کد خبر: ۵۱۹۸
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

میعادگاه ۱۰۰۰ ورزشکار در الهیه

«ایستگاه سلامتی» برای مجموعه ورزشی شهدای شهرداری، نامی مناسب به نظر می‌رسد؛ مجموعه‌ای ورزشی با سالن‌های متعدد که میعادگاهی برای ورزشکاران و علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف شده است.

همین که وارد خیابان اقدسیه ۴۲ در محدوده الهیه شوی، ورزشکاران بسیاری را می‌بینی که با ساک‌های ورزشی مشغول رفت‌وآمد هستند. «ایستگاه سلامتی» برای مجموعه ورزشی شهدای شهرداری، نامی مناسب به نظر می‌رسد؛ مجموعه‌ای ورزشی با سالن‌های متعدد که میعادگاهی برای ورزشکاران و علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف شده است.

روزانه حدود هزار ورزشکار از این مجموعه استفاده می‌کنند. منطقه الهیه با مجتمع‌های بزرگ مسکونی و جمعیت زیاد، به این فضا‌های ورزشی نیاز داشته و مجموعه شهدای شهرداری برای پاسخ به این نیاز شهروندان، در اینجا ساخته شده است.


سالنی بایک تشک!

نقشه مجموعه بدین‌شکل است که ابتدا سالن توپی در حاشیه خیابان اقدسیه ۴۲ قرار دارد که سال ۱۳۹۱ تأسیس شده و روبه‌روی آن مجموعه ورزشی شماره ۲ در سال ۱۳۹۶ ساخته شده است که در طبقه اول، سه سالن کشتی، بدن‌سازی و توپی و در طبقه دوم سالن‌های فیتنس، ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی قرار دارد. سالن جدید هم برای ورزش اسپینیگ قرار است به‌زودی افتتاح شود.

ابتدا سری به سالن‌های مجموعه ۲ شهدای شهرداری می‌زنیم. سالن کشتی در گوشه سمت راست و بعد از اتاق مدیریت قرار گرفته است. این سالن دارای رختکن و یک سرویس بهداشتی است. فضای این سالن با تاتامی پوشیده شده است و تشک کشتی را روی آن انداخته‌اند. مربی این سالن شش‌سال می‌شود که با این مجموعه همکاری می‌کند و به علاقه‌مندان این رشته، کشتی آموزش می‌دهد.

علیرضا رضا‌زاده می‌گوید: استقبال از این رشته زیاد است و جوانان بسیاری به این مجموعه مراجعه می‌کنند. اما سالن فقط یک تشک دارد و سرویس بهداشتی آن هم کم است.

گلایه از تعطیلی زیاد مجموعه

سیدمحمدجواد حسینی یکی از کشتی‌گیران است که تازه از تمرین امروز فارغ شده است. او از پارکینگ و بخش مسابقات این سالن و پاکیزگی اینجا رضایت دارد و تنها گلایه‌اش تعطیلی‌های این مجموعه است و می‌گوید: مجموعه متعلق‌به شهرداری است؛ بنابراین در تعطیلات رسمی تعطیل می‌شود؛ در‌صورتی‌که بقیه سالن‌های شهر فعال هستند. برای مثال همین تعطیلات چند‌روز پیش، بین تمرینات ورزشکاران فاصله انداخت.

دورهمی کالری‌سوزی

سالن بدن‌سازی از فضا‌هایی است که در طبقه اول قرار دارد. این سالن تجهیزات به‌روزی دارد. زهرا میرزایی یکی از بانوان ورزشکار این رشته است. او راز سلامتی را در این می‌داند که برای بدنش وقت بگذارد و اجازه رخوت ندهد. زهرا می‌گوید: اینجا دورهمی کالری‌سوزی است و هر خانمی که برای ورزش می‌آید، پابندش می‌شود.

هرکدام از خانم‌ها حوله و زیراندازی همراه دارد. سقف مجموعه بلند است و تهویه هم به‌خوبی کار می‌کند. همه لباس ورزشی دارند و از کیفیت سالن راضی هستند. ندا کریمی تقریبا سی‌سال دارد و چند سالی می‌شود که به ورزش می‌پردازد. او می‌گوید: همین نزدیکی‌ها خانه اجاره کرده‌ایم و اگر سالن اینجا نبود، برای ورزش مجبور بودم به فاصله دورتری بروم و به دردسر می‌افتادم.

 

میعادگاه ۱۰۰۰ ورزشکار در الهیه

 

هیجان والیبال در حد تیم ملی!

سالن بعدی طبقه اول، سالن توپی مخصوص رشته‌هایی همچون والیبال، فوتسال، بسکتبال و هندبال است. این سالن زمینی کوچک‌تر از سالن ساختمان شماره یک دارد، اما بازهم دارای رختکن و سرویس بهداشتی و امکانات مناسبی است. بانوان از نوبت صبح و آقایان از شیفت بعدازظهر این سالن استفاده می‌کنند.

