کد خبر: ۴۵۶۸
۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

نوجوان محله شقایق مدال طلای مسابقات استانی کاراته را دارد

مهدی فقط قهرمان کاراته نیست، قهرمان اخلاق هم هست. خرید می‌کند، در کار‌های خانه به من کمک می‌کند، کارهایش را خودش انجام می‌دهد، هوای دوستانش را دارد و در درس به آن‌ها کمک می‌کند و خلاصه هرچه را از خصوصیات خوب یاد گرفته است، انجام می‌دهد.

مبادی آداب است و لفظ قلم صحبت می‌کند. مهدی چهارده‌ساله در کلاس هشتم درس می‌خواند و امسال یک بار در وزن منهای ۳۵ کیلوگرم و یک بار هم در وزن منهای ۴۰ کیلوگرم در رشته کاراته توانسته مدال قهرمانی به گردنش بیاویزد. این نوجوان خوش‌سَروزبان محله شقایق یک که نشاط و سرزندگی در چهره‌اش موج می‌زند، تمام تلاشش را می‌کند تا منش پهلوانی را بیشتر از سبک قهرمانی یاد بگیرد و همواره ادب و اخلاق را سرلوحه رفتارش قرار داده است.

در نهایت کاراته را انتخاب کردم

او که تک‌فرزند خانواده است، خودش را کامل معرفی می‌کند و می‌گوید: مهدی مقدسی کلاته‌میرزارجب هستم. کلاته‌میرزارجب، روستایی کوچک از توابع شهرستان قوچان است. نام فامیل مادرم نیز همین است؛ چون پدر و مادرم پسرعمو و دخترعمو هستند. از بچگی بچه پرجنب‌وجوشی بودم، اما خیلی اذیت نمی‌کردم. از وقتی هم که به باشگاه می‌روم، شیطنت‌های دوران کودکی را کنار گذاشته‌ام. بعد زیرچشمی به مادرش نگاه می‌کند تا تأیید او را هم بگیرد.

زهراخانم با لبخندی به پسرش نگاه می‌کند و می‌گوید: خداراشکر شیطنت‌هایت کمتر شده است. مهدی همراه ما می‌خندد و ادامه می‌دهد: هفت‌ساله که بودم، رفتم به کلاس ژیمناستیک، بعد هم یک سال به کلاس شنا می‌رفتم، اما باتوجه‌به اینکه از کودکی عاشق ورزش‌های رزمی بودم، درنهایت کاراته را انتخاب کردم و الان پنج‌سالی است که در سبک کیوکوشین‌کاراته فعالیت می‌کنم.

در سبزوار قهرمان شدم

هیجانی که پشت لفظ قلم صحبت‌کردنش وجود دارد، ناشی از انرژی نوجوانی‌اش است که سعی می‌کند آن را با منش پهلوانی توأم کند. درباره مسابقاتی که شرکت کرده و مدال‌هایی که کسب کرده است، می‌گوید: از همان اول تمریناتم را جدی می‌گرفتم، اما در دوران کرونا، چون مسابقه‌ای نبود نمی‌توانستم پیشرفتی داشته باشم. اگر مسابقات برگزار می‌شد، الان مدال‌های بیشتری داشتم. الان تمرین می‌کنم تا برای هر مسابقه‌ای در آینده آماده باشم.

مدال طلایی‌رنگش را به ما نشان می‌دهد و می‌گوید: شهریور امسال برای اولین‌بار در مسابقات کاراته سبک‌های آزاد (کیوکوشین ماتسوشیما) غرب خراسان شرکت کردم. این دوره از مسابقات در سالن ورزشی سربداران سبزوار در رده سنی نوجوانان برگزار شد و من در وزن منهای ۳۵ کیلوگرم اول شدم.


مهدی قهرمان اخلاق است

مهدی می‌رود سراغ حکم و مدال بعدی؛ مهرماه امسال در رده سنی نوجوانان و در وزن منهای ۴۰ کیلوگرم بخش کومیته (مبارزه) که در سطح شهر مشهد برگزار شد، مدال برنز کسب کردم و سوم شدم. من عاشق مبارزه هستم و ضربات دست قوی دارم. همیشه دلم می‌خواهد بتوانم از مادرم دربرابر خطرات دفاع کنم و کاراته به من حس قدرت می‌دهد.

زهراخانم به پسرش نگاهی می‌کند و می‌گوید: مهدی فقط قهرمان کاراته نیست، قهرمان اخلاق هم هست. خرید می‌کند، در کار‌های خانه به من کمک می‌کند، کارهایش را خودش انجام می‌دهد، هوای دوستانش را دارد و در درس به آن‌ها کمک می‌کند و خلاصه هرچه را از خصوصیات خوب یاد گرفته است، انجام می‌دهد.

ارسال نظر