کد خبر: ۸۷۹۱
۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰

کیک‌بوکسینگ به خانم‌ها اعتماد به نفس می‌دهد

ندا قربانی از تابستان امسال رشته کیک‌بوکسینگ را شروع کرده است و در همین مدت کوتاه توانسته دو مدال نقره استانی را به دست آورد؛ دختر توانمند و پر‌تلاشی که علاوه‌بر این رشته جودو هم کار می‌کند.

در مهد کشتی باچوخه مشهد، یعنی محله فردوسی به دنیا آمده و بزرگ شده است. از کودکی به رشته‌های رزمی علاقه داشته و سراغ کیک‌بوکسینگ رفته است. ندا قربانی نوجوان چهارده‌ساله این محله از تابستان امسال این رشته را شروع کرده است و در همین مدت کوتاه توانسته دو مدال نقره استانی را به دست آورد؛ دختر توانمند و پر‌تلاشی که علاوه‌بر این رشته جودو هم کار می‌کند و دستی هم در طراحی و خطاطی دارد.

- از چه زمانی و چرا این رشته ورزشی را انتخاب کردی؟
به ورزش علاقه داشتم و می‌خواستم تابستان سال گذشته یک رشته رزمی را شروع کنم. از اطرافیان پرس‌وجو کردم و دیدم کیک‌بوکسینگ ترکیبی از چند رشته رزمی است و نسبت به سایر رشته‌ها جدیدتر است. این رشته مثل بسیاری از ورزش‌های رزمی حرکات نمایشی و مبارزه دارد.

- این رشته مخصوص آقایان نیست؟
تصور عموم این است که رشته‌های رزمی مناسب آقایان است، اما این رشته ورزشی در پرورش اعتماد به نفس و استقامت کمک زیادی به خانم‌ها می‌کند.

- تا امروز در چند مسابقه شرکت کرده‌ای؟
در شش‌مسابقه شرکت کرده و تجربیات خوبی از آن‌ها به دست آورده‌ام. یک‌ماه بعد از حضور و تمرینات فشرده در مسابقه بین باشگاه‌ها مقام دوم را کسب کردم وتا اینجا دو مقام دوم استانی دارم.

- چه تجربه‌ای از مسابقات به دست آورده‌ای؟
هر مبارزه‌ای برد و باخت دارد و هر‌کس شجاعت داشته باشد، وارد میدان مبارزه می‌شود تا مهارت‌هایش را محک بزند. از باخت هراسی ندارم و تسلیم نمی‌شوم و برای پیروزی بیشتر تلاش و تمرین می‌کنم.

- برای رسیدن به مقام‌های بالاتر از چه خواسته‌هایی گذشته‌ای؟
خیلی وقت‌ها به‌خاطر تمریناتم به مهمانی‌های دوستانه و خانوادگی نرفته‌ام. غذا‌های رژیمی می‌خورم و علی‌رغم علاقه‌ام به غذا‌های فست‌فودی آن‌ها را نمی‌خورم.

- چه برنامه‌ای برای آینده داری؟‌
می‌خواهم روی سکو‌های قهرمانی مسابقات بین‌المللی کیک‌بوکسینگ بایستم. علاو‌ه‌بر‌این می‌خواهم دوره‌های این رشته را تا استاد‌تمامی کامل کنم و خودم مربی این رشته شوم. در حال حاضر کمربند سبز دارم و بعد از گرفتن کمربند مشکی وارد دان‌های این رشته می‌شوم.

- نظرت درباره محله فردوسی چیست؟
محله‌ای خوب با آدم‌های خونگرم داریم که اکثر آن‌ها ساکنان قدیمی اینجا هستند. اما این محله امکانات ورزشی و فرهنگی مناسبی به‌ویژه برای نوجوان و جوان ندارد. من باید با اتوبوس به باشگاه ورزشی‌ام بروم. اینجا کتابخانه و کانون فرهنگی هم ندارد، در‌حالی‌که مقبره حکیم ابوالقاسم فردوسی اینجاست و علاقه‌مند به کتاب و داستان، کم ندارد.

- به‌جز ورزش فعالیت دیگری هم انجام می‌دهی؟
بله، به طراحی و خوش‌نویسی علاقه دارم و کنار ورزش کم‌و‌بیش آن‌ها را دنبال می‌کنم.

* این گزارش پنج‌شنبه ۱۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۴۴ شهرآرامحله منطقه ۱۱ و ۱۲ چاپ شده است.

ارسال نظر