کد خبر: ۵۱۹۳
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴

جشنواره، راهی برای محک زدن مطهره است

مطهره صدقی می‌گوید: دوست دارم روزی بتوانم در حرم رضوی مجری شوم و برنامه اجرا کنم. این جشنواره فرصت خوبی بود تا خودم را محک بزنم.

مطهره صدقی این روز‌ها درگیر امتحان‌های پایان سال کلاس هشتمش است. علاقه او به قرآن و مفاهیمش از شش‌سالگی شکل گرفت و آن را مدیون مادرش می‌داند که فعال قرآنی است. آشنایی مطهره با قرآن، مسیری برای او گشود تا به مقام‌های مختلف دست پیدا کند.


محک‌زدن توانایی‌ها

مطهره می‌گوید: مادرم در حرم رضوی درزمینه تواشیح فعال است و قرآن تدریس می‌کند. فعالیت او سبب شد خیلی زود مفاهیم قرآنی را یاد بگیرم. اما فعالیت جدی‌ام از پایه ششم با مسابقه‌های نماز، قرآن، عترت در مدرسه و منطقه شروع شد که توانستم در این مسابقه در سال ۱۴۰۰ در رشته ترتیل، مقام منتخب استان خراسان رضوی را به‌دست بیاورم.

سال‌۱۴۰۱ نیز در ناحیه‌۲ آموزش‌و‌پرورش در رشته حفظ عمومی (چند‌صفحه مشخص می‌شود و بعد از زمان مشخص‌شده از همان صفحه‌ها سؤال پرسیده می‌شود) رتبه نخست را کسب کردم. مطهره علاقه‌ای خاص به مجریگری دارد و به همین‌دلیل هنگامی‌که متوجه شد ارتش جمهوری اسلامی ایران، جشنواره‌ای با موضوع حجاب برگزار می‌کند، مطلبی در‌باره حجاب برتر انتخاب کرد. او با دل‌نوشته‌ای که خودش نوشته بود، کلیپی چند‌دقیقه‌ای ساخت و با آن مقام اول جشنواره «گوهر فاطمی» را به دست آورد.

مطهره می‌گوید: دوست دارم روزی بتوانم در حرم رضوی مجری شوم و برنامه اجرا کنم. در‌زمینه شعر و ادبیات زیاد مطالعه می‌کنم. این جشنواره فرصت خوبی بود تا خودم را محک بزنم. برای این جشنواره جست‌وجو کردم و با نرم‌افزار‌هایی که داشتم، کلیپی سه‌دقیقه‌ای خطاب به بانوان و با این مضمون که امام‌زمان (عج) ناظر رفتار ماست، درست کردم که بسیار مورد‌توجه جشنواره قرار گرفت.به نظرم تصویر و گفتار قدرت بسیار زیادی در اثرگذاری بر مخاطب دارد.

این دختر پرتلاش قرآنی درزمینه داستان‌خوانی هم فعالیت دارد. او دراین‌باره می‌گوید: در جشنواره «آب» رتبه دوم را در استان به دست آوردم. برای این مسابقه یک داستان انتخاب کردم و با صدای خودم خواندم و با استفاده از نرم‌افزار روی آن صداگذاری کردم.

 

تفریح، درس و قرآن کنار هم زیباست

علاقه‌هایم را دنبال می‌کنم

دختر قرآنی محله امام‌خمینی (ره) همچنین رتبه اول جشنواره خوارزمی امسال را در دو بخش «مناظره علمی» و «احساس واژه‌ها» در درس ادبیات در سطح استانی از آن خود کرده است. او می‌گوید: سال گذشته هم در بخش «احساس واژه‌ها» شرکت کردم. آنجا هم تصویری ارائه می‌شود و ما دانش‌آموزان باید برای آن دل‌نوشته‌ای بنویسیم و مقابل داوران ارائه کنیم. این مسابقه را دوست دارم و از شرکت در آن لذت می‌برم.

اما مطهره برای آینده چه تصمیمی گرفته است؟ خودش این‌طور می‌گوید: تفریح، درس و قرآن در‌کنار هم زیباست. تفریح می‌کنم تا بتوانم انرژی خوبی برای درس‌هایم و برنامه‌های قرآنی داشته باشم و بتوانم با روحیه خوب در مسابقه‌های مختلف شرکت کنم.

دوست دارم درسم را در‌زمینه پزشکی یا پیراپزشکی ادامه بدهم و در‌کنارش به علاقه‌هایم که قرآن و مجریگری است، بپردازم. کسب رتبه دوم در رشته ترتیل مسابقات ارتش، کسب رتبه اول جشنواره «گوهر فاطمی» در سطح منطقه‌ای شمال شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران، کسب رتبه اول رشته ترتیل کمتر از پانزده‌سال در مسابقات نواحی بسیج استان خراسان رضوی از نمونه افتخارات مطهره است.

ارسال نظر