کد خبر: ۳۰۳۷
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

آتش‌نشان امروز کاراته‌کار فردا

عبدالله محمدزاده از هشت سالگی کاراته را شروع کرده است. می‌گوید: خیلی اتفاقی به دنیای کاراته پا گذاشتم و حالا شیفته این ورزشم. برگه تبلیغ کلاس‌ها را روی در خانه زده بودند. آن را به پدر نشان دادم و از او خواستم من را در این کلاس‌ها ثبت‌نام کند. عبدالله برخلاف هم‌سن و سال‌هایش فوتبال و ورزش‌های توپی را دوست ندارد. اما ورزش‌های رزمی و مبارزه‌ای مورد علاقه‌اش هستند.

دیوار و کمد اتاقش پر شده از لوح‌ها، جام‌ها و مدال‌هایی که در مسابقات مختلف استانی و کشوری به دست آورده است. عبدالله محمدزاده، نوجوان محله خاتم‌الأنبیا(ص) فقط 12سال دارد و این همه افتخار کسب کرده است. علاقه‌اش به ورزش کاراته و تلاش و پشتکارش در تمرینات باعث شده است در مسابقات مختلف موفق شود. 

کسب مدال طلا در رده سنی نونهالان در اولین دوره مسابقات کیوکوشینwkb در سال98 به میزبانی هیئت کاراته استان خراسان رضوی، کسب مقام دوم در هشتمین دوره مسابقات قهرمانی استان سبک کیوکوشین کاراته در بخش کاتا و کسب مقام اول در بخش کمیته همین مسابقات به میزبانی کاشمر و هیئت کاراته استان خراسان رضوی در سال98، کسب مقام اول در مسابقات سبک‌های آزاد کاراته به میزبانی شهرستان قائنات که به همت هیئت کاراته استان خراسان جنوبی برگزار شد، فقط بخشی از افتخارات اوست.


افزایش تمرکز و سرعت عمل

کمربند مشکی روی لباس سفیدش نشان می‌دهد که به دان یک رسیده است و می‌خواهد کاراته را به‌طور جدی دنبال کند. در حال تمرین است. حواسش را روی ضربه پا متمرکز کرده و هیچ صدا و حرکتی حواسش را پرت نمی‌کند. عبدالله دانش‌آموز کلاس ششم در مدرسه دارالعلم است. 

او که از هشت سالگی کاراته را شروع کرده است می‌گوید: خیلی اتفاقی به دنیای کاراته پا گذاشتم و حالا شیفته این ورزشم. برگه تبلیغ کلاس‌ها را روی در خانه زده بودند. آن را به پدر نشان دادم و از او خواستم من را در این کلاس‌ها ثبت‌نام کند.

زمانی که کاراته را شروع کردم شناختی از آن نداشتم ولی به مرور و با شرکت در مسابقات جذب آن شدم

عبدالله برخلاف هم‌سن و سال‌هایش فوتبال و ورزش‌های توپی را دوست ندارد. اما ورزش‌های رزمی و مبارزه‌ای مورد علاقه‌اش هستند. می‌گوید: زمانی که کاراته را شروع کردم شناختی از آن نداشتم ولی به مرور و با شرکت در مسابقات جذب آن شدم. 

سبک کیوکوشین بیشتر روی مبارزه تمرکز دارد. البته کمیته (مبارزه) و کاتا را در کنار هم تمرین می‌کنم اما علاقه اصلی‌ام مبارزه است. تمرینات کاراته اعتماد به نفس، قوای بدنی و تمرکز را افزایش می‌دهد. سرعت عمل در این رشته و در مبارزه با حریفان اهمیت زیادی دارد.


پسر کو ندارد نشان از پدر

بعد از گذشت چهارماه و فراگرفتن آموزش‌های لازم با وجود تمام استرس‌هایی که دارد برای اولین بار در مسابقات شرکت می‌کند و کسب مقام در آن‌ها انگیزه‌اش را برای ادامه راه بیشتر می‌کند. حالا از مسابقات مختلف استانی و کشوری تقدیرنامه و مدال‌های زیادی دارد. آرزوی عبدالله حضور در تیم ملی کشورمان و ایستادن بر سکوهای جهانی و بین‌المللی و افتخارآفرینی است.

او در کنار ورزش درس‌هایش را هم به طور جدی دنبال می‌کند. پدر و مادرش مشوقش هستند و از او می‌خواهند آن‌ها را با کسب مقام‌های جهانی سربلند کند. عبدالله به شغل پدر علاقه دارد و می‌خواهد مانند او آتش‌نشان شود. 

می‌گوید: چندبار با پدرم به محل کارش رفتم و از نزدیک با خودروهای آتش‌نشانی و ابزارهایشان آشنا شدم. می‌دانم حرفه سخت و پرخطری است و باید به آن علاقه داشت، اما کمک‌کردن به مردم را دوست دارم.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
0
0
قربونت برم قهرمان خراسان