کد خبر: ۴۵۸۷
۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵

پای اولین المان بهاری به منطقه6 باز شد

درست در تقاطع بزرگراه غدیر و بولوار مصلی نصب شده‌اند، در یکی از شلوغ‌ترین و پر‌رفت‌وآمد‌ترین نقاط منطقه. دختری با لباس محلی با یک کیسه پر از گل ایستاده؛ آن‌سو‌تر پسری با آب‌پاش مشغول آب‌دادن به این گل‌هاست

گل‌کاری‌های تازه، آذین‌بندی‌ها، دیوارنگاری‌های خوش‌آب‌ورنگ و... همگی نوید فرا‌رسیدن بهار را می‌دهند. المان‌ها نیز همیشه مهمان میادین، پارک‌ها و معابر می‌شوند تا این حس و حال خوب را تکمیل کنند. هر سال منطقه ۶ هم سهمی از این عناصر دارد. امسال، اما پای اولین المان نوروزی، چند هفته پیش از فرا‌رسیدن عید نوروز به منطقه باز شده است.

حالا یک‌هفته‌ای از جا‌نمایی مجسمه کودکان باغبان در انتهای خیابان مصلی می‌گذرد. این مجسمه‌ها اولین نماد‌های نوروزی منطقه هستند.


جانمایی در نقطه پر‌رفت‌و‌آمد

درست در تقاطع بزرگراه غدیر و بولوار مصلی نصب شده‌اند، در یکی از شلوغ‌ترین و پر‌رفت‌وآمد‌ترین نقاط منطقه. دختری با لباس محلی با یک کیسه پر از گل ایستاده؛ آن‌سو‌تر پسری با آب‌پاش مشغول آب‌دادن به این گل‌هاست. قرار است المان یک کودک دیگر هم به این دو المان اضافه شود و کمی بعد گل‌کاری هم انجام شود.

عابران می‌گویند که اکثرا این المان را ندیده‌اند، غرق فکر و کار و زندگی عبور کرده و رفته‌اند. ساکنان اطراف یا کسبه خیابان مصلی، اما تک‌وتوک آن را دیده‌اند، آن‌ها که مسیر هر روزشان از همین طرف است.


المان‌هایی برای کودکان

به هر مغازه‌ای سر می‌زنم، نا‌امید می‌شوم. مغازه‌داری نیست که از وجود این المان با‌خبر باشد. اواسط خیابان مصلی، اما به یک خرازی کوچک می‌رسم. این مغازه متعلق‌به زینب فولادی، یکی از ساکنان و مغازه‌داران چندین‌وچند‌ساله این محله است. او اولین مغازه‌داری است که کودکان باغبان را دیده است.

مدرسه دخترش در شهرک شهیدرجایی است و او هرروز برای رساندن دخترش به مدرسه از این بولوار عبور می‌کند. توضیح می‌دهد که چندروز پیش که سوار ماشین طبق روال هر روز این مسیر را طی می‌کرده است، دخترش او را متوجه این المان‌ها می‌کند.

می‌گوید: بزرگ‌تر‌ها معمولا غرق فکر و خیال هستند. بچه‌ها، اما دقتشان بیشتر است. دختر کوچکم با دیدن این مجسمه‌ها کلی ذوق کرد. حالا هرروز که از این مسیر عبور می‌کنیم، مثل روز اول ذوق می‌کند، با دقت نگاهشان می‌کند.


المان‌های دیگر

رد و نشان دست‌اندرکاران نصب این المان را که می‌گیرم، به اداره فضای سبز منطقه ۶ و سازمان پارک‌ها و فضای سبز مشهد می‌رسم. ناظر سازمان پارک‌ها توضیح می‌دهد که این المان سال گذشته در منطقه دیگری بوده و امسال به این نقطه منتقل شده است.

البته المان‌های جدیدی هم در راه هستند و قرار است طی روز‌های آینده در چند نقطه مثل بوستان اردیبهشت، بولوار حر و تقاطع رستمی جا‌نمایی شوند. مریم روغنگران درباره المان خیابان مصلی توضیح می‌دهد؛ اینکه جنس آن فایبر بوده و قرار است به قطر ۴‌متر اطراف المان گل‌کاری شود.

کلمات کلیدی
ارسال نظر