کد خبر: ۸۰۵۸
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

آبادی «یاس» با مجتمع‌های مسکونی

خیابان عبدالمطلب‌ ۱۵ تا دهه‌۶۰ خاکی بود. این خیابان در گذشته، کوچه کم‌عرضی بود و به بولوار عبدالمطلب هم دسترسی نداشت. با احداث مجتمع‌های مسکونی یاس؛نام این مجتمع در‌کنار نام عبدالمطلب‌۱۵ نشست.

خیابان عبدالمطلب‌۱۵ تا دهه‌۶۰ خاکی بود. این خیابان در گذشته، کوچه کم‌عرضی بود و به بولوار عبدالمطلب هم دسترسی نداشت. با احداث مجتمع‌های مسکونی یاس در این خیابان، در سال‌۷۵ نام این مجتمع در‌کنار نام عبدالمطلب‌۱۵ نشست.

آن زمان، فقط تا خیابان یاس‌۱۲ مسکونی بود و خیابان‌های بعدی تا خیابان شفا، تا چشم کار می‌کرد، زمین رها‌شده پر از خاک و نخاله بود. انتهای خیابان یاس، چاه آبی وجود داشت که اطرافش پر از گندمزار بود. از سال‌۸۵ به‌مرور بازار محله در این معبر شکل گرفت، به‌طوری‌که حالا این خیابان از حضور مشتری‌ها خالی نمی‌شود.

آبادی «یاس» با مجتمع‌های مسکونی

آپارتمان‌های مسکونی، بخش زیادی از خیابان یاس را فراگرفته است. بیشتر این مجتمع‌ها سازمانی و مربوط به ارگان‌های نظامی است.

آبادی «یاس» با مجتمع‌های مسکونی

مسجد امام‌حسین (ع) سال‌۷۸ به‌همت خیران محله افتتاح شد. این مسجد یکی از پایگاه‌های فرهنگی منطقه ۲ است که هرسال یادواره شهدای محله را برگزار می‌کند.

آبادی «یاس» با مجتمع‌های مسکونی

مجید قاسمی‌نژاد پنجاه‌و‌پنج‌ساله است. او از ابتدای شکل‌گیری این خیابان در اینجا حضور داشته است. او ماه رمضان‌هایی را به خاطر می‌آورد که بچه‌های محل، جام گل کوچک برگزار می‌کردند.

آبادی «یاس» با مجتمع‌های مسکونی

گروه سرود شهیدفهمیده وابسته به مسجد امام‌حسین (ع) سال ۷۹ تشکیل شد. این گروه دوازده‌نفری تاکنون سه عنوان کشوری کسب کرده است.

ارسال نظر