کد خبر: ۳۵۴۹
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

کوچه قلعه کهنه مهرآباد

کوچه شهید یحیی فرزین به موازات خیابان عبادت محله مهرآباد است. محدوده این کوچه معروف به قلعه کهنه مهرآباد است و هنوز تعدادی از منازل آن بافت و حالت قدیمی دارند. آغاز کوچه شهید فرزین از خیابان عبادت28 است و انتهای آن نیز به خیابان عبادت12 یا همان بولوار کرامت می‌رسد اما چون قسمت‌هایی از بولوار کرامت هنوز به هم متصل نشده‌اند، این محدوده سر و شکل خیابان ندارد.

کوچه شهید یحیی فرزین به موازات خیابان عبادت محله مهرآباد است. محدوده این کوچه معروف به قلعه کهنه مهرآباد است و هنوز تعدادی از منازل آن بافت و حالت قدیمی دارند. آغاز کوچه شهید فرزین از خیابان عبادت28 است و انتهای آن نیز به خیابان عبادت12 یا همان بولوار کرامت می‌رسد اما چون قسمت‌هایی از بولوار کرامت هنوز به هم متصل نشده‌اند، این محدوده سر و شکل خیابان ندارد. این کوچه قدیمی‌ترین معبر محله و پیش از این در مرکز روستای مهرآباد قرار داشته است.

 

مسجد ابوالفضلی(ع) قدیمی‌ترین مسجد محله است. حتی زمانی که اینجا روستای مهرآباد بوده باز هم این مسجد با ساختمان خشتی برپا بوده است. این مسجد سال1365 بازسازی می‌شود و به حالت فعلی درمی‌آید.

 

حسینیه حضرت زهرا(س) نبش کوچه شهید فرزین7 قرار دارد. این حسینیه در سال1385 تأسیس شده و از مراکز فرهنگی فعال این محله است.

 

دبستان و پیش‌دبستانی دولتی زنده‌یاد مجتبی جلالی در ابتدای این کوچه، توجه هر ببینده‌ای را جلب می‌کند. این مدرسه در سال1395 تأسیس شده است.

 

درختان توت قدیمی این کوچه بسیار زیبا و باشکوه هستند. این درختان قبلا کنار جوی روستا قرار داشتند و حالا در میان کوچه فعلی شهید فرزین قرار دارند.
ارسال نظر