کد خبر: ۲۵۳
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کلاسی با زنگ‌های مختلف

اهالی محله فاطمه هنرمند گلشن را به عنوان جوان فعال اجتماعی، فرهنگی و مذهبی محله امیرالمؤمنین(ع) می‌شناسند. او مسئول فرهنگی پایگاه بسیج ریحانه النبی(س) در مسجد حضرت ابالفضل العباس(ع) و مربی کودکان این پایگاه است. فاطمه خانم توانسته در دو سال گذشته مربی خوبی برای 40کودک محله‌اش باشد و از طرف ناحیه مقاومت بسیج میثم به عنوان مربی برتر تجلیل شود.

 او را به عنوان جوان فعال اجتماعی، فرهنگی و مذهبی محله امیرالمؤمنین(ع) می‌شناسند. فاطمه هنرمند گلشن مسئول فرهنگی پایگاه بسیج ریحانه النبی(س) در مسجد حضرت ابالفضل العباس(ع) و مربی کودکان این پایگاه است و توانسته در دو سال گذشته 40کودک این محله را آموزش دهد. چندی پیش هم حوزه بسیج6 حضرت مریم(س) ناحیه میثم از او به عنوان مربی برتر تجلیل کرد. دغدغه‌های فاطمه برای محله و هم‌سن و سالانش شنیدنی است.

 

دخترهای محله، حکم خواهر را دارند

فاطمه آبان سال 79 در مشهد به دنیا آمده و همراه خانواده از همان زمان در محله امیرالمؤمنین(ع) زندگی می‌کنند. دیپلم علوم تجربی دارد ولی علاقه او به کلاس‌های هنری، فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی مسیر او را تغییر داده است. البته که دختر شبیه مادرش می‌شود. مادر فاطمه خانم یعنی خانم راضیه محسنی، در محله بسیار فعال است، چه در کار خیر و چه در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی. فاطمه می‌گوید: «از کودکی همراه مادرم بودم و همه جا با او می‌رفتم. مادرم فعال اجتماعی و فرهنگی است و عضو پایگاه بسیج مسجد است. همین باعث شد تا من نیز به فعالیت‌های اجتماعی و مذهبی علاقه پیدا کنم و بعد از دیپلم تصمیم گرفتم به دنبال علایقم بروم» فاطمه هرجا فعالیتی را شروع می‌کند در آن جمع به عنوان مسئول انتخاب می‌شود. او می گوید:« با اینکه تک دختر هستم و خواهری ندارم اما دخترهای هم‌سن و سال در محله، همه دوستان صمیمی من هستند و برایم حکم خواهر را دارند. همه ما با هم گروه نوجوانان و جوانان دختر مسجد را تشکیل دادیم. هر زمان برنامه یا مراسمی در مسجد باشد گروه ما به‌طور خودجوش حاضر می‌شود و مسجد را برای مراسم آماده می‌کند.» او باخنده می‌گوید:« بچه‌ها من را به‌عنوان سرپرست خودشان انتخاب کردند و به من می‌گویند تو مادر ما هستی.»

 

از کار کردن با بچه‌ها احساس خوبی دارم

فاطمه به تدریس هم علاقه دارد. او برای دانش‌آموزانی که نیاز به کلاس تقویتی تحصیلی دارند کلاس برگزار می‌کند. او می‌گوید:« تعدادی از بچه‌های محله در درس‌های خود مشکل داشتند و از من خواستند تا برای آن‌ها در خانه کلاس خصوصی برگزار کنم. قبل از شیوع کرونا بود که به درخواست مسئول پایگاه بسیج خواهران مربی بچه‌های کلاس اول تا ششم در مسجد شدم. در این کلاس همراه با بازی، قرآن، احکام و مهارت‌های زندگی را به بچه‌ها آموزش می‌دهم و کاردستی، سرود و نمایش نیز بخشی از فعالیت‌های دیگر این کلاس است. کلاس را با دو دانش‌آموز شروع کردم و حالا به 40نفر رسیده‌اند.» فاطمه در این کلاس همراه با بازی مفاهیم مختلف اجتماعی مثل کارگروهی، محبت و همدلی را به بچه‌ها آموزش می‌دهد. او دوره‌های حفظ و قرائت قرآن را در آموزشگاه بشارت پشت سرگذاشته و برای سایر مباحث آموزشی از کتاب و گروه‌های آموزشی در فضای مجازی استفاده می‌کند. می‌گوید:« از کار کردن با بچه‌ها احساس خوبی دارم و امیدوارم بتوانم روزی موفقیت و اثرگذاری آن‌ها را در جامعه و محله ببینم.»

ارسال نظر