کد خبر: ۶۰۲
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

صف دانش‌آموزان در «دانش‌سرا»

خیابان دانش‌سرای شمالی بخش کوچکی از محله سعدآباد است که در دل خیابان‌های آبکوه و مجد قرار گرفته است. انبار کتاب آموزش و پرورش در خیابان دانش‌سرا قرار داشت. در دهه شصت که کتاب درسی کم بود دانش آموزان مناطق حاشیه شهر، حواله کتاب به دست، به این خیابان می‌آمدند. پشت در انبار کتاب صفی از دانش آموزان در هوای سرد پاییزی جمع می‌شد.

خیابان دانش‌سرای شمالی بخش کوچکی از محله سعدآباد است که در دل خیابان‌های آبکوه و مجد قرار گرفته است. این خیابان محدوده‌ای مسکونی است و در آن چند مغازه محلی کوچک به چشم می‌خورد که نیازهای روزمره ساکنان را برآورده می‌کند. انبار کتاب آموزش و پرورش در خیابان دانش‌سرا  قرار داشت. در دهه شصت که کتاب درسی کم بود دانش آموزان مناطق حاشیه شهر، حواله کتاب به دست، به این خیابان می‌آمدند. پشت در انبار کتاب صفی از دانش آموزان در هوای سرد پاییزی جمع می‌شد.

 

محوطه شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد نبش این خیابان که با درختان و گونه‌های مختلف گیاهان فضاآرایی شده است محیط زیبایی برای محله و حتی عکس‌گرفتن به وجود آورده است. همین امر تقاضای ساکنان برای نصب نیمکت و نشستن در این فضا را به همراه داشته است.

 

 

در کوچه دانش‌سرای شمالی 3 / 2 بوستان کوچک سرسبزی وجود دارد که درختان و پیچک‌های آن محیط دل‌انگیزی فراهم کرده است.

 

مسجد حضرت رقیه(س) و کاشی‌های لاجوردی آن که با دستان هنرمند علی قدس تهیه شده محلی برای برگزاری نماز و مراسم مذهبی و همچنین همدلی اهالی است.

 

به درخواست ساکنان و اعضای شورای اجتماعی محله سعدآباد اصلاح هندسی تقاطع دانش‌سرا و آبکوه در اجرای طرح «محله‌ما» انتخاب شده است.

ارسال نظر