کد خبر: ۵۳۱۴
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

دختر رزمی‌کار «هاشمیه» در یک قدمی آسیا

دنیا لسانی‌عارفی درکنار پرداختن به درس و مدرسه، در مسابقات کاراته هم حاضر می‌شود و به‌دنبال فتح بیشتر سکو‌های قهرمانی است.

کلاس اول ابتدایی بود که ورزش کاراته را شروع کرد و حالا دو‌سالی می‌شود که روزی سه‌ساعت تمرین می‌کند تا به قول خودش همیشه روی فرم بماند. مشوقش برای ورود به این رشته، مادرش بوده است.

پدرش چند سال پیش از دنیا رفت و مادرش در این مدت به‌تنهایی بار خانواده را به دوش کشیده است و هرکاری بتواند برای موفقیت تنها دخترش انجام می‌دهد.

دنیا لسانی‌عارفی حالا در کلاس سوم ابتدایی مشغول تحصیل است و درکنار پرداختن به درس و مدرسه، در مسابقات کاراته هم حاضر می‌شود و به‌دنبال فتح بیشتر سکو‌های قهرمانی است.

 

برای موفقیت دنیا کم نمی‌گذارم

زهرا اعزاز‌شهابی به ما می‌گوید: وقتی انرژی و استعداد دنیا را دیدم، او را در باشگاه کاراته ثبت نام کردم. راستش باشگاه‌رفتن و ورزش در‌کنار بچه‌ها، هدیه شاگرد‌اولی دنیا در کلاس اول بود. قول داده است که هم درس بخواند و هم ورزش کند و در هر دو افتخارآفرین باشد.

او ادامه می‌دهد: خیلی سخت است که تنهایی زندگی فرزندت را اداره کنی؛ با این حال من برای دنیا چیزی کم نمی‌گذارم و همیشه پیشتیبانش خواهم بود. البته باید از استادش هم تشکر کنم؛ خانم فریده فرهانی برای دنیا مثل مادر است و برای من مثل خواهر.

 

۲ طلای استانی، یک طلای کشوری

دنیا لباس ورزشی‌اش را به تن می‌کند تا چند عکس یادگاری از او بگیریم، کاپ قهرمانی و لوح تقدیر را در دست می‌گیرد و مدال‌های مسابقات قهرمانی استان و کشوری را هم برگردنش می‌اندازد؛ مدال‌هایی که نخستین آن به آبان سال گذشته و رقابت‌های کاراته سبک‌های آزاد استان خراسان رضوی برمی‌گردد. او در این رقابت‌ها هم در بخش کاتا و هم در بخش کومیته مدال طلا را به دست آورد.

رقابت‌های کیوکوشین ناکامورا که اسفند سال‌۱۴۰۱ برگزار شد، دیگر میدان استانی بود که دنیا تجربه کرد و درآنجا هم دو مدال طلا در بخش کاتا و کومیته را از آن خودش کرد و جواز حضور در رقابت‌های کشوری را به دست آورد.

دختر ورزشکار محله هاشمیه همان‌طور‌که لباسش را صاف می‌کند تا عکس‌های یادگاری بهتری از او بگیرم، می‌گوید: مبارزه را خیلی دوست دارم. دلم می‌خواهد شب و روز با دوستانم در باشگاه تمرین کنم. اولین‌باری که به باشگاه رفتم و مبارزه بچه‌ها را دیدم، خیلی خوشحال شدم. از آن روز به بعد هر روز منتظر می‎مانم تا ساعت‌۴ شود و همراه مادرم به باشگاه بیایم.

 

در آرزوی تیم ملی

دنیا سال گذشته یک هفته پس از مسابقات استانی، در رقابت‌های کشوری کاراته بانوان که در تهران برگزار شد، شرکت کرد و در رده سنی نونهالان و وزن منفی سی‌کیلوگرم، مدال طلا را به دست آورد.

او می‌گوید: این روز‌ها برای مسابقات انتخابی تیم ملی که تیرماه در تهران برگزار می‌شود، تمرین می‌کنم. آنجا هم اگر موفق باشم، عضو تیم ملی می‌شوم و می‌توانم در مسابقات آسیایی شرکت کنم؛ این آرزویی است که برای به‌دست‌آوردنش تلاش می‌کنم.

کلمات کلیدی
ارسال نظر