کد خبر: ۴۸۶۶
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

خودم نرفتم ولی آثارم در نمایشگاه‌های دنیا می‌گردد

پریا حامد ادیب‌پور سال ۲۰۱۹ در مسابقات بین‌المللی ژاپن شرکت کرد. می‌گوید: چون رفتنم به‌صورت حضوری امکان نداشت، تابلو را از طریق پست برای همایش فرستادم.

در کودکی از زمانی که کاغذ سفید و مدادرنگی مقابلش می‌گذارند، نقاشی را شروع می‌کند. از آن زمان تا امروز این ارتباط با هنر را حفظ کرده و به‌صورت حرفه‌ای ادامه داده است.

آثار پریا حامد ادیب‌پور تاکنون در چند همایش و نمایشگاه بین‌المللی نقاشی ازجمله همایش نقاشی ژاپن، لهستان و جشنواره نقاشی لندن به نمایش درآمده است.


استعداد ذاتی نقاشی از خردسالی

پریا حامد ادیب‌پور متولد سال ۱۳۸۷ در محله سناباد است. نقاشی‌کشیدن را از سه‌سالگی شروع کرده و در پنج‌سالگی به کلاس نقاشی رفته است. او می‌گوید: در خانواده مادری، خاله‌ام به‌صورت حرفه‌ای نقاشی می‌کشید. البته خانواده پدری‌ام نیز از این بهره و استعداد بی‌نصیب نبودند، هرچند نقاش حرفه‌ای نیستند. بر این اساس، خانواده معتقدند که من نیز استعداد نقاشی را از خاله‌ام به ارث برده‌ام و نشانه‌های این استعداد از سه‌سالگی در من بروز کرده است.

او می‌گوید: در این سن وقتی با قلم اولین نقاشی را که مجموعه‌ای از کوه، درخت و رودخانه بود، کشیدم، مادرم برای تأیید استعدادم من را پیش یکی از استادان نقاشی کودک برد و او استعدادم در نقاشی را تأیید کرد.

پریا تا پنج‌سالگی در خانه نقاشی می‌کشید، بعد از آن در آموزشگاه نام‌نویسی و این هنر را نزد استاد آذر انورحسینی شروع کرد و تا امروز نیز زیر نظر او آموزش می‌بیند.


شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی

او در زمینه سیاه‌قلم فعالیت می‌کند و تعدادی از نقاشی‌هایش در همایش‌های داخلی و خارجی شرکت داده شده است. ادیب‌پور می‌گوید: یک‌سال قبل از کرونا در همایش انجمن نجوم تبریز شرکت کردم. این اولین حضورم به‌عنوان نقاش در یک همایش مهم داخلی بود. موضوع اثرم نجوم، فضا و ترسیم کهکشان بود. خوشبختانه داوران همایش نقاشی‌ام را برگزیدند و توانستم اولین جایزه را از این همایش دریافت کنم.

پریا علاوه بر موفقیت در همایش‌هایی در مشهد و ایران، حضور موفقی نیز در مسابقات بین‌المللی داشته است. او می‌گوید: سال ۲۰۱۹ در مسابقات بین‌المللی ژاپن شرکت کردم. چون رفتنم به‌صورت حضوری امکان نداشت، تابلو را از طریق پست برای همایش فرستادم. موضوع آزاد بود و من نقاشی‌ای از طبیعت کشیده بودم. داوران مسابقه بابت این اثر، مرا تشویق کردند.

سال بعد در همایش بین‌المللی خلاقیت کودکان و نوجوانان مارک‌شاگال کشور لهستان با عنوان «سفر آبی لهستان» شرکت کردم. موضوع این مسابقه کم‌آبی و خشک‌سالی بود. این‌بار هم اثرم را از طریق پست برای این مسابقه فرستادم.

داوران نقاشی را تأیید کردند و تا مرحله نهایی نیز پیش رفت، اما، چون من عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نبودم، از مرحله گرفتن رتبه و جایزه حذف شدم. در دوران کرونا نیز به‌صورت مجازی در نمایشگاه نقاشی لندن که با حمایت موزه لندن برگزار شد، شرکت کردم. اکنون نیز روی چهره‌نگاری و سیاه‌قلم متمرکزم و خودم را برای نمایشگاه‌های نقاشی پیش‌رو آماده می‌کنم.

ارسال نظر