کد خبر: ۸۸۳۷
۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶

جشن نور و معرفت در بوستان کوهسنگی

امسال دومین سالی است که شاهد برگزاری جشنواره هنر‌های نوری در بوستان کوهسنگی هستیم. امسال بیش‌از چهل‌اثر نوری و ۱۵۰‌المان در بوستان کوهسنگی جانمایی شده است.

امسال دومین سالی است که شاهد برگزاری جشنواره هنر‌های نوری در بوستان کوهسنگی هستیم. جشنواره «نور» که به نظر بسیاری از زائران و شهروندان، خاص‌ترین جشنواره بهاری سال جاری بود، هر‌شب بسیاری از شهروندان و حتی زائران را راهی بوستان کوهسنگی می‌کند. امسال بیش‌از چهل‌اثر نوری و ۱۵۰‌المان در بوستان کوهسنگی جانمایی شده است.

 

جشن نور و معرفت در بوستان کوهسنگی

در همه این المان‌ها تلاش شده است معرفت به خدا و امام‌هشتم (ع) به بهترین شکل به نمایش گذاشته شود. این جشنواره که از ۴ فروردین شروع شده است و تا عید سعید فطر ادامه دارد در شش‌هکتار از مساحت بوستان بزرگ کوهسنگی از ساعت ۱۹ تا ۲۳ پذیرای زائران و مجاوران است. این جشنواره علاوه‌بر المان‌های نوری، شامل بخش‌های مختلفی از‌جمله بازی، مسابقات فرهنگی ویژه کودکان، رویداد‌های هنری و برنامه‌های متنوع دیگر است.

جشن نور و معرفت در بوستان کوهسنگی

خانواده منافی در‌کنار المان‌ها مشغول عکس‌گرفتن هستند. آن‌ها از‌طریق تبلیغات متوجه جشنواره نور شده‌اند و اولین سالی است که برای دیدن المان‌های نوری می‌آیند. مهدی منافی از اینکه شهر با چنین جشنواره‌های شادی به استقبال بهار رفته است، احساس رضایت می‌کند.

 

جشن نور و معرفت در بوستان کوهسنگی
مریم آصفی به‌همراه دو فرزند خودش و نیز فرزندان خواهرش بر روی المان‌های نوری که روی زمین در‌حال چرخش است، حلقه بسته‌اند و مشغول بازی هستند. آن‌ها برای دیدن المان‌های نوری آمده و افطار هم در بوستان کوهسنگی بوده‌اند.

جشن نور و معرفت در بوستان کوهسنگی

علیرضا و متین پسرخاله هستند و با دیدن المان‌های نوری بازیگوشی‌شان گل کرده است. متین از دیدن المان‌های نوری حسابی سر ذوق آمده و در کنار المان «هنر نور» ایستاده تا در‌کنار پسرخاله‌اش عکسی از این شب‌های شاد و نورانی بوستان کوهسنگی به یادگار داشته باشد.

 

جشن نور و معرفت در بوستان کوهسنگی

مقابل المان «گنبد آسمان شهر» صفی طولانی بسته شده است. این المان پنج‌محتوای متفاوت را در بیرون و داخل به‌طور هم‌زمان نمایش می‌دهد. از محتوای علمی و فرهنگی که در داخل حدود چهاردقیقه به نمایش در‌می‌آید، مسابقه‌ای برای شهروندان طراحی شده است. این المان به‌طور متوسط هر شب ۳ هزار بازدیدکننده دارد.

جشن نور و معرفت در بوستان کوهسنگی

«چراغ راه» یکی از المان‌های زیبایی است که توجه‌ها را به خود جلب کرده است. این المان نماد چراغ‌های گردسوز قدیمی است و در طراحی آن، از ترکیب نقش‌های اسلیمی و اسلامی استفاده شده است. روی هر‌یک از شیشه‌های آن، نقاشی شده و نورپردازی، این المان را بسیار خاص و خاطره‌انگیز کرده است.

* این گزارش سه‌شنبه ۲۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۶۲ شهرآرامحله منطقه ۷ و ۸ چاپ شده است.

ارسال نظر