کد خبر: ۱۲۱۵
۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

تلاش عضو تیم ملی کاراته نوجوانان برای قهرمانی در جهان

فریدرضا بیدخام می‌گوید: از 11سالگی در رشته رزمی کاراته قهرمان استان بوده‌ام و مداوم در مسابقات کشوری حضور داشتم که در 4دوره آن قهرمان شدم. چندی پیش هم در مسابقات انتخابی تیم ملی که در بیرجند برگزار شد شرکت کردم و با کسب مقام قهرمانی به عضویت تیم ملی کاراته ایران در رده جوانان درآمدم.

نوجوان قدبلند، تحصیل کرده، ورزشکار و پر‌انرژی، خلاصه آن چیزی است که از فریدرضا بیدخام می‌توان بر زبان آورد. جوان خوش‌آتیه محله جاهدشهر که فقط 17سال دارد و در مدت 6سال ورزش حرفه‌ای، چندین عنوان قهرمان کشوری و استانی را در رشته رزمی کاراته، سبک «کن‌شین‌کان» به دست آورده است. او در حال حاضر عضوی از تیم ملی جوانان کاراته ایران است و خود را برای مسابقات برون‌مرزی ارمنستان و سپس مسابقات آسیایی ژاپن آماده می‌کند.

 

پرورش در خانواده‌ای ورزشکار

فریدرضا و پدرش را در یکی از باشگاه‌های رزمی که در کوچه‌پس‌کوچه‌های محله جاهدشهر واقع شده است ملاقات می‌کنیم. پدرش، فرهاد بیدخام، رئیس سبک کن‌شین‌کان کاراته استان خراسان رضوی و استاد فریدرضاست. 

او مدیریت باشگاه کاراته محله جاهدشهر را هم برعهده دارد. از فریدرضا درباره خانواده ورزشکارش می‌پرسم که در جواب می‌گوید: «مادرم، فریده فرهانی هم از استادان کاراته و مربی این باشگاه در شیفت بانوان است، خواهرم، فاطمه هم از قهرمانان ملی کاراته است که عنوان‌های قهرمانی متعددی را به دست آورده و عضو تیم ملی کاراته بانوان ایران است. حضور در یک خانواده ورزشکار برایم قوت قلب است و باعث شده تا گاهی اوقات با مواردی همچون شکست و آسیب‌دیدگی راحت‌تر کنار بیایم.»

 حضور در یک خانواده ورزشکار برایم قوت قلب است

 

عضویت تیم ملی جوانان کاراته

جوان ورزشکار محله جاهدشهر تاکنون 12بار در مسابقات کشوری و 3بار در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کرده است که حاصل آن به دست‌آوردن 4عنوان قهرمانی کشور و عضویت تیم ملی کاراته در رده نوجوانان است. 

فریدرضا می‌گوید: «از 11سالگی در رشته رزمی کاراته قهرمان استان بوده‌ام و مداوم در مسابقات کشوری حضور داشتم که در 4دوره آن قهرمان شدم. چندی پیش هم در مسابقات انتخابی تیم ملی که در بیرجند برگزار شد شرکت کردم و با کسب مقام قهرمانی به عضویت تیم ملی کاراته ایران در رده جوانان درآمدم. البته تاکنون در چندین اردوی تیم ملی هم شرکت کردم که آخرین آن در نیشابور برگزار شد.»

از آنجایی که سبک کن‌شین‌کان کاراته از جمله سبک‌های آزاد و غیرکنترلی است، مسئولان اقبالی به آن ندارند

 

حضور در مسابقات با هزینه شخصی!

فریدرضا بیدخام تاکنون یک دوره در مسابقات بین‌المللی ارمنستان هم حضور داشته و در آنجا با پیراهن تیم ملی ایران، مقام سوم را به دست آورده است. 

فرید درباره حضور در مسابقات ارمنستان و حمایت نشدن از سوی مسئولان ورزشی می‌گوید: «من با هزینه شخصی در مسابقات ارمنستان حضور داشتم و برای کشورم افتخارآفرینی کردم! از آنجایی که سبک کن‌شین‌کان کاراته از جمله سبک‌های آزاد و غیرکنترلی رشته رزمی کاراته محسوب می‌شود، مسئولان اقبالی به آن ندارند و هزینه‌های رفت و آمد به مسابقات داخلی و بین‌المللی با خود ورزشکار است. با این حال سعی من این است که روزی در قالب تیم ایران قهرمان مسابقات جهانی شوم.»

کلمات کلیدی
ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44