کد خبر: ۵۶۶۵
۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵

کوچه‌ موحد و یاد ماندگار شهید مدافع حرم

کوچه مهرآباد‌۱۸ را اهالی محله به نام «موحد» می‌شناسند. در ذهن و زبان تعدادی از ساکنان آن هم هنوز این گذر فرعی با نام شهیدسلطانزاده و موزه‌اش پیوند خورده است.

کوچه مهرآباد‌۱۸ را اهالی محله به نام «موحد» می‌شناسند. در ذهن و زبان تعدادی از ساکنان آن هم هنوز این گذر فرعی با نام شهیدسلطان‌زاده و موزه‌اش پیوند خورده است. سرسبزی درختان و شاخه‌های پربار آویزان روی دیوار خانه‌ها از دیگر ویژگی‌های این کوچه است که طراوت خاصی به آن بخشیده.

به گفته همسایه‌ها با وجود آرامشی که بر کوچه مهرآباد‌۱۸ حکم‌فرماست، زمین بزرگ و رهاشده انتهای آن، محل جولان موش و مار و عقرب و نخاله‌های ساختمانی شده است.

کوچه شهید مدافع حرم

واقف زمین مجتمع فرهنگی و حسینیه هیئت متوسلین به امام‌زمان (عج) که سال ۱۳۷۰ بنای آن نهاده شد، حاج‌محمد فخر است. در این مکان هر شب چهارشنبه و جمعه مراسم دعا برپاست.

کوچه شهید مدافع حرم

به گفته همسایه‌ها، اگر زمین انتهای این کوچه آباد شود، یک محله آباد می‌شود و ساکنان آن از شر حیوانات موذی و خطرناک راحت می‌شوند.

کوچه شهید مدافع حرم

سیدهادی سلطانزاده که زمانی در این کوچه زندگی می‌کرد، ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ در حلب سوریه به شهادت رسید. وسایل این شهید مدافع حرم به یک گروه جهادی هدیه داده شد تا در یک موزه بزرگ کشوری به یادگار گذاشته شود.

کوچه شهید مدافع حرم

انبار مرکزی نظارت بر ساخت‌وساز‌های شهرداری مشهد در این گذر قرار دارد. این انبار مملو از وسایل موردنیاز نظارت بر ساختمان‌سازی شهر است.

ارسال نظر