کد خبر: ۷۶۸۴
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

نگارگر مشهدی در میان دانش‌آموزان کشور اول شد

امیرعلی حسینی که اکنون دانشجوی ترم اول رشته نقاشی است، جوان هنرمندی است که اثر نگارگری‌اش درمیان دانش‌آموزان هنرستان‌های کشور اول شد.

از وقتی یادش می‌آید، یکی از علایقش، نقاشی و طراحی بوده است. به‌همین‌دلیل وقتی از برگزاری مسابقات مختلف هنری بین هنرستان‌ها مطلع شد، بی‌درنگ داوطلب حضور در مسابقات نگارگری بین نواحی شد. از زمان اعلام مسابقه تا ارسال آثار، وقت زیادی نداشت؛ فقط دو روز و نیم فرصت بود.

برای همین او در این مدت کوتاه تمام وقت و انرژی خود را گذاشت تا بهترین اثرش را ارائه دهد. این اثر نه‌تنها در میان نواحی، بلکه در سطح استان و کشور، مقام اول را به دست آورد 

او به آینده هنری خود بسیار امید دارد. جوان موفق محله فرامرز عباسی متولد ۱۳۸۴ است و به گفته خودش هنوز راه زیادی برای رفتن و آموختن دارد.



- علاقه‌ات به نقاشی و نگارگری به چه سنی برمی‌گردد؟
رشته تحصیلی مادرم نقاشی است و در هنرستانی دخترانه، سرپرست رشته هنری است. من از بچگی به نقاشی علاقه داشتم و خودآموز طرح‌هایی می‌کشیدم.

- چطور شد که تصمیم گرفتی در مسابقات شرکت کنی؟
از طرف مدرسه برگزاری مسابقات هنری اعلام شد. من هم، چون به نقاشی علاقه داشتم، تصمیم گرفتم با شرکت در این مسابقه خودم را محک بزنم.

- از حضور در مسابقات خاطره‌ای هم داری؟
اولین مسابقه نگارگری بود که قرار بود در آن شرکت کنم. دو شبانه‌روز روی اثرم که یک تک‌فیگور از شخصیتی بود، کار کردم و خودم بعد‌از اتمام آن و قبل ارسال اثر، از دیدنش کیف کردم.

- در این مسیر از کسی هم مشاوره گرفتی؟
با یک استاد نگارگری که همکار مادرم بود، مشورت کردم.

- برای خلق اثر هنری‌ات چقدر هزینه کردی؟
کل هزینه‌ای که شد، شاید به ۳۰۰‌هزار‌تومان هم نرسیده باشد؛ چند قوطی گواش و قلم‌مو و یک قاب گرفتم.

- بعد از اینکه در کشور اول شدی، به تهران رفتی؟
بله، باید برای راستی‌آزمایی به تهران می‌رفتم. آنجا در اردوگاه شهید باهنر با ترسیم طرحی که داور خواسته بود، اثرم راستی‌آزمایی شد. بعد‌از قبولی در این مرحله برای حضور در مراسم اختتامیه به شهر ری رفتم. در آنجا به من لوح تقدیری داده شد که خیلی برایم ارزشمند است.

- تا‌به‌حال آثاری را که کشیده‌ای، به کسی هدیه داده‌ای؟
بله، یکی از نقاشی‌ها را که به نظر خودم خیلی خوب شده بود و دوستش داشتم، در برگشت از تهران به مادربزرگم هدیه دادم.

- مشوق‌هایت برای رسیدن به موفقیت چه کسانی بوده‌اند؟
بی‌تردید پدر و مادرم. مادرم، چون خودش هنرمند است، در این مسیر خیلی مشوقم بود؛ همچنین استاد نگارگری، آقای مهدوی، تجربیاتشان را در‌اختیارم گذاشتند.

- غیر از نقاشی، تفریح و علاقه دیگری هم داری؟
درس‌ها و تکالیف دانشگاه که معمولا به شکل ترسیم است، به قدری وقتم را پر می‌کند که به هیچ کار دیگری نمی‌رسم. اما چون پرورش اندام را دوست دارم، هر روز به باشگاه می‌روم و ورزش می‌کنم.

ارسال نظر