کد خبر: ۷۱۲۳
۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

نوجوانان مهرمادر برای ورزش، زمین بایر را تمیز می‌کنند

اسماعیل کشمیری می‌گوید: بچه‌های محله ما همیشه زمین‌های بایر را تمیز می‌کنند تا در همان‌جا، فوتبال و والیبال بازی کنند. شهرداری خیلی وقت است قول ساختن یک مجموعه ورزشی را داده است.

اسماعیل کشمیری، ورزشکار یازده‌ساله محله مهرمادر، هنوز در آغاز سال‌های نوجوانی است، اما از کودکی عاشق ورزش بوده است و رشته‌های مختلف را امتحان کرده تااینکه متوجه شده است علاقه‌اش به رشته رزمی ووشو بیشتر از بقیه است؛ رشته‌ای که در همان سال نخست ورودش به آن، توانست در سه سطح شهری، استانی و کشوری در رده سنی نوجوانان، صاحب مقام‌های برتر شود.

پیشرفت اسماعیل، ذوق و اشتیاق او را برای ادامه دادن این رشته بیشتر کرد و حالا امیدوار است یک روز بتواند لباس تیم ملی را بپوشد تا افتخاری برای محله باشد.


- تعریف می‌کنی ورزش را از چه سالی و چطور آغاز کردی؟
من از کودکی عاشق ورزش بودم. در هفت‌سالگی مدتی ژیمناستیک کار کردم، اما بیشتر از ژیمناستیک، عاشق فوتبال و بسکتبال بودم؛ به همین دلیل این رشته را پس از مدتی رها کردم. عشق به بسکتبال و فوتبال، باعث شده بود اوقات فراغت را کنار بچه‌های محله و دوستانم مشغول بازی باشم.

- از کی ووشو را آغاز کردی؟
سال ۱۴۰۰ از طریق پسرخاله‌ام با این رشته رزمی آشنا شدم.

- چه شد که آن را ادامه دادی؟
اولین‌بار که به سالن شهیدناصری در نزدیک بوستان بهار رفتم، تمرین‌های رزمی‌کار‌ها و رفتار استاد علی معراجی به‌عنوان مربی، برایم خیلی قشنگ بود و حس کردم این ورزش را دوست دارم. بعد زیرنظر استاد، تمرینات را شروع کردم.

- از اولین تجربه حضور در مسابقات برایمان بگو.
درست هفت ماه پس از آغاز تمریناتم بود که با نظر استادم در مسابقات ووشوی شهرستان مشهد در رده سنی نوجوانان شرکت کردم. در این مسابقات دوم شدم. این مقام خیلی خوشحالم کرد و باعث شد بیشتر تمرین کنم. بعد از این رقابت، در مسابقات استانی شرکت کردم و در این مسابقات هم دوم شدم.

- شنیدیم که در مسابقات کشوری هم شرکت کرده‌ای؟
تابستان امسال، مسابقات کشوری به میزبانی مشهد برگزار شد. در این رقابت، حریفانی داشتم که با من در یک رده سنی بودند، اما قدشان بلندتر از من بود. من خیلی زحمت کشیده و تمرین کرده بودم، اما سوم شدم.

- ناراحت شدی؟
اولش از اینکه سوم شده بودم، خیلی ناراحت شدم. با کمک مربی‌ام با انگیزه بیشتری تمرینات را ازسر گرفتم. حرف‌های استادم خیلی دلگرم‌کننده بود. به من گفت این اولین‌بار بود که در مسابقات کشوری شرکت کردی. دفعه بعد مقام بهتری می‌آوری.

- وضعیت امکانات ورزشی در محله مهرمادر چگونه است؟
بچه‌های محله ما همیشه زمین‌های بایر را تمیز می‌کنند تا در همان‌جا، فوتبال و والیبال بازی کنند. شهرداری خیلی وقت است قول ساختن یک مجموعه ورزشی را داده است.

-دوست داشتی جای دیگری زندگی می‌کردی؟
من محله‌ای که در آن به‌دنیا آمدم را دوست دارم؛ چون اینجا بزرگ شده‌ام و به مدرسه و باشگاه می‌روم. در این محله دوستان زیادی دارم. همین جایی که زندگی می‌کنم، خوب است.

ارسال نظر