کد خبر: ۶۲۱۰
۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱

کوی اصفهانی‌ها در محله شهید مطهری

کوچه شهید مطهری‌شمالی‌۳۶ یا همان شهیدناصر فاتق تا قبل‌از انقلاب به «بیست‌متری کوی اصفهانی‌ها» معروف بود.

کوچه شهید مطهری‌شمالی‌۳۶ یا همان شهیدناصر فاتق تا قبل‌از انقلاب به «بیست‌متری کوی اصفهانی‌ها» معروف بوده است. وجه تسمیه آن هم، سکونت اصفهانی‌تبار‌ها در این کوچه بود. به گفته قدیمی‌های محل، این کوچه و معابر اطرافش پر از زمین‌های باغی بود و با احداث بولوار شهید‌مطهری شمالی، زمین‌ها قطعه‌بندی و ساخت‌و‌ساز در آن شروع شد.

این کوچه از یک طرف به بولوار شهید مطهری راه دارد و از سوی دیگر به خیابان شیشه‌چی منتهی می‌شود. شهید‌ناصر فاتق از شهدای دوران دفاع مقدس است که بعد‌از شهادتش، کوچه به اسم او نام‌گذاری شد.

کوی اصفهانی‌ها در محله مطهری

انتهای این معبر به میدانگاهی بزرگ، سرسبز و زیبا منتهی می‌شود. با وجود خطر‌های احتمالی، بعدازظهر‌ها پیرمرد‌ها و بچه‌ها در این فضا دورهم جمع می‌شوند.

 

کوی اصفهانی‌ها در محله مطهری

مؤسسه فرهنگی مکتب قرآن کریم از دیگر مجموعه‌های آموزشی فعال در این کوچه است. این مجموعه پیش دبستانی با نام رقیه‌خاتون (س) به‌صورت تخصصی به نونهالان قرآن آموزش می‌دهد.

 

کوی اصفهانی‌ها در محله مطهری

فاطمه جوشن شصت‌و‌سه‌ساله، از ساکنان قدیمی این کوچه است. او که از سال‌۱۳۵۴ در این کوچه زندگی می‌کند، باغ‌های میوه و درختان انگور این معبر را در خاطر دارد.

 

کوی اصفهانی‌ها در محله مطهری

هنرستان نمونه‌دولتی دخترانه شهید‌مطهری از مجموعه‌های آموزشی دولتی زیر‌نظر آموزش‌وپرورش ناحیه ۴ است. این هنرستان از سال‌۱۳۵۷ فعالیت‌های آموزشی خود را آغاز کرده است.

ارسال نظر