دو تیم والیبال بانوان به‌سختی مشغول رقابت هستند. بازی دوستانه است، اما انگار در فینال لیگ برتر برگزار می‌شود. در زمان استراحت بین ست‌ها با یکی از بازیکنان گفتگو می‌کنیم. مریم رضایی از ساکنان خیابان اقدسیه است و چند‌ماهی می‌شود که برای بازی در رشته والیبال ثبت نام کرده است.

او می‌گوید: از وقتی مجموعه دوم افتتاح شد به اینجا می‌آیم و از کلاس‌های مختلف ورزشی مثل تی‌آر‌ایکس و والیبال استفاده کردم. والیبال رشته مورد‌علاقه من در دوران دبیرستان بود و خاطرات بسیاری از آن دوران دارم و به‌همین‌دلیل دوباره در کلاس‌ها ثبت نام کرده‌ام تا خاطرات آن روز‌ها برایم زنده شود.

محمد شعبانی، مربی رشته والیبال این مجموعه، از استقبال خوب ساکنان محدوده می‌گوید. او با گروه سنی نوجوان و جوانان کار می‌کند و هدفش تمرین با نسل آینده‌ساز این رشته ورزشی است.


ژیمناستیک، ورزش پر‌طرفدار

طبقه دوم نیز سه سالن دارد؛ سالن اسپینیگ که هنوز راه‌اندازی نشده است، اما دوچرخه‌های آن خریداری شده و به‌زودی افتتاح می‌شود و سالن ورزش‌های رزمی و ژیمناستیک هم وسط سالن قرار گرفته است.

امروز نوبت ورزش ژیمناستیک است. تعدادی از مادران روی صندلی‌های پشت این سالن نشسته‌اند و منتظر اتمام کلاس بچه‌ها هستند. صدای دست و هورای بچه‌ها از پشت در هم شنیده می‌شود. سرتاسر سالن تاتامی آبی و نارنجی پهن است. بچه‌ها کنار دیوار نشسته‌اند و با دقت به حرف‌های مربی گوش می‌کنند. تشک‌های ایمنی پهن است و تعدادی از بچه‌ها حرکات آموزشی را برای بقیه اجرا می‌کنند.

فاطمه قلندرآبادی، مربی ژیمناستیک و کارشناس تربیت بدنی، نزدیک به شش‌سال است که با این مجموعه همکاری و برای گروه سنی چهار تا دوازده‌سال کلاس ژیمناستیک هنری برگزار می‌کند. از استقبال هنرجویان رضایت دارد و تنها درخواستش، تکمیل و به‌روزکردن تجهیزات این رشته ورزشی است؛ چراکه تجهیزات اینجا را مناسب مسابقات نمی‌داند و بچه‌ها برای حرفه‌ای‌تر شدن به باشگاه‌های مجهزتر می‌روند.

وسایلی که نیاز داریم

سالن تی‌آر‌ایکس و فیتنس، آخرین سالن طبقه دوم، صبح‌ها در‌اختیار بانوان است. اینجا هم علاوه‌بر رختکن و اتاق وسایل ورزشی سرتاسر تاتامی و آیینه کار شده است و بانوان در‌حال ورزش هستند. تازه کلاس ایروفیتنس تمام شده است و ورزشکاران برای تناسب اندام بهتر درباره رژیم غذایی مناسب با مربی صحبت می‌کنند.

مریم هدایتی‌وحید، مربی این رشته، دو‌سالی می‌شود که با مجموعه همکاری می‌کند. تنها درخواستش، تکمیل وسایل ورزشی است. او می‌گوید: در هر ساعت سی‌هنرجو حضور دارند، اما وسایل مورد‌نیاز مثل دمبل، وزنه یا استپ به تعداد همه در اینجا وجود ندارد.


فوتسال برای نوجوانان محله

سری هم به سالن سرپوشیده اول می‌زنیم که سال ۹۱ افتتاح شده و مخصوص ورزش‌های توپی است. از سالن قبلی بزرگ‌تر است و مثل همان، ورزش‌های فوتسال، والیبال، بسکتبال و هندبال در آن فعال است. از امکانات این سالن می‌توان به رختکن، سرویس‌های بهداشتی و سکویی برای نشستن تماشاچی اشاره کرد.

سقف بلند و تهویه مناسب از نکات بارز این سالن است. تعدادی از نوجوانان ده تا چهارده‌ساله مشغول انجام تمرینات فوتسال هستند. مریم شعری، مادر محمد، در قسمت سکو نشسته است و بازی پسرش را نگاه می‌کند. تازه او را به اینجا آورده، اما از فضای سالن و مربی رضایت دارد و می‌گوید: پسرم از چهارسالگی فوتبال بازی می‌کند و یک هفته است که به کلاس اینجا می‌آید و از مربی و دوستانش راضی است.

ارسال نظر