کد خبر: ۶۱۱۰
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴

خرسند؛ کوچه باغ انگوری محله سمزقند

آیت‌الله عبادی ۶۶ یا شهید ابوالقاسم یزدی نژاد تا قبل انقلاب اسلامی به بن‌بست خرسند معروف بود. این کوچه در دهه ۴۰ پر از باغ انگور بود و انتهایش بن‌بست بود.

آیت‌الله عبادی ۶۶ یا شهید ابوالقاسم یزدی نژاد تا قبل انقلاب اسلامی به بن‌بست خرسند معروف بود. این کوچه در دهه ۴۰ پر از باغ انگور بود و انتهایش بن‌بست بود. جوی آب روانی هم در کوچه جاری بود که از منبعی در کوچه‌باغ‌های نکاح و باغ جواهری منشأ می‌گرفت.

عبادی ۶۶ کوچه‌ای طویل است که یک سرش به مطهری‌شمالی ۴۳ می‌رسد. این کوچه هنوز اصالتش را حفظ کرده است و در آن هنوز حیاط‌های بزرگ با درختان توت که به درون کوچه سر کشیده است، دیده می‌شود.

خرسند؛ کوچه باغ انگوری محله سمزقند

مدرسه عصمتیه، قدمتی نزدیک به پنجاه سال دارد و تا حدود یک دهه قبل فقط دخترانه بود. اما بعد از انتقال دانش‌آموزان دبستان پسرانه آیت‌ا... سعیدی به این مدرسه، در دو شیفت دخترانه و پسرانه فعال است.

خرسند؛ کوچه باغ انگوری محله سمزقند

حسینیه والدین جاودانی، خانه کوچکی در ابتدای کوچه است. این خانه متعلق به اسماعیل بنا بود که از پدرش به او ارث رسیده بود. به وصیت وی، این ملک برای مراسم هیئت عزاداران چهارده‌معصوم (ع) وقف شده است.

خرسند؛ کوچه باغ انگوری محله سمزقند

حسین رضا‌زاده از قدیمی‌های محله است که از سال ۱۳۴۵ وقتی هنوز دورتادور خانه‌اش زمین باغی بود، در این محله زمینی خرید و در آن ساکن شد.

خرسند؛ کوچه باغ انگوری محله سمزقند

مسجد و حسینیه شهیدمطهری تا اواخر دهه ۵۰ بخشی از زمین باغی رقیه‌خانم معروف به «حاج‌خانم باغی» بود که آن را وقف ساخت مسجد کرد.

کلمات کلیدی
ارسال نظر