کد خبر: ۱۷۸۳
۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

دست‌نوشته‌های طلایی یاسمین

نه تنها نوشتن را دوست دارد بلکه می‌خواهد در آینده معلم شود تا به دیگران آموزش دهد. یاسمین شندآبادی می‌گوید برای رسیدن به این هدف خود تمام تلاشش را می‌کند. او خاطره‌ای هم از رفتن به اردوی مدرسه دارد و بیان می‌کند: روزی از طرف مدرسه به اردو رفتیم. در آنجا با دوستانم زباله‌های ریخته شده در طبیعت را جمع کردیم. بی‌توجهی به درختان من را ناراحت می‌کند. به همین دلیل دوست دارم رعایت این موضوعات را به دیگران هم آموزش بدهم و در این راه از نوشتن کمک بگیرم.

از 5 سالگی نسبت به هم سن‌و‌سالان خود از خط تحریری بهتری برخوردار بود و علاقه‌اش به نوشتن سبب شد تمرین خوشنویسی را ادامه دهد و مقام اول دست‌نوشته‌های طلایی را در ناحیه و استان از آن خود کند. یاسمین شندآبادی ساکن محله گوهرشاد است و دوست دارد با نوشته‌هایش دوستان خود را به رعایت نکات شهروندی تشویق کند.

 

کسب مقام اول در استان

یاسمین متولد 1393 است. گرچه از همان ابتدا که قلم در دست گرفته خط خوشی داشته اما همه چیز با یک کتاب شروع شده است. می‌گوید: در یک کتاب خواندم که برای دوستت نامه بنویس و من شروع به نامه نوشتن کردم. از همان موقع متوجه شدم نوشتن به ویژه نامه را دوست دارم و می‌توانم حرف‌هایم را از این طریق به دیگران بگویم.

خط خوش بخشی از استعداد اوست و طبق گفته مادر و معلمانش در نوشتن دقت و تمرکز دارد و خط او با دانش‌آموزان مقاطع بالاتر برابری می‌کند. سال گذشته از طرف مدرسه از او خواستند تا در مسابقات شرکت کند. به همین دلیل چند جلسه کلاس آموزشی توسط مدرسه برگزار شد و در آن شرکت کرد. در نهایت نوشته او در مسابقات هشت‌گانه آموزش‌و‌پرورش در بخش دست‌نوشته‌های طلایی شرکت داده شد و توانست رتبه اول در ناحیه و سپس در استان را به دست آورد. متن دوم درباره کرونا بود و باید با خط تحریری می‌نوشت. نابودی این بیماری آرزوی او است به همین دلیل با تمام وجود آن متن را نوشته است.

او دوست دارد برای خوشنویسی با مداد، کلاس برود و قلم‌نی را هم تجربه کند زیرا معتقد است باید کارهای سخت را تمرین کند. گرچه از برگزاری مسابقات رضایت دارد اما پیشنهادی دارد و می‌گوید: اگر مسابقات به طور جمعی و حضوری برگزار شود بهتر است و شرکت‌کننده حس بهتری برای مسابقه دارد.

نه تنها نوشتن را دوست دارد بلکه می‌خواهد در آینده معلم شود تا به دیگران آموزش دهد. می‌گوید برای رسیدن به این هدف خود تمام تلاشش را می‌کند. او خاطره‌ای هم از رفتن به اردوی مدرسه دارد و بیان می‌کند: روزی از طرف مدرسه به اردو رفتیم. در آنجا با دوستانم زباله‌های ریخته شده در طبیعت را جمع کردیم. بی‌توجهی به درختان من را ناراحت می‌کند. به همین دلیل دوست دارم رعایت این موضوعات را به دیگران هم آموزش بدهم و در این راه از نوشتن کمک بگیرم.

 

قرآن؛ کتاب برتر

کتاب‌خواندن قسمتی از زندگی اوست اما در کنار کتاب‌های داستان کتاب بهتری را هم انتخاب کرده است. او روان خوانی قرآن را آموزش می‌بیند و به خوبی می‌تواند قرآن بخواند. به قول خودش از قرآن چیزهای خوب می‌آموزد. با همان زبان شیرینش به دیگر علایق و توانمندی‌هایش اشاره می‌کند و می‌گوید: به هنر علاقه زیادی دارم. به همین دلیل کلاس‌ نقاشی هم رفته‌ام و در آینده آن را ادامه خواهم داد. در کنار آن ورزش ژیمناستیک و چرتکه را هم آموخته‌ام. همچنین خیاطی و سفالگری را هم دوست دارم.

کلمات کلیدی
ارسال نظر