کد خبر: ۴۷۰۰
۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸

افتخارآفرین کوچک باشگاه محله امیرالمؤمنین (ع)

اسما تمدنی دختر با‌استعداد روستای کریم‌آباد، در نزدیکی گلشهر است که هر‌روز خود را به محله امیرالمؤمنین (ع) می‌رساند و ژیمناستیک تمرین می‌کند.

دختر با‌استعداد روستای کریم‌آباد، در نزدیکی گلشهر، هر‌روز خود را به محله امیرالمؤمنین (ع) می‌رساند و ژیمناستیک تمرین می‌کند. هشت سال دارد، اما از مسابقات استانی با مدال طلا بازگشته و مادر و استادش را خوشحال کرده است. اسما تمدنی نونهال با‌استعدادی است که آرزو دارد بازهم در سال‌های پیش رو موفقیتش را تکرار کند.


استعدادی که شکوفا شد

متولد ۱۳۹۳ و کلاس سوم ابتدایی است. مادر اسما اوایل سال به کلاس ورزش می‌رفته و اسما را هم با خودش می‌برده است. او می‌بیند که دخترش علاقه‌مند به ورزش به‌ویژه رشته ژیمناستیک و تکواندوست؛ به‌همین دلیل او را در کلاس‌های باشگاه امید گلشهر ثبت نام می‌کند. البته که اسما چند سال قبل هم چند ماه به کلاس ژیمناستیک رفته است.

مرضیه شفاعی متولد‌۱۳۶۱ زمانی‌که هم‌سن دخترش بوده با تمام علاقه و استعدادی که داشته است، نتوانسته ورزش را دنبال کند و الان می‌خواهد دخترش از ورزش محروم نباشد.

اسما ژیمناستیک را خیلی دوست دارد و از حرکات ورزشی آن هم لذت می‌برد؛ حتی یک حرکت جدید هم خلق کرده است و انجام می‌دهد. او می‌گوید: حرکات ورزشی و کشش ژیمناستیک را دوست دارم و بودن با بقیه دختر‌ها در سالن و تمرین خیلی جذاب است. مرضیه می‌گوید: اسما خیلی با‌استعداد است. یادم است اولین‌بار که به کلاس آموزش ژیمناستیک رفت، ظرف مدت یک هفته به اندازه دو ماه پیشرفت کرد و همه حرکات را با نگاه به بقیه یاد گرفت.

او شوق دارد و خیلی کیف می‌کند که دخترش توانسته است در مسابقات اول شود. مرضیه خانم می‌گوید: لذتی بالاتر از این نیست که می‌بینم مدال بر گردنش می‌درخشد. روز مسابقات در سالن حاضر بودم و دیدم که شرکت‌کنندگان خیلی زیادند، اما اسما حرکاتش را بدون خطا انجام داد و نفر اول شد. دخترم خوب و مؤدب است و درسش را هم کنار ورزش، خوب می‌خواند.


آینده بچه‌ها را خانواده‌ها می‌سازند

شهناز نژادابراهیمی‌شهری، مربی اسما، حدود سی‌سال است که در مناطق مختلف شهر مشهد مربیگری می‌کند. البته که سابقا خودش قهرمان کشور هم بوده است. او حدود چهارسال است که در گلشهر و باشگاه امید محله امیرالمؤمنین (ع) به دختران نوجوان و جوان ژیمناستیک آموزش می‌دهد. این مربی درباره بچه‌های گلشهر می‌گوید: دختران این محدوده استعداد ورزشی فوق‌العاده‌ای دارند. اراده خوبی هم دارند و قدر امکانات محدود محله‌شان را می‌دانند.

او درباره اسما می‌گوید: مسابقات استانی در سالن سجاد در سال گذشته زیرنظر هیئت ژیمناستیک استان خراسان رضوی برگزار شد. اسما هم توانست مقام نخست در این دوره از مسابقات را به دست بیاورد. او خیلی مستعد است و هم‌زمان میل به پیشرفت و آمادگی جسمانی خوبی هم دارد.

حقیقت این است که مربیان بسیار تلاش می‌کنند و باید بچه‌ها هم بخواهند تا مثل اسما و دیگر دختران موفق، افتخارآفرین باشند. آینده بچه‌ها را خانواده‌ها می‌سازند. اگر خانواده‌ها حمایت کنند، بچه‌های محلات کم‌برخوردار خیلی سریع به موفقیت می‌رسند.

ارسال نظر