کد خبر: ۷۲۱۷
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

کوچه نونوار مفتح شرقی

کوچه مفتح شرقی‌۵/۵ را برخی اهالی قدیم و جدید را به نام کوچه «نور برزگر» می‌شناسند.

کوچه مفتح شرقی‌۵/۵، از دیگر کوچه‌های گذر شهید مفتح شرقی، تروتمیزتر و نونوارتر است. این معبر که برخی اهالی قدیم و جدید آن را به نام کوچه «نور برزگر» می‌شناسند، در دل خود مدرسه‌ای قدیمی را جای داده است.

اندک درخت‌های شاخ‌و‌برگ‌بریده‌شده با تنه‌های قطور، رد پایی از گذشته است و نشان می‌دهد زمانی این برزن، بخشی از آبادی خوش‌آب‌و‌هوا و زمین‌های کشاورزی و باغ‌هایی بوده که روح را جلا می‌داده است. این معبر به موازات خیابان شهید‌قاسم روحنده قرار دارد و از سمت دیگر به خیابان عبادت‌۶ منتهی می‌شود.

ابتدای این گذر با بلوکه سیمانی سبزرنگ و جوی و جدول مسدود شده است تا ترافیکی ایجاد نشود و دانش‌آموزان مدرسه هم با امنیت خاطر بیشتری از آن تردد کنند.

کوچه نونوار مفتح شرقی

مادرانه‌های «پری هرمزی» با دست‌کشیدن به سر و روی تصویر قاب‌گرفته پسر نوجوانش، شهید محمد آزموده، تمام‌شدنی نیست؛ شهیدی در محدوده همین معبر که در سیزده‌سالگی شناسنامه‌اش را دست‌کاری کرد تا سر از جبهه سومار دربیاورد و سال‌۱۳۶۱ همان‌جا به شهادت رسید.

کوچه نونوار مفتح شرقی

نوای گوش‌نواز اذان هر روز از مسجد جامع حضرت موسی‌بن‌جعفر (ع) که در انتهای این معبر قرار گرفته است، به گوش ساکنان کوچه می‌رسد؛ مسجدی که در سال‌۱۳۵۷ ساخته شد و در‌حال بازسازی است.

کوچه نونوار مفتح شرقی

دبیرستان نور برزگر از مدارس قدیمی این محدوده است که سال ۱۳۶۲ ساخته شد وپسران دانش‌آموز دوره اول در آن تحصیل می‌کنند.

کوچه نونوار مفتح شرقی

معضل زمین‌های رهاشده در ابتدای این کوچه دردسرساز شده است. گرد‌و‌غبار، زباله‌های دپو‌شده و وجود انواع حیوانات موذی و موش، کمترین تبعات این تکه زمین خاکی برای اهالی محله است.

ارسال نظر