کد خبر: ۳۳۷
۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

ساکنان محله حجاب ماسک‌های رهاشده را سوزاندند

در شب‌های قدر بود که ساکنان محله حجاب همراه با هیئت امنای مسجد سید الشهدا بیش از سه هزار ماسک را پیدا کردند.

ویروس کرونا با خود خطرات فراوانی به همراه داشت، یکی از این‌ خطرات که مدتی در صدر خبرهای دنیای مجازی بیان شد، مربوط به ماسک‌هایی بود که توسط کارتن‌خواب‌ها جمع‌آوری و دوباره به دست مصرف‌کننده می‌رسید. همین خبر باعث شد بسیاری از شهروندان ماسک‌های خود را قبل از دورریختن پاره کنند تا امکان بازگشت ماسک به چرخه مصرف به پایان برسد. هفته گذشته در شب‌های قدر بود که ساکنان محله حجاب همراه با هیئت امنای مسجد سید الشهدا بیش از سه هزار ماسک را پیدا کردند و برای حفظ سلامتی شهروندان آن‌ها را آتش زدند. نماینده مساجد محله حجاب و عضو هیئت امنای مسجد سید الشهدا از نحوه سوزاندن ماسک‌ها و فعالیت‌های این مسجد در دوره کرونا می‌گوید.

 

ماسک‌های رهاشده کنار باکس زباله

محمدرضا نوری، عضو هیئت امنای مسجد سید الشهدا و نماینده مساجد در شورای اجتماعی محله حجاب از به آتش زدن بیش از 3هزار ماسک اشاره می‌کند و می‌گوید: این ماسک‌ها توسط ساکنان و نیروهای گشت بسیج محله در کنار باکس‌های زباله پیدا شد. تعدادی از ماسک‌ها در پلاستیک و تعدادی از آن‌ها در بسته‌های ده‌تایی و پنجاه‌تایی در جعبه بود. بسیاری از آن‌ها ظاهری نو و تمیز داشتند، اما در کنار باکس‌های زباله رها شده بودند.

با همفکری ساکنان و هیئت امنای مسجد تصمیم گرفتیم ماسک‌ها را آتش بزنیم. در غیر این‌صورت ممکن بود توسط کارتن‌خواب‌ها جمع‌آوری و به فروش برسند. برای جلوگیری از این مسئله و کمک به سلامت جامعه آن‌ها را در زمین رها شده نزدیک به مسجد دپو کردیم و بعد هم با مواد آتش‌زا آن‌ها را آتش زدیم. اگر همه شهروندان درباره یکدیگر احساس مسئولیت داشته باشند این ویروس نمی‌تواند بیش از این شیوع پیدا کند و بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

 

توزیع ماسک رایگان و بسته‌های معیشتی

محمدرضا نوری بر مسئولیت‌پذیری تک تک شهروندان در دوره کرونا تأکید کرده و می‌گوید: مسجد سیدالشهدا و پایگاه بسیج سردار شهید غلامرضا سمائی نیز از همان ابتدای شیوع کرونا و با توجه به مسئولیت اجتماعی‌ای که دارد فعالیت خود را با ضدعفونی محله و مکان‌های عمومی و توزیع ماسک رایگان با کمک شورای اجتماعی محله و کمک خیران آغاز کرد.

بعد از آن هم با کمک خیران و با اجرای طرح سفره‌های همدلی به بیش از 100خانوار که به لحاظ اقتصادی در دوره کرونا با مشکل روبه‌رو شده بودند بسته‌های معیشتی تحویل دادیم. فعالیت نیروها همچنان ادامه دارد. طرح «مسجد، سنگر سلامت» نیز به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی در ایام شیوع کرونا شروع شد و هنوز ادامه دارد. نیروهای بسیجی و پایه کار مسجد در این طرح افراد یا خانواده‌های کرونایی را شناسایی می‌کنند و با آن‌ها ارتباط می‌گیرند و اگر نیاز به دارو داشته باشند برایشان تهیه می‌کنند.

اجرای این طرح کمک کرد اطلاعات دقیق‌تری درباره ساکنان محله و خانواده‌هایشان به دست‌آوریم. خانوارهای زیادی را که در این مدت با مشکلات اقتصادی روبه رو شدند و شغل خود را از دست دادند شناسایی کردیم. توانستیم با کمک ساکنان و خیران تعداد 55خانوار را زیرپوشش قرار دهیم و با تهیه بسته‌های معیشتی به آن‌ها کمک کنیم. اجرای مراسم شب‌های قدر در فضای باز کنار مسجد با رعایت نکات بهداشتی و توزیع ماسک رایگان و مواد ضدعفونی نیز از دیگر برنامه‌های مسجد بود. شهروندان ضمن شب زنده‌داری و عبادت سلامت خود را نیز حفظ کردند.

کلمات کلیدی
ارسال نظر