کد خبر: ۷۳۶۲
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

مجموعه‌های آموزشی در بلال ۳۵

کوچه بلال‌۳۵ که به نام شهید‌مجید یعقوبی نام‌گذاری شده، یکی از کوچه‌های کم‌جمعیت، اما پرتردد است. فعالیت چند‌مدرسه دخترانه شلوغی این کوچه را افزایش داده است.

کوچه بلال‌۳۵ که به نام شهید‌مجید یعقوبی نام‌گذاری شده، یکی از کوچه‌های کم‌جمعیت، اما پرتردد است. ساخت‌و‌ساز‌ها و ساختمان‌های جدید به این معبر، شکل و شمایل امروزی داده است. فعالیت چند‌مدرسه دخترانه در مقاطع مختلف تحصیلی، شلوغی این کوچه را افزایش داده است.

خوشبختانه اهالی این معبر به لحاظ تحصیل فرزندشان و رفت‌و‌آمد آن‌ها به مدرسه خیالشان راحت است؛ این معبر حتی پذیرای دانش‌آموزان بسیاری از دیگر محدوده‌های شهری است. مدارس دخترانه ابتدایی نسیبه، متوسطه مهدی خدابنده و هنرستان حافظ در این کوچه قرار دارد. اتصال این معبر به دو خیابان اصلی این محله، بلال و قائم (عج)، منجر به تردد زیاد در این معبر شده است.

 

مجموعه‌های آموزشی در یک خیابان

محله بلال جزو معدود محلات منطقه است که در آن، تعداد مراکز آموزشی، برای دختران زیاد است. دبیرستان هیئت امنایی مهدی خدابنده در دوره اول متوسطه یکی از این مدارس است.

مجموعه‌های آموزشی در یک خیابان

ساختمان شماره‌۲ شهرداری منطقه ۳ در این معبر قرار دارد. در این ساختمان، کارکنان ادارات خدمات شهری، حمل‌و نقل و ترافیک، فضای سبز، فنی‌و‌عمران مشغول به کار هستند.

مجموعه‌های آموزشی در یک خیابان

کریم کریمی از اهالی قدیمی کوچه است. او می‌گوید: این کوچه قبلا بلال‌۹ نام داشت و حالا بلال‌۳۵ نام‌گذاری شده و از گذشته تاکنون چندان تغییری نکرده است.

مجموعه‌های آموزشی در یک خیابان

بوستان نیک‌فرجام، یک پارک محلی خطی است که سال‌۱۳۸۴ افتتاح شد. اهالی از این پارک که از کوچه شهید‌یعقوبی‌۲ آغاز می‌شود، بسیار بهره می‌برند.

ارسال نظر