کد خبر: ۱۰۰
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

با کتاب‌خواندن اوریگامی یادگرفتم

محمدطاها حشمتی که یکی از فعال‌ترین اعضای کتابخانه محله‌اش است و هر روز یک کتاب می‌خواند، به مهارت‌های زیادی دست پیدا کرده است

از همان ماه‌های ابتدای تولد با کتاب آشنایش کردند؛ کتاب‌هایی برایش می‌خریدند که به‌راحتی پاره نمی‌شد و حتی در حمام قابل استفاده بود. کمی که بزرگ‌تر شد، شب‌ها فقط با کتاب قصه خوابش می‌برد و هفت سالگی‌اش با این آرزو وارد مدرسه شد که بتواند کتاب خواندن را یاد بگیرد. خیلی زود هم به آرزویش رسید و از وقتی پا در کلاس دوم دبستان گذاشت خودش شروع به کتاب خواندن کرد. او حالا آن‌قدر در این عرصه پیش رفته که یکی از فعال‌ترین و کتاب‌خوان‌ترین اعضای کتابخانه فرهنگ‌سرای ترافیک است.

 

کتاب، سرگرمی شبانه

محمدطاها حشمتی، دانش‌آموز 11ساله محله شریف است. از حدود دو سال پیش که به این منطقه آمده‌اند، ابتدا سراغ کتابخانه را گرفته تا به عضویت آن درآید. او به طور متوسط هر روز یک کتاب جدید را می‌خواند. البته در این روزها که وضعیت شهر قرمز است، مادرش کمتر اجازه می‌دهد به کتابخانه بیاید ولی باز هم کتاب، اصلی‌ترین تفریح و سرگرمی او را تشکیل می‌دهد. وقتی پا در کتابخانه می‌گذارد با دقت زیادی بین قفسه‌ها می‌چرخد تا کتاب مناسب خودش را پیدا کند. همه نوع کتاب شامل علمی، تاریخی، مذهبی و ... می‌خواند. همین موضوع هم باعث شده نسبت به هم‌سن و سال‌های خودش دایره لغات وسیع‌تری داشته باشد. همچنین مستقل است و اعتماد به نفس زیادی دارد. او می‌گوید: «شب‌ها تا کتاب نخوانم خوابم نمی‌برد. این‌کار نه‌تنها من را از درس دور نکرده بلکه همیشه شاگرد اول کلاس هستم. همچنین از طریق مطالعه کتاب، طراحی، خوش‌نویسی و اوریگامی را یاد گرفته‌ام. نقاشی‌ام آنقدر خوب است که خیلی‌ها باور نمی‌کنند تصاویر دفتر نقاشی‌ام را خودم کشیده‌ام. حدود 50طرح اوریگامی هم می‌سازم که همه را از طریق کتاب یادگرفته‌ام.»

 

هدیه خلاقیت

تسلط محمدطاها به اوریگامی باعث شده وقتی در جمعی حضور دارد درحال درست‌کردن حیوانات، اشیا و سرگرمی‌های مختلف با کاغذ باشد. یکی از ویژگی‌های خوب او این است که با مواد بازیافتی، وسایل سرگرمی درست می‌کند. او با خلاقیت زیادی که دارد با وسایل دورریختنی، تانک، پنکه، قایق، خانه، حیوانات مختلف، میز و ... را می‌سازد و همین‌ها را هم به اطرافیانش هدیه می‌دهد. محمدطاها کمتر سراغ گوشی می‌رود اما وقتی هم آن را در دست می‌گیرد، یا در حال گوش دادن به کتاب‌های صوتی است یا فیلم‌های مربوط به تهیه کاردستی را نگاه می‌کند. او از طریق همین فیلم‌ها، خمیر بازی خانگی درست کرده است. حتی بازی‌های فکری را با وسایل دورریختنی درست می‌کند و هم‌سن و سال‌هایش به جای اسباب بازی‌های گران قیمت خودشان آرزوی بازی کردن با وسایل ساختنی او را دارند.

کلمات کلیدی
ارسال نظر