کد خبر: ۴۷۷۱
۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

دنیای فوتبالی مربی محله بهشتی در مسیر پیشرفت

وحیدرضا فرجی شانزده‌سال فوتبال بازی کرد، اما کم‌کم به‌سمت مربیگری رفت. او اکنون مدرک A مربیگری آسیا دارد.

از پانزده‌سالگی به ورزش فوتبال علاقه‌مند شد و سلامتی و روحیه مشارکت این ورزش برایش اهمیت داشت. به گفته خودش به شهرت و ثروت فکر نمی‌کند. وحیدرضا فرجی شانزده‌سال فوتبال بازی کرد، اما کم‌کم به‌سمت مربیگری رفت. اولین استاد او عباس چمنیان بود که او را به‌سمت و سوی مربیگری سوق داد و تاکنون سعی کرده است روش استادش را دنبال کند.

کسب مدرک A آسیا

وحید‌رضا فرجی متولد ۱۳۶۰ دارای مدرک مربیگری درجه A آسیا و کارشناس ارشد مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی است. سال‌۱۳۹۳ در همین نشریه با او گفتگو کردیم. در آن زمان، فرجی دارای مدرک مربیگری B آسیا بود. او سال‌ها در همین زمینه فعالیت می‌کند و در این مدت مربی پانزده‌تیم بوده است.

این مربی فوتبال ابتدا فعالیتش را از جوانان محله بهشتی و بازی‌های محلی شهرداری آغاز کرد. آن زمان مربی تیم «دوکوهه» جوانان محله و تیم «شهید جهان‌آرا» در رشته فوتسال محلات بود.

فرجی از این روز‌های کاری‌اش برایمان این‌چنین می‌گوید: مربیگری را از سال‌۱۳۸۱ بعد از اینکه فوتبال را کنار گذاشتم، آغاز کردم. دو سال اول فعالیتم را در فوتبال محلات و در رده جوانان با بازیکنانی که عضو هیئت مذهبی بودند، گذراندم. به‌دلیل علاقه بسیاری که به کار اصولی و علمی داشتم، مدارک مربیگری را طی هشت‌سال در‌کنار استادان مختلف در مشهد و تهران گرفتم و اکنون هم مدرک A آسیا را دارم.

تاکنون در رده‌های مختلف، از نونهالان گرفته تا بزرگ‌سالان و از دسته سه مشهد گرفته تا لیگ یک بزرگ‌سالان کشور، مربیگری کرده‌ام. باشگاه‌هایی که مربیگری کرده‌ام شامل غدیر، مهدخودرو، بام مشهدالرضا (ع)، ابومسلم، پیام، پرسپولیس مشهد، پدیده، شهرخودرو بوده است.

او در بیشتر مدارس فوتبال چه به‌عنوان مربی و چه به‌عنوان مدیر فنی فعالیت داشته است. این مربی فوتبال در‌کنار مربیگری در یک دوره به‌عنوان استعدادیاب با فدراسیون فوتبال همکاری کرده است. آشنایی و همکاری با پیشکسوتان، استادان، مربیان، مدیران استانی و کشوری نیز در کارنامه کاری او دیده می‌شود.


زندگی، مقدم بر ورزش

او معتقد است همه قرار نیست فوتبالیست شوند و به تیم‌های برتر بروند. یک روز ورزش برای قهرمانان هم تمام می‌شود و به اقتضای سنشان باید آن را کنار بگذارند. می‌گوید: سعی کرده‌ایم در‌کنار مسائل ورزشی، به مسائل اخلاقی و شخصیتی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

فرجی به‌همراه استادان و دوستانش تاکنون دوکتاب با نام‌های «خودمدیریتی بازیکنان فوتبال» و «مدیریت و مربیگری در مدارس فوتبال» را نوشته‌اند و دوکتاب دیگرش در سال جاری به چاپ خواهد رسید. او می‌گوید: دوست دارم در‌کنار مربیگری آنچه را طی این سال‌ها آموخته‌ام، به دیگران نیز بیاموزم.

کلمات کلیدی
ارسال نظر