کد خبر: ۵۶۸۶
۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱

نرگس دانشور، نفر چهارم المپیک برلین شد

دانش‌آموز هنرستان دکتر‌هادوی توانسته است مقام چهارم مسابقات المپیک ویژه ورزشکاران با نیاز‌های ویژه را در برلین به دست بیاورد.

خبر کوتاه است و خوشحال‌کننده. نرگس دانشور، دانش‌آموز هنرستان دکتر‌هادوی، توانسته است مقام چهارم مسابقات المپیک ویژه ورزشکاران با نیاز‌های ویژه را در برلین به دست بیاورد. این موفقیت دانش‌آموز هنرستان دکتر‌هادوی دلیلی شد تا شهردار منطقه ۷ به‌همراه معاونش به دیدار این دختر قهرمان در مدرسه‌اش بروند.

 

اولین مقام بین‌المللی نرگس

مدرسه تعطیل است و از هیاهوی دانش‌آموزان خبری نیست. اما وحید برجسته‌نژاد به‌همراه معاونش آمده‌اند تا به نرگس پر‌تلاش «خداقوتی» بگویند؛ دختری که خنده لحظه‌ای از لبانش دور نمی‌شود. نرگس مطلبی را که آماده کرده است، می‌خواند. بعد از او مادرش، اعظم طاهرنیا، از تلاش شبانه‌روزی دخترش برای کسب موفقیت می‌گوید.

طاهرنیا توضیح می‌دهد: نرگس متولد ۷۷ است و از ۱۰ سالگی ورزش را شروع کرده و تا‌کنون در مسابقه‌های مختلف از‌جمله گوی‌رانی و شنا توانسته است نوزده‌مدال رنگارنگ به دست بیاورد.

او درباره انتخاب رشته بولینگ ازسوی دخترش توضیح می‌دهد: امسال با‌توجه‌به اینکه ظرفیت در رشته بولینگ خالی بود، دخترم در این رشته شرکت کرد. اولین‌بار بود که نرگس در مسابقات این رشته به میدان می‌رفت. او سه‌ماه تمرین و در دو اردویی که در تهران برگزار شد، شرکت کرد تا آمادگی لازم را برای مسابقات به دست بیاورد. این اولین مقام بین‌المللی دخترم است.

مادر نرگس با بیان اینکه کاروان ایران در رقابت‌های جهانی المپیک ویژه افراد کم‌توان ذهنی موفق شده است با شرکت در ۹ رشته در‌مجموع ۹مدال طلا، نقره و برنز به دست بیاورد، می‌افزاید: المپیک ویژه (المپیک تابستانی) بزرگ‌ترین حامی ورزش افراد کم‌توان ذهنی در دنیاست که در بیش‌از ۱۹۰کشور دنیا فعالیت دارد.

 

زیرساخت‌های لازم را فراهم می‌کنیم

شهردار منطقه ۷ با تبریک به نرگس دانشور برای کسب مقامش و آرزوی موفقیت برای سایر دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه گفت: شهرداری همواره حامی دانش‌آموزان و ورزشکاران محلات بوده و هست.

وحید برجسته‌نژاد افزود: شهرداری در برنامه‌ها و طرح‌هایش همواره افراد با نیاز‌های ویژه را مدنظر دارد و تلاش کرده است زمینه حضور بیشتر آن‌ها را در جامعه فراهم کند.

او درباره در‌اختیار قرار‌دادن ون مخصوص تردددانش‌آموزان با شرایط ویژه گفت: می‌توانید درخواست خود را به‌صورت کتبی به شهرداری ارسال کنید تا پیگیر کار‌های مرتبط با آن شویم.

برجسته‌نژاد درباره تعمیر و تجهیز وسایل ورزشی هنرستان دکتر هادوی هم توضیح داد: چندی قبل، معاونت سلامت اقشار خاص از این مدرسه بازدید کردند که طی آن، قول مساعدت‌هایی داده شد. پیگیر آن خواهیم بود که نیاز‌های مدرسه برآورده شود.

او ادامه داد: اعتباری نیز برای خرید و جانمایی دستگاه بدن‌سازی برای افراد خاص اختصاص پیدا کرده است. این دستگاه قرار است در مدارس و پارک‌ها نصب شود. امیدواریم با جانمایی این وسایل، دانش‌آموزان مدارس هم بتوانند به تمرین بپردازند.

ارسال نظر