کد خبر: ۶۴۴۶
۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷

نفر اول استان در مسابقه درس‌هایی از قرآن

سید‌امیر‌حسین قادریان، نوجوان محله عباس‌آباد می‌گوید: دوست داشتم در حوزه علمیه درس بخوانم، اما به هوا و فضا علاقه بسیار دارم؛ می‌خواهم در این رشته ادامه تحصیل دهم.

وقتی در خانواده‌ای مذهبی و استخوان‌دار متولد شوی و رشد کنی، قرآن و اصول دین در تار‌و‌پود زندگی‌ات ریشه می‌دواند و آرزو‌ها و آینده‌ات با قرآن و ائمه (ع) پیوند می‌خورد. سید‌امیر‌حسین قادریان شانزده‌ساله، نوجوان محله عباس‌آباد، نمونه خوبی از این دست افراد است.

فعالیت‌های سید‌امیر‌حسین از همان کودکی در‌راستای قرآن بوده است و در مدرسه هم ادامه پیدا کرده و نتیجه‌اش کسب مقام اول استانی در مسابقات احکام و همچنین مقام اول مسابقات «درس‌هایی از قرآن» است. امیر‌حسین موفقیتش را در درس و زندگی از عنایت قرآن کریم و ائمه (ع) می‌داند.


تأثیر خانواده و مدرسه

سیدامیرحسین فرزند اول است و در خانواده‌ای مذهبی بزرگ شده است. او از همان کودکی کنار مادر می‌ایستاده و نمازخواندن را تمرین می‌کرده است.

امیرحسین می‌گوید: آن‌طور‌که مادرم برایم تعریف می‌کند، از همان سه‌سالگی مُهر را بر‌می‌داشتم و کنارش شروع به نمازخواندن می‌کردم. وقتی مادر اشتیاقم به عبادت را دید، برایم سجاده خرید و با من وضو‌گرفتن و نمازخواندن را تمرین کرد.

البته مدرسه هم در رشد امیر‌حسین تأثیر بسیار داشته است. او از معلم قرآن دوره دبستانش یاد می‌کند و می‌گوید: در مدرسه برای درس قرآن معلم مخصوص داشتیم. رویکرد مدرسه ما به تعلیم و تربیت، بیشتر برنامه‌های مذهبی بود.

هر چهارشنبه زیارت عاشورا می‌خواندیم. ایام محرم و صفر مداح و نوحه‌خوان به مدرسه می‌آمد و عزاداری می‌کردیم. معلم قرآن هم از ما می‌خواست سوره‌های جزء‌۳۰ را حفظ کنیم و اگر آن‌ها را از بر می‌خواندیم، به ما هدیه می‌داد. از ما  می‌خواست برای فهم بهتر مفاهیم قرآنی، درباره آن‌ها نقاشی بکشیم. همین حفظ سوره‌ها به حافظه من در یادگیری دروس و بهتر‌شدن نمرات در سال‌های بعد کمک کرد.


کرونا هم مانع از یادگیری احکام نشد

دوره متوسطه اول امیرحسین، هم‌زمان شد با شیوع کرونا و مدارس تعطیل شدند. اما او در همین دوران با همراهی آموزگاران خوبی که داشت و از‌طریق برنامه شاد، مفاهیم قرآن، روان‌خوانی و قرائت قرآن را به‌خوبی آموخت.

معاون پرورشی مدرسه هم او را برای شرکت در مسابقات رشته احکام تشویق کرد. امیرحسین می‌گوید: حتی در ایام کرونا هم دست‌اندرکاران مدرسه از آموزش غافل نبودند. آقای اسماعیل‌زاده معاون مدرسه، جزوه احکام را در‌اختیار شرکت‌کنندگان مسابقه گذاشت.

تصمیم گرفتم در این مسابقه شرکت کنم و خوشبختانه در مدرسه مقام اول را به دست آوردم. بعد در مسابقات استانی شرکت کردم که بخش کتبی و عملی داشت. برای امتحان عملی باید به اداره آموزش‌و‌پرورش ناحیه ۵ می‌رفتیم.

آنجا استاد دهقان نکات آموزشی و احکام نماز را با تمام جزئیات به ما درس داد. موفق شدم مقام اول مسابقات استانی را به دست بیاورم. همان سال در مسابقه کشوری درس‌هایی از قرآن هم مقام اول را به دست آوردم. امیرحسین دانش‌آموز کلاس دهم در رشته ریاضی و فیزیک است و در مدرسه نمونه‌دولتی درس می‌خواند.

او می‌گوید: دوست داشتم در حوزه علمیه درس بخوانم و اصول و فقه را کامل یاد بگیرم، اما به هوا و فضا علاقه بسیار دارم؛ می‌خواهم در این رشته ادامه تحصیل دهم و مهندس این رشته شوم و برای کشور افتخارآفرینی کنم.  

ارسال نظر