کد خبر: ۳۵۷۰
۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

خادم چهارده ساله حضرت

سید محمدعلی حسینی حافظ بیست جزء قرآن است و عناوینی چون مقام عالی مسابقات قرائت آموزش و پرورش ناحیه5 در سال 1400، نفر برتر مسابقات حفظ کشوری امام علی ابی‌طالب(ع) در قم در سال 1397 و نفر برتر مسابقات کشوری مداحی نوگلان حسینی تهران در سال 1399 را در مسیر فعالیت‌های قرآنی‌اش از آن خود کرده است. زمانی که محمدعلی جزو منتخبان قرآنی ناحیه5 آموزش و پرورش می‌شود، خادمی و مکبری حرم مطهر امام رضا(ع) را به او پیشنهاد می‌کنند.

ماه رمضان بود و خروس‌خوان. سید محمدعلی نه‌ساله بود. خیلی از هم‌سن‌و‌سال‌های او در خواب ناز بودند اما او آن‌قدر ذوق حفظ کردن آیه‌های قرآن را داشت که سحر به عشق شرکت در کلاس استاد سید رضا حسینی که در فرهنگ‌سرای بهرمان تشکیل می‌شد چشم باز می‌کرد. اذان صبح را که می‌گفتند سید محمدعلی در میان شاگردان قد و نیم قد استاد نشسته بود. گاهی خسته می‌شد و دلش می‌خواست بخوابد اما روحش پر می‌کشید تا طلوع رؤیایی که در آن خودش را حافظ سی جزء قرآن ببیند.

سید محمدعلی حسینی چهارده‌ساله طرف صحبت ماست. او حافظ بیست جزء قرآن است و عناوینی چون مقام عالی مسابقات قرائت آموزش و پرورش ناحیه5 در سال 1400، نفر برتر مسابقات حفظ کشوری امام علی ابی‌طالب(ع) در قم در سال 1397 و نفر برتر مسابقات کشوری مداحی نوگلان حسینی تهران در سال 1399 را در مسیر فعالیت‌های قرآنی‌اش از آن خود کرده است. زمانی که محمدعلی جزو منتخبان قرآنی ناحیه5 آموزش و پرورش می‌شود، خادمی و مکبری حرم مطهر امام رضا(ع) را به او پیشنهاد می‌کنند و حالا این افتخارها را هم دارد.


مداحی رسم خانوادگی‌مان است

سید محمدعلی ساکن محله طلاب است و در مدرسه خواجه نصیرالدین طوسی درس می‌خواند. شمرده و رسا صحبت می‌کند. می‌گوید: از خردسالی پدرم اشتیاق داشت مداح اهل‌بیت شوم. رسم خانوادگی‌مان است در اعیاد ائمه همه دور هم جمع می‌شویم و مداحی می‌کنیم. این موضوع باعث شده است اشتیاق نوجوان‌های فامیل به یاد گرفتن مداحی زیاد باشد. 

استاد گفت همه هفت صفحه از قرآن را حفظ کرده‌اند و تو باید در سیزده روز نوروز خودت را برسانی

مداحی در جشن‌های مذهبی خانواده برایش لذت‌بخش است اما دوست دارد در قرآن هم پیشرفت کند. می‌گوید: از شش‌سالگی پدرم قرائت استاد عبدالباسط و منشاوی را برای من پخش می‌کرد. مدرسه که شروع شد، در مسابقات قرائت شرکت کردم. در همان سال اول، نفر اول مدرسه و ناحیه شدم و این اتفاق انگیزه بزرگی برای ادامه راه بود.


شرکت در طرح حافظون رضوی

در نه‌سالگی معلم‌های مدرسه پیشنهاد می‌دهند در مسابقات حفظ شرکت کند. بعد هم استاد رضا عابدین‌زاده، حافظ کل قرآن، او را با طرح حافظون رضوی آشنا می‌کند. روزهای شروع کلاس برای سید علی فراموش‌نشدنی است. 

می‌گوید: وارد جلسه که شدم، دو روز به عید نوروز مانده بود که استاد گفت همه هفت صفحه از قرآن را حفظ کرده‌اند و تو باید در سیزده روز نوروز خودت را برسانی. این‌قدر شوق داشتم که روز سیزدهم 10 صفحه را حفظ کرده بودم. 

سید محمد‌علی سال نهم تحصیلی را پیش رو دارد. می‌داند سال سخت و فشرده‌ای است و برای آن برنامه‌ریزی کرده است به این صورت که هرشب پیش از خواب یک جزء را دوره می‌کند. روزها ساعت 5 صبح بیدار می‌شود و پس از خواندن نماز صبح، یک صفحه را حفظ می‌کند. مرور همان را هم انجام می‌دهد. بعد از برگشت از مدرسه و استراحت 10 درس را می‌خواند.

 می‌خواهد مترجم زبان عربی هم باشد. برای این موضوع هم دلیل دارد: در حرم، خیلی از عرب‌زبان‌ها به راهنمایی نیاز دارند. من خادم حرم هم هستم. دوست دارم به آن‌ها کمک کنم و امیدوارم خادم خوبی برای حضرت باشم.

ارسال نظر