کد خبر: ۵۴۹۸
۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

ووشو، زندگی نوجوان ورزشکار محله فردوسی شده است

صالح کرمانی از کودکی جذب رشته‌های رزمی شد. او همراه دایی‌هایش یعنی برادران کرامتی در گوشه‌ای از میدان مبارزه می‌نشست و رقابت آن‌ها را نگاه می‌کرد.

محله فردوسی نوجوان ورزشکار کم ندارد. البته بیشتر این نوجوانان به کشتی چوخه و جودو علاقه‌مند هستند و سنت دیرینه گذشتگان خود را دنبال می‌کنند. در‌این‌میان تعدادی از آنان با همت و تلاش برادران کرامتی، استادان رشته ووشو، به این رشته علاقه‌مند شده‌اند و آن را دنبال می‌کنند.

صالح کرمانی، نوجوان شانزده‌ساله این محله، چهارسال پیش وارد این رشته شد و در همین چهار سال با سعی و تلاش و تمرینات فشرده توانسته است در رقابت‌ها مدال‌های استانی بسیاری به دست آورد.

 

جای خالی مدال کشوری

صالح از کودکی جذب رشته‌های رزمی شد. او همراه دایی‌هایش یعنی برادران کرامتی در گوشه‌ای از میدان مبارزه می‌نشست و رقابت آن‌ها را نگاه می‌کرد. چهار‌سال پیش با تشویق دایی‌ها رشته ووشو را به‌صورت حرفه‌ای شروع کرد. به‌دلیل علاقه‌اش به مبارزه، بخش ساندای این رشته را انتخاب کرد تا با حریفان مبارزه کند.

سال گذشته در مسابقات استانی و در خانه ووشو، در وزن منفی ۵۶‌کیلوگرم، مقام اول استان را کسب کرد. سال‌۹۸ نیز در مسابقات جام رمضان کمربند طلایی این رشته را به دست آورد. حالا مدال‌های رنگارنگ بسیاری دارد، اما به گفته خودش، جای مدال کشوری در این مجموعه خالی است. صالح در حال حاضر کمربند قهوه‌ای دارد و برای رسیدن به مسابقات کشوری باید کمربند قرمز را پشت سر بگذارد، به کمربند مشکی برسد و هجده‌سالش هم تمام شود.

 

مبارزه با حریفان کشوری در زنجان

او ووشو را ترکیبی از رشته‌های رزمی می‌داند. همین ترکیب حرکات و استفاده از دست و پا باعث شده است صالح به این رشته علاقه‌مند شود و با‌وجود آسیب‌های فراوان پا، هنوز هم آن را دنبال می‌کند. او می‌گوید: در این رشته از ساق پا زیاد استفاده می‌کنیم و با اینکه بار‌ها در‌رفتگی یا شکستگی داشته‌ام، این آسیب‌دیدگی‌ها را به جان خریده‌ام.

سال گذشته همراه تیم برای مسابقات لیگ به زنجان که به قول خودش مهد ووشو کشور است، رفت. آنجا مقام سوم را به دست آورد، اما خوشحال است؛ چون با کوله‌باری از تجربه برگشته و توانسته است با حریفان کشوری آشنا شود.

 

در آرزوی تیم ملی

هدف صالح ثابت‌شدن در تیم ملی و ایستادن بر سکو‌های قهرمانی جهان و مسابقات بین‌المللی است. او حالا تمریناتش را جدی‌تر دنبال می‌کند. ۴ صبح از خواب بیدار می‌شود و همراه دایی‌اش، مهدی کرامتی و سایر بچه‌های باشگاه تمرینات را شروع می‌کند.

برای دویدن به بوستان ملت می‌رود. روز‌های فرد در مؤسسه کال زرکش تمرین دارد و روز‌های زوج در صد‌متری و کمربند سبز پشت آرامگاه فردوسی تمرین می‌کند. شب‌ها هم به خانه ووشو در مجموعه ورزشی کوثر می‌رود و تکنیک‌ها را تکرار و با حریفان مبارزه می‌کند.

او دانش‌آموز سال یازدهم در رشته علوم تجربی است. صالح می‌گوید: به خواسته پدر و مادر وارد این رشته شدم، اما برای ادامه تحصیل می‌خواهم تربیت‌بدنی بخوانم و با موضوعات نظری رشته‌های ورزشی بیشتر آشنا شوم.

کلمات کلیدی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
هادی
|
France
|
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
0
0
سلام عرض ادب خدمت خانم صدر خسته نباشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
0
0
???⁦♥️⁩