کد خبر: ۲۰۷۷
۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

معلم‌یار "شرافت"

فاطیما تیموری 11سال دارد و در کلاس پنجم درس می‌خواند. او که همراه خانواده‌اش در محله وکیل‌آباد ساکن است توانسته از دوران دبستان، عضو شوراهای دانش‌آموزی باشد و علاوه‌براین در کلاس درس هم جزو شاگردان ممتاز و مسئولیت‌پذیر است و به‌عنوان«معلم‌یار»، مربیان مدرسه شرافت را همراهی می‌کند.

 فاطیما تیموری 11سال دارد و در کلاس پنجم درس می‌خواند. او که همراه خانواده‌اش در محله وکیل‌آباد ساکن است توانسته از دوران دبستان، عضو شوراهای دانش‌آموزی باشد و علاوه‌براین در کلاس درس هم جزو شاگردان ممتاز و مسئولیت‌پذیر است و به‌عنوان«معلم‌یار»، مربیان مدرسه شرافت را همراهی می‌کند.

مادرش می‌گوید فاطیما از هر انگشتش یک هنر می‌ریزد. او در کنار فعالیت‌های علمی، نقاشی، گلدوزی و تریکوبافی را هم دنبال کرده و صاحب یک مقام اولی در سطح استانی در رشته ژیمناستیک است.


تلاش برای حل مشکلات دانش‌آموزان

فاطیما که تجربه معلم‌یاری را دارد دراین‌باره می‌گوید: رابط بین معلم و دانش‌آموزان، تشویق دانش‌آموزان ضعیف‌تر به یادگیری درس‌های آموزشی، یادآوری تکالیف به‌ سایر دانش‌آموزان و تهیه گزارش و ارائه به معلم کلاس از جمله وظایفی است که دانش‌آموزان «معلم‌یار» برعهده دارند و من سعی کرده‌ام همه این موارد را در راستای بهبود وضعیت درسی همکلاسی‌هایم به نحو احسنت انجام بدهم.

یادآوری تکالیف به‌ سایر دانش‌آموزان و تهیه گزارش و ارائه به معلم کلاس از جمله وظایفی است که دانش‌آموزان «معلم‌یار» برعهده دارند

دانش‌آموز مستعد و باهوش محله وکیل‌آباد در کنار درس‌ خواندن به فعالیت‌های دیگری هم پرداخته است. او جا پای مادرش گذاشته‌ است. رخساره تیموری، مادر فاطیما از دو سال گذشته رئیس شورای اجتماعی محله وکیل‌آباد است و هدفش کمک به افزایش کیفیت زندگی اهالی است. فاطیما هم از سال چهارم ابتدایی عضو شورای دانش‌آموزی شده و برای بهبود روند علمی دانش‌آموزان تلاش می‌کند.

او در این زمینه توضیح می‌دهد: نشست‌های ما براساس مشکل‌های روز دانش‌آموزان است. با آن‌ها ارتباط می‌گیریم و دراین‌باره گفت‌وگو می‌کنیم. سپس آن‌ها را در نشست دانش‌آموزی‌مان مطرح و به دنبال راه‌حل می‌رویم. به عنوان مثال سال گذشته دانش‌آموزان درباره درس خواندن مجازی و کارکردن با نرم‌افزار شاد مشکل داشتند که آن‌ها را با مسئولان در میان گذاشتیم. امسال هم همه همّ و غم ما رعایت نکات بهداشتی توسط دانش‌آموزان در کلاس درس است.


هنر و ورزش در کنار هم

فاطیما علاوه‌بر فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی، رشته ورزشی ژیمناستیک را هم به‌طور حرفه‌ای دنبال می‌کند، او می‌گوید: این رشته بسیار جذاب و دیدنی و پرهیجان است و شامل انجام حرکات نمایشی، چابکی، انعطاف‌پذیری، کنترل و هماهنگی و البته برقراری تعادل بین اعضای بدن و جسم ورزشکار می‌شود.

فاطیما توضیح می‌دهد: در دوران مهدکودک به‌دلیل علاقه بسیاری که به این رشته داشتم، آن‌ را انتخاب و دنبال کردم تا اینکه وارد مدرسه شدم. نخستین‌بار 7سالم بود که در مسابقات استانی شرکت کردم و با کسب امتیاز حداکثری، رتبه نخست را به دست‌آوردم.

او عاشق علم نجوم و ستاره‌شناسی نیز هست. این‌ روزها کلاس نقاشی می‌رود و گلدوزی و تریکوبافی را هم از خاله‌هایش می‌آموزد. او به نوجوانان هم‌سن‌وسال خودش توصیه می‌کند: تمرکزتان فقط روی درس نباشد به دنبال علاقه‌ها و استعدادتان بروید. این دو همراه با هم انسان‌ها را به موفقیت می‌رسانند.

ارسال نظر