کد خبر: ۳۱۱۶
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

در آرزوی مکبری حرم

طاها حیدری درباره قدم گذاشتن در این مسیر معنوی می‌گوید: پدرم که حافظ سه جزء قرآن بود، کمک کرد تا روش حفظ را به صورت حرفه ای و پیشرفته بیاموزم. پس از حفظ جزء سی ام قرآن، سال سوم دبستان در مسابقات حفظ جزء سی ام در ناحیه 3 آموزش وپرورش  شرکت کردم و رتبه برتر مسابقات را به دست آوردم. کلاس چهارم بودم که دو جزء 1 و 29 قرآن را هم حفظ کردم. در سال‌های چهارم و پنجم دبستان نیز رتبه اول مسابقات حفظ قرآن درناحیه 3 آموزش وپرورش را کسب کردم.

زمزمه های پدر را خوب به خاطر دارد، وقتی قرآن را خط می برد. پدر در حال حفظ کردن قرآن بود و طاها به آرامشی که در صدای پدر موج می زد، گوش می داد. همین فضای معنوی حاکم در خانواده باعث شد او هم به این سمت کشیده شود و از شش سالگی حفظ آیات قرآن را شروع کند. طاها حیدری متولد1388 در محله سعدآباد است. 

خودش درباره قدم گذاشتن به این مسیر معنوی، می گوید: پدرم در سال1393 حفظ قرآن را شروع کرد. آن زمان من پنج سال بیشتر نداشتم. روی پاهایش می نشستم و گوش می دادم. از شش سالگی که به نظر بسیاری از اساتید قرآن بهترین زمان شروع حفظ قرآن است، پدرم برخی سوره های کوچک جزء سی ام قرآن را برایم تلاوت می کرد و من حفظ می کردم.


کسب رتبه برتر قرآنی

طاها پس از مدتی به پیشنهاد پدرش در مرکز جامعةالقرآن مشهد ثبت نام کرد و از محضر استادان این مرکز قرآنی بهره های زیادی برد. تعریف می کند: پدرم که حافظ سه جزء قرآن بود، کمک کرد تا روش حفظ را به صورت حرفه ای و پیشرفته بیاموزم. پس از حفظ جزء سی ام قرآن، سال سوم دبستان در مسابقات حفظ جزء سی ام در ناحیه 3 آموزش وپرورش  شرکت کردم و رتبه برتر مسابقات را به دست آوردم. 

کلاس چهارم بودم که دو جزء 1 و 29 قرآن را هم حفظ کردم. در سال‌های چهارم و پنجم دبستان نیز رتبه اول مسابقات حفظ قرآن درناحیه 3 آموزش وپرورش را کسب کردم. پس از آن به علت شیوع کرونا و تعطیلی مرکز جامعةالقرآن، وقفه ای دوساله در حفظ قرآن پیش آمد و من در این مدت به تثبیت سه جزئی که آموخته بودم، مشغول بودم.


مکبری در مسجد محله

طاها محمدی در کنار حفظ قرآن، به دلیل تسلط بر آیات قرآن و صوت زیبایی که دارد، مکبر خوبی نیز هست. او می گوید: پیش از کرونا و زمانی که در جامعةالقرآن مشغول به حفظ قرآن بودم، مسابقه مکبری بین تعدادی از شاگردان برگزیده این مرکز قرآنی برگزار شد و من نیز به عنوان یکی از برگزیدگان این مسابقه انتخاب شدم. 

تلاوت قرآن انسان را آرام و نرم خو می کند، به خصوص وقتی معانی اش را می خوانی، در دنیای رحمت الهی غرق می شوی

پس از این اتفاق، یک شب که همراه پدرم به مسجد محله رفته بودم، امام جماعت مسجد از من خواست که اذان بگویم. تا پیش از این ماجرا هیچ وقت مکبری مسجد را انجام نداده بودم. وقتی جلو تریبون ایستادم و چشمم افتاد به جمعیتی که روبه رویم ایستاده بودند، احساس ترس عجیبی کردم، اما خیلی زود حواسم را جمع کردم و اذان و اقامه نماز را خواندم. 

بعد از پایان نماز هنوز استرس داشتم، اما وقتی تشویق و صلوات بلند نمازگزاران را شنیدم، خیلی خوش حال شدم. اکنون هم چندسالی است که مکبری مسجد الزهرا(س) در محله مان و مسجد حضرت رقیه(س) در خیابان دانشسرا را بر عهده دارم. مکبری در حرم امام رضا(ع) را هم خیلی دوست دارم، اما هنوز توفیق انجامش را نداشته ام.

طاها معتقد است تلاوت قرآن انسان را آرام و نرم خو می کند، به خصوص وقتی معانی اش را می خوانی، در دنیای رحمت الهی غرق می شوی. او در ادامه می گوید: خواندن و حفظ قرآن در تقویت حافظه و پیشرفت درس هایم نیز تأثیر زیادی داشته است و من به برکت کتاب خدا، همیشه جزو شاگردان زرنگ کلاس و مدرسه هستم. اهالی محله، اقوام و حتی معلمان مدرسه به دلیل انسم با قرآن احترام خاصی برایم قائل هستند و با چشم دیگری به من نگاه می کنند.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44