کد خبر: ۲۱۲۰
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

نوجوان کاراته‌کار محله عبدالمطلب پایه ثابت مسابقات است

سحرشادلو خراسانی می‌گوید: با راهنمایی یکی از دوستان با ورزش کاراته آشنا شدم. تحت مربیگری خانم صدرالحافظین و استاد حجت جاویدی بعد از چند هفته تمرین در اولین مسابقه کاراته که در باشگاه‌های شهر مشهد برگزار شد شرکت کردم. بعد از آن نیز در مسابقات استانی و کشوری حاضر بودم و تقریبا از 8سال قبل به‌جز درمواردی که بیمار و درگیر امتحانات بودم به عنوان نماینده ثابت باشگاه جاویدان در لیگ برتر شرکت داشتم.

سحرشادلو خراسانی متولد سال 1386ساکن محله عبدالمطلب(ع) است. او به دلیل علاقه زیاد به ورزش‌های رزمی، کاراته را از هشت‌سالگی شروع می‌کند. با تلاش و پشتکاری که دارد خیلی زود به یکی از شاگردان موفق باشگاه تبدیل می‌شود. 

او می‌گوید:با راهنمایی یکی از دوستان با ورزش کاراته آشنا شدم. تحت مربیگری خانم صدرالحافظین و استاد حجت جاویدی بعد از چند هفته تمرین در اولین مسابقه کاراته که در باشگاه‌های شهر مشهد برگزار شد شرکت کردم. بعد از آن نیز در مسابقات استانی و کشوری حاضر بودم و تقریبا از 8سال قبل به‌جز درمواردی که بیمار و درگیر امتحانات بودم به عنوان نماینده ثابت باشگاه جاویدان در لیگ برتر شرکت داشتم.


مدال‌های رنگارنگ از کشوری تا بین‌المللی

سحر در سال1395 برای اولین‌بار در مسابقات کشوری کاراته حاضر می‌شود. این مسابقات در محمودآباد استان مازندران برگزار شد.او در این مسابقات چند حریف را شکست داده اما مقام و رتبه‌ای را کسب نمی‌کند. سال1396 به عنوان نماینده باشگاه جاویدان در مسابقات کشوری کاراته که به میزبانی مشهد برگزار شد شرکت می‌کند. در این مسابقات بعد از شکست حریف در مسابقه نیمه‌نهایی رتبه سوم مسابقات را به دست می‌آورد. سال97 نیز دوباره مسابقات کشوری کاراته در مشهد برگزار می‌شود و سحر رتبه اول مسابقات را به دست می‌آورد. 

او علاوه‌بر کسب موفقیت در مسابقات استانی و کشوری تجربه حضور در مسابقات بین‌المللی را نیز دارد و در سال 1398به عنوان نماینده استان خراسان رضوی در مسابقات بین‌المللی آسیا و اروپا کاراته که در شهر کرمانشاه برگزار شد شرکت می‌کند. در این مسابقات برترین نمایندگان کاراته از کشورهایی چون روسیه، ایتالیا، پاکستان، ارمنستان، عراق، کویت، ایتالیا و روسیه حضور دارند. 

سحر می‌گوید: اولین تجربه حضورم در مسابقات بین‌المللی بود. در جریان برگزاری مسابقات با بررسی‌هایی که درباره شرکت‌کنندگان حاضر در مسابقات داشتم متوجه شدم که نماینده کشور ایتالیا از قدرت و تکنیک رزمی بسیار زیادی برخوردار است. خیلی دوست داشتم مسابقه‌ای با او داشته باشم. اتفاقا در مرحله نهایی من و این کاراته کار ایتالیایی دربرابر هم قرار گرفتیم. او ضربات محکم و سریعی داشت و از قدرت بدنی بسیار زیادی برخوردار بود. درجریان این مسابقه با وجودی که تمام تلاش خودم را کردم با اختلاف بسیار کم مسابقه را به او واگذار کردم و رتبه دوم مسابقات را به دست آوردم.


پشیمانی از خوردن فست‌فود

شادلو در طول 8سال ورزش حرفه‌ای کاراته برای داشتن حداکثر آمادگی جسمانی، رژیم غذایی خاصی را رعایت کرده است. او یکی از دلایل موفقیت‌هایش در ورزش را رعایت همین رژیم غذایی ورزشی می‌داند و در تأیید این مطلب می‌گوید: اوایل چون علاقه زیادی به غذاهای فست‌فودی داشتم رژیم غذایی ورزشی را زیاد رعایت نمی‌کردم. 

در جریان برگزاری مسابقات استانی، با وجود تأکید مربی‌ام برای رعایت رژیم غذایی، صبح روز مسابقات به جای صبحانه، ساندویچ خوردم. در روند مسابقات دل‌درد شدم و بی‌حال بودم طوری که به چند رقابت نرسیدم. از این بابت خیلی ناراحت و پشیمان بودم. بعد از آن به خودم قول دادم که رژیم غذایی ورزشی مربی را رعایت کنم.

ارسال نظر