کد خبر: ۲۱۱۰
۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

طراحی‌های «نگار»؛ نفر دوم طراحی استان

نگار جاوید می‌گوید: از دوازده‌سالگی طراحی و نقاشی را در زمینه‌های سیاه‌قلم و رنگ روغن کار می‌کردم که فکر می‌کنم در علاقه‌مندشدنم به طراحی لباس بی‌تأثیر نبود. من به طراحی لباس علاقه دارم و بیشتر طراحی‌های من برای پوشش اجتماع و لباس بیرون است. سعی می‌کنم طرح‌هایی بکشم که هم نو باشند، هم مطابق عرف جامعه. برای اینکه بتوانم این هماهنگی را ایجاد کنم، با تمرین زیاد و دنبال‌کردن فضاهای طراحی سعی می‌کنم نگاه و ذهنم را تقویت کنم.

نگار جاوید، نوجوان هنرمند محله رضاشهر، متولد1382 است و پارسال موفق شد در چهاردهمین جشنواره استانی مهارت‌های هنری شاخه کاردانش رتبه دوم را به دست آورد. او که از کودکی به نقاشی علاقه‌مند بود، در نوجوانی احساس کرد که طراحی و تصویرسازی شاخه دلخواهش برای ادامه تحصیل است. به همین دلیل هنرستان را انتخاب کرده و در رشته طراحی لباس دیپلم گرفته است. بعد از کسب رتبه دوم طراحی لباس در جشنواره هنری استان، امسال هم در این رشته در دانشگاه مشغول به تحصیل شده است و تصمیم دارد مدارج مختلف آن را طی کند.


طراحی برای پوشش اجتماع

او درباره علاقه‌اش به هنر می‌گوید: از دوازده‌سالگی طراحی و نقاشی را در زمینه‌های سیاه‌قلم و رنگ روغن کار می‌کردم که فکر می‌کنم در علاقه‌مندشدنم به طراحی لباس بی‌تأثیر نبود. من به طراحی لباس علاقه دارم و بیشتر طراحی‌های من برای پوشش اجتماع و لباس بیرون است. سعی می‌کنم طرح‌هایی بکشم که هم نو باشند، هم مطابق عرف جامعه. برای اینکه بتوانم این هماهنگی را ایجاد کنم، با تمرین زیاد و دنبال‌کردن فضاهای طراحی سعی می‌کنم نگاه و ذهنم را تقویت کنم.


پرورش‌دادن استعداد با کلاس‌های جانبی

او تشویق معلم‌ها و خانواده را بسیار مؤثر می‌داند و ادامه می‌دهد: وقتی متوجه شدم به طراحی لباس علاقه دارم، درباره آن پرس‌وجو کردم. یکی از اقوامم، هنرستان کیمیا را به من معرفی کرد و در آن مشغول‌به‌تحصیل شدم. سال دوازدهم بودم که به پیشنهاد ناظم و مدیر مدرسه در جشنواره مهارت‌های هنری شرکت کردم و در استان رتبه دوم را در شاخه طراحی لباس به دست آوردم. از سال یازدهم که کلاس‌ها به‌صورت مجازی بود، یادگیری درس‌های کارگاهی کمی سخت شد، اما من برای پیشرفت بیشتر، به کلاس‌های جانبی خارج از مدرسه هم می‌رفتم. 

مدرک فنی‌وحرفه‌ای را هم سال دوازدهم گرفتم. بعد از اینکه در مسابقه رتبه آوردم، معلم‌ها خیلی تشویقم می‌کردند که حتما مسیرم را ادامه دهم. در مدرسه نمایشگاهی برگزار نشد تا بتوانم ایده‌هایم را به نمایش بگذارم، اما خودم به برگزاری نمایشگاه به‌صورت گروهی فکر می‌کنم.


برداشته‌شدن فاصله‌ها با فضای مجازی

نگار با کسب رتبه دوم استانی، این شانس را داشته است که بدون کنکور وارد دانشگاه سراسری الزهرا(س) شود، اما کمی دیر متوجه شده و به‌دلیل زمان‌بندی نادرست، موفق به ثبت‌نام در این دانشگاه نشده است. او اکنون در رشته طراحی لباس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد درس می‌خواند. معتقد است با وجود فضای مجازی، فاصله‌ها برداشته شده است و یک طراح می‌تواند هم از استادان همه شهرها کمک بگیرد و هم کارهایش را برای شهرها و سلیقه‌های متفاوت ارائه دهد. 

این نوجوان هنرمند که به شیرینی‌پزی و آشپزی علاقه‌مند است، از همین سن به فکر تدریس هنرهایی است که خودش یاد گرفته است. می‌گوید: از زمانی که متوجه شدم به تدریس علاقه دارم، به‌دنبال مدرک فنی‌وحرفه‌ای هستم تا بتوانم آموزش را شروع کنم.

ارسال نظر