کد خبر: ۴۲۰
۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

فقط کار گروهی

مجتبی صادقی متولد سال٧٥ از آن دسته جوان‌های پرانرژی فعال است که با همین سن و سال کم کلی تجربه مختلف توی کارنامه‌اش دارد. از تئاتر و بازیگری و راه‌اندازی گروه بگیرید تا ضبط برنامه برای شبکه2 صداوسیما و تجربه خبرنگاری بسیج رسانه. او روی بیشتر استیج‌های شهر اجرای برنامه داشته و مستند ضبط کرده است و... . اما در کنار همه این تجربه‌های شخصی برای کار گروهی ارزش بیشتری قائل است و وقتی از اهداف شخصی‌اش می‌پرسم می‌گوید همه اهدافش در راستای پیشرفت گروهشان است.

مجتبی صادقی متولد سال٧٥ از آن دسته جوان‌های پرانرژی فعال است که با همین سن و سال کم کلی تجربه مختلف توی کارنامه‌اش دارد. از تئاتر و بازیگری و راه‌اندازی گروه بگیرید تا ضبط برنامه برای شبکه2 صداوسیما و تجربه خبرنگاری بسیج رسانه.او تا حالا روی بیشتر استیج‌های شهر اجرای برنامه داشته و مستند ضبط کرده است و... . اما در کنار همه این تجربه‌های شخصی برای کار گروهی ارزش بیشتری قائل است و وقتی از اهداف شخصی‌اش می‌پرسم می‌گوید هدف شخصی ندارد و همه اهدافش در راستای پیشرفت گروهشان است. گروه فرهنگی و هنری نارنج و ترنج که تشکیل شده از ٣٢جوان و نوجوان پرتلاش و پرانرژی. این شماره را به گفت و گو با مجتبی صادقی، جوان موفق محله رستمی، اختصاص دادیم که سرپرست این گروه است.

 

آغاز مجریگری

اولین اجرای زنده زندگی‌اش را در دوازده‌سالگی با رفتن روی صحنه نمایش تجربه می‌کند. در سیزده‌سالگی هم همکاری با آستان قدس را بنا به استعداد و اشتیاقش شروع می‌کند و یک سال مجریگری نمایشگاه حکایت آفتاب در حرم مطهر رضوی را برعهده می‌گیرد. بعد از آن و شناخته‌تر شدنش، بخش فرهنگی شهرداری به او پیشنهاد کار می‌دهد و از چهارده‌سالگی همکاری با این سازمان را شروع می‌کند. در پانزده‌سالگی هم مجریگری را به طور حرفه‌ای آغاز می‌کند.

 

گروهمان از هم پاشید

او که از همان ابتدا به بحث آموزش، تربیت و رشد استعداد بچه‌های این منطقه علاقه داشته، ایده و آرزوی همیشگی‌اش را در همان سن و سال اجرا می‌کند و در سال ٩٣ یک گروه نوجوان متشکل از ٥نوجوان منطقه را راه اندازی می‌کند. گروهی که آن را با هدف پرورش نوجوانان در زمینه اجرا و بازیگری و... راه‌اندازی می‌کند تا بستری باشد برای پرورش استعداد آن‌ها و زمینه‌ساز موفقیت‌های بعدی. سال ٩٦ تعداد اعضا به ٦٠ نفر هم می‌رسد و مسئولان شهرداری هم حسابی از این گروه حمایت می‌کنند و برای برنامه‌های مختلف از آن‌ها دعوت می‌کنند. اما خیلی زود گروه افول می‌کند و در نهایت از هم می‌پاشد. مجتبی اما ناامید نمی‌شود و دست از کار نمی‌کشد. اجراهای تک نفره را اجرا می‌کند و اجراهای گروهی را هم به بهانه‌های مختلف رد می‌کند تا خبر از هم پاشیدن گروه جایی پخش نشود.

