کد خبر: ۶۴۱۵
۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸

بیست متری مهر به نام شهیدان شیشه‌چی مُهر خورد

خیابان شیشه‌چی در محله شهیدمطهری تا پیش‌از انقلاب، بیشت متری مهر نام داشت و کوچه باریک بن‌بستی بود که دورتادورش را باغ‌های انگور پر کرده بودند.

قدمت خیابان شیشه‌چی در محله شهیدمطهری به دهه ۲۰ برمی‌گردد. این معبر تا پیش‌از انقلاب، کوچه باریک بن‌بستی بود که دورتادورش را باغ‌های انگور پر کرده بودند. بقایای آن باغ‌ها هنوز هم در کوچه‌پس‌کوچه‌های این خیابان دیده می‌شود.

برخی قدیمی‌ها می‌گویند اگر موزاییک داخل حیاطشان را بردارند، حتما به ریشه درختان انگور برمی‌خورند. بعداز مسکونی‌شدن این معبر و تخریب باغ‌ها جای آن کوچه باریک را بیست‌متری مهر گرفت. پس‌از انقلاب با شهادت شهید شیشه‌چی که خانواده‌اش از قدیمی‌های این خیابان بودند، نام شهید شیشه‌چی بر بیست‌متری مهر گذاشته شد.

 

بیست متری شهیدان شیشه چی
مسجدالنبی (ص) در دهه ۳۰ احداث شد و کم‌کم توسعه یافت. پیش از ساخت مسجد، یخدانی نزدیک مسجد قرار داشت که تابستان‌ها آب خنک محله را تأمین می‌کرد.

 

بیست متری شهیدان شیشه چی

رمضان چاروق‌دوزمقدم متولد ۱۳۱۷ خاوری داشت که ۶۵ سال پشت فرمانش نشست. او اهالی را با آن کامیون برای تشییع شهیدشیشه‌چی به بهشت رضا (ع) برد.

بیست متری شهیدان شیشه چی

جواد شیشه‌چی سال ۶۱ و هاشم شیشه‌چی سال ۶۵ از یک خانواده به شهادت رسیدند. پلاک افتخارشان روی دیوار خانه پدری‌شان می‌درخشد.

بیست متری شهیدان شیشه چی

دبستان پسرانه شهیدناصر صفری (دوره اول) سال ۴۱ و دبستان شهیدموسوی قوچانی (دوره دوم) در سال ۶۲ دایر شد.

ارسال نظر