کد خبر: ۱۲۷۴
۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

نوجوان محله تقویه در نبود امکانات، نتیجه خوبی از کنکور گرفت

مطهره علومی می‌گوید: از تابستان سال یازدهم که به طور جدی خواندن را برای کنکور شروع کردم روزی 6ساعت درس می‌خواندم که در روزهای منتهی به کنکور به 12ساعت هم رسید. البته من زمان تعیین کردن برای مطالعه را قبول ندارم و فکر نمی‌کنم هرکسی بیشتر بخواند حتما در کنکور موفق می‌شود، بلکه بیشتر برنامه‌ریزی و پایبند بودن به آن برنامه مهم است.

صدای «مطهره علومی» پر از شادی است. از نظر او تلاش است که زندگی را شکل می‌دهد و انسان را به آرزوهایش می‌رساند حتی اگر کسی همچون او از خانواده‌ای با سطح مالی متوسط باشد، در منطقه کم‌برخوردار زندگی کند، از مدرسه حاشیه شهر تحصیل را شروع کند، کلاس کنکور نرود، معلم خصوصی نداشته باشد و از ده‌ها منبع آموزشی و تست محروم باشد. مطهره با تلاشی که به آن باور داشت، توانست به آرزوی بزرگش برسد و با کسب رتبه 250 کنکور سراسری عنوان «تیزهوش» را پیشوند نامش کند.

 

کنکور با سوال‌های غیراستاندارد

مطهره متولد سال1382 و دانش آموز دبیرستان دخترانه آرمیتا مصلی‌نژاد بوده است. او کنکور امسال را غیرمنتظره و غافل‌گیرانه توصیف می کند و ادامه می دهد: «قبل از اینکه کنکور بدهم، به رتبه های 3رقمی فکر می کردم اما بعد از دادن کنکور، مثل همه داوطلب ها شوکه شده بودم، کنکور امسال خیلی سخت بود، برخی سؤالات درس ریاضی غیراستاندارد و خارج از قاعده آموزشی ما بود، راستش بعد از کنکور به همه چیز شک کرده بودم، به اینکه رتبه ای که انتظارش را داشتم و آرزویی که برایش روزانه حدود 12ساعت درس خوانده بودم، می رسم یا نه. اما خداروشکر پیش خانواده‌ام روسفید شدم.»

مطهره با تلاشی که به آن باور داشت، توانست به آرزوی بزرگش برسد و با کسب رتبه 250 کنکور سراسری عنوان «تیزهوش» را پیشوند نامش کند

برنامه‌ریزی برای موفقیت

مطهره برای درس خواندن و آماده شدن برای کنکور شیوه خودش را داشته است، از آن دانش‌آموزان نبوده که برای درس خواندن در را به روی خودش ببندد، چون به همان اندازه که درس خواندن مهم است، استراحت و تفریح هم مهم است. مطهره می‌گوید: «از تابستان سال یازدهم که به طور جدی خواندن را برای کنکور شروع کردم روزی 6ساعت درس می‌خواندم که در روزهای منتهی به کنکور به 12ساعت هم رسید. البته من زمان تعیین کردن برای مطالعه را قبول ندارم و فکر نمی‌کنم هرکسی بیشتر بخواند حتما در کنکور موفق می‌شود، بلکه بیشتر برنامه‌ریزی و پایبند بودن به آن برنامه مهم است.»

او ادامه می‌دهد:«توصیه من به دانش‌آموزان پشت کنکوری این است که ساعت‌ها کلاس رفتن، ارزشش کمتر از یک ساعت مطالعه مفید است. پس در استفاده از کتاب‌های آموزشی و تست خوب برنامه‌ریزی داشته باشید، از طرف دیگر حتما در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید نه به دلیل سنجش خودتان، بلکه بیشتر به سبب برنامه‌ریزی هدفمندی که این آزمون‌ها در مطالعه ارائه می‌کنند.»

 

در راه دانشگاه فرهنگیان

دانش‌آموز تیزهوش منطقه آموزشی تبادکان از رشته ای که می خواهد انتخاب کند، مطمئن است، او عاشق معلمی است و تمام انتخاب رشته‌هایش در آموزش ریاضی، آموزش فیزیک، آموزش کامپیوتر و حتی آموزش ابتدایی خلاصه می‌شود. مطهره می‌گوید: «با رتبه 250کنکور سراسری در اغلب رشته‌های فنی و مهندسی دانشگاه برجسته کشور پذیرفته می‌شوم اما علاقه قلبی من به حرفه معلمی است، از این‌رو تمام انتخاب رشته‌های من در دانشگاه فرهنگیان مشهد و شهیدرجایی(تربیت دبیر تهران) است.»

ارسال نظر