 

شروع دوباره

سال ٩٧ تصمیم به آغاز دوباره می‌گیرد و مجدد برای عضوگیری اقدام می‌کند. حالا گروه فرهنگی و هنری نارنج و ترنج ٣٢ نفر عضو ثابت دارد؛ از خواننده و بازیگر بگیرید تا مجری و کمدین. این اعضا حالا حرفه‌ای‌تر از قبل کار می‌کنند و همه کلاس‌ها و دوره‌های مختلف از جمله فن بیان را پشت سر گذاشته‌اند. روی 70درصد استیج‌های این شهر اجرا داشته‌اند و حتی رایگان کلاس‌های آموزشی برای علاقه‌مندان مجریگری برگزار کرده‌اند. مجتبی حالا می‌تواند از خیلی از مجری‌های نوجوان مطرح شهر نام ببرد که در همین گروه پرورش یافته‌اند. البته او بخشی از این موفقیت‌ها را هم حاصل اعتماد مسئولان شهرداری به این گروه جوان می‌داند که برای مراسم و برنامه‌های مختلف از آن‌ها دعوت می‌کردند و خلاصه باعث شناخته‌تر شدن گروه در شهر شدند.

 

اجرا در صدا و سیما

آن‌ها در فضای مجازی هم فعالیت گسترده‌ای دارند و اجراهای خود را در این فضا بارگذاری می‌کنند. این دیده‌شدن‌ها سرانجام باعث پیشنهاد اجرا برای شبکه2 صداوسیما می‌شود. او درباره این تجربه بزرگ زندگی‌اش می‌گوید: آقای خانی تهیه‌کننده یک از برنامه‌های صداوسیما که کار من را در فضای مجازی دیده و خوشش آمده بود برای دعوت به همکاری تماس گرفت. ما گفت و گویی حضوری هم داشتیم و ایشان آن قدر تحت تأثیر فعالیت‌های من قرار گرفت که در همان قرار اول می‌خواست قرارداد ببندد... اما من هیچ وقت آدم تک‌رویی نیستم و اعتقاد راسخ به کار گروهی دارم. اینکه موفقیت من باید موفقیت گروه باشد. این شد که به آقای خانی پیشنهاد همکاری با دوست و همکارم را هم دادم و اینکه برنامه با دو مجری ضبط شود و من هم هزینه‌ای دریافت نکنم. آقای خانی ابتدا با پیشنهادم موافقت نکرد اما بعد قبول کرد و به‌دلیل اینکه هوای دوستم را داشتم با دستمزد بیشتری قرارداد را تنظیم کرد. ما برای ضبط به خراسان جنوبی رفتیم و پنج برنامه ضبط کردیم که در حال حاضر دو قسمت آن از شبکه2 صداوسیما پخش شده است و این به‌شخصه بهترین و بزرگ‌ترین تجربه کاری من در این سال‌ها بود.

 

تهیه مستند

مجتبی صادقی علاوه‌بر کار اجرا و ضبط برنامه، کار خبرنگاری را هم در سازمان بسیج رسانه تجربه کرده است و به حوزه مطبوعات هم علاقه‌مند است. او تهیه‌کننده و کارگردان چند مستند هم بوده که بهترین آن‌ها را مستندی می‌داند که در ایام کرونا تهیه شد. مستندی پشت درهای بسته حرم امام رضا(ع) و شرح حال افراد از اقشار مختلف و این حس دوری که در چند خط بیان می‌کنند. مستند سال به دور از تو که در سال تحویل ضبط می‌شود و بیست شب هم از شبکه مستند پخش می‌شود.

کلمات کلیدی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
0
0
جشن خیلی عالی بود فردا بامامانم میام جشن قشنگتون ومن خیلی ازجشنتون لذت می برم
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
0
0
منو انتخاب نکردین برای مسابقه
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
0
0
خیلی عالی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
0
0
سلام،خسته،نباشیدبااین،چشن،قشنگتون،ده،شب،واقعاخیلی،عالی،بود
Zahra
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
0
0
جشن تون خیلی عالی بود من هرشب میومدم امیدوارم دهه ولایت هم پیش ما باشید
K
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
0
0
سلام خسته نباشید کار ت رو دوست داشتم فقط اون قسمت که آهنگ میخوندی برای جذب مخاطب بیشتر تلاش کن اگه شده تقلید کن من جشن های زیادی رفتم خیلی راحت میشه تقلید کرد