کد خبر: ۷۷۵۹
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

کوچه‌ای روی زمین‌های زراعی بقرآباد

کوچه شهید کامیاب ۱۸ چندان قدیمی نیست، حتی شصت‌ساله‌ها هم شکل‌گیری آن را خوب به‌یاد دارند. این کوچه بولوار شهید کامیاب را به دریادل و نوغان وصل می‌کند. کوچه در قدیم به‌دلیل فعالیت دباغی‌ها در نزدیک آن، به دباغی معروف بود.

کوچه شهید کامیاب ۱۸ چندان قدیمی نیست، حتی شصت‌ساله‌ها هم شکل‌گیری آن را خوب به‌یاد دارند. این کوچه بولوار شهید کامیاب را به دریادل و نوغان وصل می‌کند. آن‌طور که علی فلاحتی می‌گوید، کوچه در قدیم به‌دلیل فعالیت دباغی‌ها در نزدیک آن، به دباغی معروف بود.

در دهه ۶۰ که بولوار شهید کامیاب کنونی، شهید کاوه نام داشت، بر سر این کوچه هم تابلو شهید کاوه ۵ نصب بود و از حدود پانزده‌سال قبل نیز به‌نام شهید سیدمحسن رفیعی، از اهالی کوچه مجاور، شد که پدرش محضردار محله بود. خود این کوچه چهار شهید دارد.

کوچه‌ای روی زمین‌های زراعی

یکی از معضلات این معبر، مثل خیلی از فرعی‌های بولوار شهید کامیاب، بسته‌شدن ورودی است که بیش از یک دهه قبل با دستور پلیس راهور با بلوکه بتنی بسته شد.

کوچه‌ای روی زمین‌های زراعی

خیریه امدادگران عاشورا خیلی از بیماران نیازمند را از سراسر استان به این کوچه می‌کشاند. این خیریه مختص بیماران نیازمند سرطانی و صعب‌العلاج است که پرونده پزشکی داشته باشند. این خیریه فقط خدمات پزشکی و دارویی می‌دهد.

کوچه‌ای روی زمین‌های زراعی

اکبر توانا هفتاد سال قبل در بالاخیابان به دنیا آمده است و محدوده این کوچه را جزو زمین‌های بقرآباد می‌خواند و می‌گوید: تا چشم کار می‌کرد، زمین کشاورزی برای چغندر، هویج، سیب‌زمینی، سبزی و... بود و یک ایستگاه راه‌آهن دیده می‌شد. از ابتدای دهه ۴۰ ساخت خانه‌ها شروع شد و بافت کوچه شکل گرفت.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
04:00