کد خبر: ۲۵۶۵
۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کوچه مدرسه‌ها در رحمانیه

میان رفت‌وآمد پرهیاهوی خودروها و گذر شتابان رهگذران، جایی در دل نوین شهر الهیه دیده می‌شود که به «کوچه مدرسه‌ها» شهرت دارد. کوچه رحمانیه17 برخی از مهم‌ترین مراکز آموزشی قدیمی و باسابقه منطقه12 را در میان گرفته‌است، از پیش‌دبستانی تا دبیرستان که سابقه آن‌ها به حدود دو دهه پیش بازمی‌گردد. روزانه بیشتر از 2هزار دانش‌آموز در این کوچه تردد می‌کنند البته اگر کرونا مجالی برای بازگشایی مدارس بدهد.

میان رفت‌وآمد پرهیاهوی خودروها و گذر شتابان رهگذران، جایی در دل نوین شهر الهیه دیده می‌شود که به «کوچه مدرسه‌ها» شهرت دارد. کوچه رحمانیه17 برخی از مهم‌ترین مراکز آموزشی قدیمی و باسابقه منطقه12 را در میان گرفته‌است، از پیش‌دبستانی تا دبیرستان که سابقه آن‌ها به حدود دو دهه پیش بازمی‌گردد.

 روزانه بیشتر از 2هزار دانش‌آموز در این کوچه تردد می‌کنند البته اگر کرونا مجالی برای بازگشایی مدارس بدهد. در سویی دیگر از این خیابان، بناهای فرهنگی، رفاهی و ورزشی هم دیده می‌شود که هر کدام در پرورش هنرجویان نواندیش، نقشی ایفا می‌کنند.

مجموعه آموزشی تبسم درمقاطع پیش‌دبستانی، ابتدایی و دبیرستان، پذیرای دانش‌آموزان دختر و پسر منطقه12 است.

 

احمد شادکامی بازیگر تئاتر، کارگردان و نویسنده سینما و تلویزیون ایران که در مقطعی هم‌بازی و هم‌خانه دانشجویی رضا عطاران بوده‌است، دراین خیابان سکونت دارد.

 

بوستان دو هکتاری بازیافت که قرار بوده‌ یکی از بوستان‌های موضوعی شهر مشهد باشد، یک سالی می‌شود که به حال خود رها شده است.

 

مجموعه ورزشی تبسم در سال 1385 احداث شده و درحال حاضر انواع ورزش‌های توپی، رزمی و انفرادی دراین مکان تدریس و انجام می‌شود.
ارسال نظر