کد خبر: ۲۹۰۶
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

سمانه آراسته؛ پیشتاز در میدان علم و ورزش

افتخار خودش و خانواده و مربیان مدرسه این است که رتبه 5 کنکور فنی و حرفه‌ای رشته تربیت بدنی سال گذشته را به دست آورده است. البته کسب مدال طلای تیمی استانی دررشته فوتسال در کلاس ششم ابتدایی نشان می‌داد آینده روشنی دارد. سمانه آراسته هجده‌ساله و ساکن محله طبرسی شمالی است، پرانرژی و مصمم برای رقم زدن آینده‌ای درخشان.

افتخار خودش و خانواده و مربیان مدرسه این است که رتبه 5 کنکور فنی و حرفه‌ای رشته تربیت بدنی سال گذشته را به دست آورده است. البته کسب مدال طلای تیمی استانی دررشته فوتسال در کلاس ششم ابتدایی نشان می‌داد آینده روشنی دارد. سمانه آراسته هجده‌ساله و ساکن محله طبرسی شمالی است، پرانرژی و مصمم برای رقم زدن آینده‌ای درخشان.


برای یک‌رقمی شدن مصمم بودم

همان سال اولی که در کنکور فنی و حرفه‌ای شرکت می‌کند، با رتبه تک‌رقمی قبول می‌شود. خودش تعریف می‌کند: مصمم شدن من برای اینکه جزو تک‌رقمی‌ها شوم بیشتر به این دلیل بود که از این طریق می‌توانستم گوشه‌ای از زحمات مادرم را جبران کنم. او برای من و خواهرهایم سنگ تمام گذاشت. 

همیشه به این موضوع فکر می‌کردم که چطور می‌شود کمی از خستگی زحمتی را که تربیت ما روی دوش مادرم گذاشته است جبران کنم تا اینکه کتاب تستی به دستم رسید. روی جلد کتاب عکس رتبه‌های برتر را زده بودند. یادم هست عکس دختری از مشهد بود که رتبه 5 تربیت‌بدنی را آورده بود.

مصمم شدن من برای اینکه جزو تک‌رقمی‌ها شوم بیشتر به این دلیل بود که از این طریق می‌توانستم گوشه‌ای از زحمات مادرم را جبران کنم

 او ادامه می‌دهد: با خودم گفتم من هم می‌توانم یکی مثل او باشم. همین هم شد و خیلی تلاش کردم. درست همان رتبه 5 را به دست آوردم! ناگفته نماند که خانم افشار، مدیر هنرستان فنی و حرفه‌ای فاطمة‌الزهرا که در آن درس می‌خواندم، برنامه‌ریزی‌های خوبی برای کنکوری‌ها داشت و با آزمون‌ها و راهنمایی‌های خوب آن‌ها بچه‌ها آماده می‌شدند.

سمانه رشته تربیت بدنی را دوست دارد و خیلی خوشحال است در رشته‌ای ادامه تحصیل می‌دهد که به آن علاقه دارد اما معتقد است این رشته مظلوم واقع شده است، هم به لحاظ امکانات ورزشی هم منابع تحصیلی. «من برای تهیه کتاب کنکور و تست خیلی اذیت شدم. کتاب و منبع در این زمینه خیلی کم بود و برای پیدا کردن کتاب، مجبور بودم کلی وقت بگذارم. منظورم این است که در شرایطی سخت درس خواندم. نفرات برتر کنکور در دیگر رشته‌ها در رسانه‌ها خیلی دیده می‌شوند اما این خبرها برای رشته ما نیست.


رؤیای پیوستن به تیم ملی

سمانه دوست دارد تجربیاتش را در اختیار دیگران بگذارد و می‌گوید: از تابستان خودم را 1399 برای کنکور آماده می‌کردم. این‌طور بود که هم برای حفظیات زمان‌بندی کرده بودم هم برای درس‌های مفهومی مانند ریاضی، شیمی و فیزیک. اگر از اول هفته یک فصل از هر درس را شروع می‌کردم، تا آخر هفته باید آن فصل را به سرانجام می‌رساندم و این برنامه‌ریزی خیلی به من کمک کرد.

 سمانه از محدودیت‌های محله زندگی‌اش هم می‌گوید: از همان سال اول ابتدایی، وارد رشته فوتسال شدم. به این رشته خیلی علاقه دارم اما از آنجایی که در محله پنجتن سالن مناسبی برای ورزش کردن وجود ندارد، برای تمرین‌ها به سالنی در نزدیکی میدان امام‌حسین می‌رفتیم. آنجا نزدیک‌ترین سالن به محل زندگی ماست و این محدودیت‌ها خیلی زیاد است.

سمانه می‌داند راه پرفرازونشیبی پیش رو دارد اما به آینده مطمئن و امیدوار است یک روز به تیم ملی فوتسال کشور راه یابد و به سطح لیگ برتر برسد. می‌گوید: در آموزشکده فنی و حرفه‌ای الزهرا که تنها دانشگاه تخصصی مشهد برای رشته‌های فنی و حرفه‌ای است، شرایط برای پیشرفت کردن مهیاست. استادان بسیار موفقی دارد که دانشجویان با استفاده از تجربه‌های آن‌ها می‌توانند به‌راحتی مسیر موفقیت و رشد‌شان را پیدا کنند.

ارسال نظر