کد خبر: ۸۲۰۱
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

مجتبی، رزمی‌کار آچار به دست!

سید‌مجتبی طباطبایی از آن بچه‌های عشق کاراته است که در شانزده‌سالگی، شش‌مدال قهرمانی را از آن خود کرده است، یک مدال کشوری و پنج‌مدال استانی. مشوق او در ورزش، پدرش است.

سید‌مجتبی طباطبایی از آن بچه‌های عشق کاراته است که در شانزده‌سالگی، شش‌مدال قهرمانی را از آن خود کرده است، یک مدال کشوری و پنج‌مدال استانی. مشوق او در ورزش، پدرش است. همه هم‌و‌غم آقامحسن این است که مجتبی درست و خوب تربیت شود و در ورزش و در درس نمونه باشد.

سیدمجتبی کلاس دهم است و در رشته برق هنرستان امیرکبیر درس می‌خواند.

- رشته برق را از روی علاقه انتخاب کردی؟
از بچگی به قول معروف دست به آچار بودم، هم من و هم برادر و پدرم. معمولا اگر وسیله برقی در خانه خراب شود، خودمان تعمیرش می‌کنیم.

- چه شد که از باشگاه ورزشی کاراته سر درآوردی؟
دو سال پیش بود. از کنار باشگاه رزمی در محله‌مان رد می‌شدم؛ پنج دقیقه‌ای داخل باشگاه رفتم و تمرین بچه‌ها را نگاه کردم. خیلی خوشم آمد، طوری‌که از هفته بعد در همان باشگاه ثبت‌نام کردم.

- بهترین دوستت در باشگاه چی کسی است؟
احمد دوستی، هم دوست و هم استاد من است. ورزش کاراته و قهرمانی را مدیون او هستم. احمد‌آقا در محله ما باشگاه‌داری می‌کند و خیلی از بچه‌های هم‌کوچه‌ای، شاگردش هستند.

- در این مدت چه موفقیت‌هایی به دست آورده‌ای؟
در مدت این دو‌سال، پنج‌بار در مسابقات استانی شرکت کرده و سه‌دوره مدال طلا را به دست آورده‌ام. یک بار هم تجربه حضور در مسابقات کشوری تهران را داشتم که مدال برنز را کسب کردم. درحال حاضر خودم را برای رقابت‌های قهرمان قهرمانان که بهار سال آینده در تهران برگزار می‌شود، آماده می‌کنم.

- غیر از ورزش، اوقات فراغت خودت را چطور می‌گذرانی؟
سعی می‌کنم زیاد مطالعه کنم؛ به ویژه کتاب‌هایی با موضوع محیط زیست را دوست دارم. علاوه‌براین، بازی‌های فکری و کوه‌نوردی در ارتفاعات اطراف مشهد را هم خیلی دوست دارم. راستش ما به‌خاطر بیماری پدرم که کمرش را عمل کرده است، زیاد اهل بیرون‌رفتن نیستیم، اما شنیده‌ام ارتفاعات ارتکند در اطراف کلات خیلی زیباست.

- بهترین کتاب‌هایی که خوانده‌ای، چه بوده است؟
بهترین کتاب داستانی که خوانده‌ام، «بابا‌لنگ‌دراز» بوده و بهترین کتاب غیرداستانی، «جنگل حلبی» که درباره محیط‌زیست است.

- شنیده‌ام در بیرون از خانه هم کار می‌کنی.
بله. در رستوران کمک آشپز هستم. دوست دارم به خانواده کمک کنم.

- دوست داری در آینده چه‌کاره شوی؟
پزشک. در کنار این شغل می‌خواهم فعالیت‌های زیست‌محیطی و ورزشی هم انجام دهم.

- چه آرزویی داری؟
اینکه حال پدرم خوب باشد.

- برای خودت یک آرزو کن.
دوست دارم دوچرخه دنده‌ای بخرم.

ارسال نظر