کد خبر: ۳۱۰۶
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

تیم 5نفری محله نیرو هوایی رتبه برتر ریاضی را در کشور کسب کرد

«ریاضی درس شیرینی است، فقط باید این طعم را بچشیم تا متوجه شویم یادگیری آن ساده و تنها راهش هم تمرین کردن زیاد است.» این جمله را می‌گوید و شروع می‌کند به توضیح دادن اینکه چطور روزی هشت‌ساعت درس می‌خواند تا به همه کارهای روزمره‌اش هم برسد. محیا ماروسی نوجوان سیزده‌ساله محله نیروهوایی سال قبل در جشنواره ریاضی جابربن حیان با محوریت «یادگیری با طعم ریاضی» به همراه تیم پنج‌نفری مدرسه موفق شد رتبه اول کشور را کسب کند.

«ریاضی درس شیرینی است، فقط باید این طعم را بچشیم تا متوجه شویم یادگیری آن ساده و تنها راهش هم تمرین کردن زیاد است.» این جمله را می‌گوید و شروع می‌کند به توضیح دادن اینکه چطور روزی هشت‌ساعت درس می‌خواند تا به همه کارهای روزمره‌اش هم برسد. 

محیا ماروسی نوجوان سیزده‌ساله محله نیروهوایی سال قبل در جشنواره ریاضی جابربن حیان با محوریت «یادگیری با طعم ریاضی» به همراه تیم پنج‌نفری مدرسه موفق شد رتبه اول کشور را کسب کند. امسال کلاس هفتم را به پایان رسانده و دوست دارد رقابت‌های بیشتری را در درس ریاضی تجربه کند.


رتبه برتر «یادگیری با طعم ریاضی»

محیا درباره آزمون سال گذشته می‌گوید: دوره دبستانم را در مدرسه آرمینه مصلی‌نژاد خواندم. از طرف مدرسه یک روز صبح به ما گفتند مسابقه‌ای با نام «یادگیری با طعم ریاضی» به‌طور مجازی در نیشابور برگزار می‌شود و آن‌هایی که آمادگی دارند مشارکت کنند. فقط پنج نفر داوطلب شدیم و یک گروه تشکیل دادیم. حدود بیست‌ سؤال به ما دادند که با مشورت حل کنیم. سطح سؤالات کمی سخت‌تر از امتحانات بود. در آخر جمع‌بندی را نوشتیم و معلممان برای مسابقه فرستاد و بعد از چند هفته به ما گفتند اول شده‌ایم.

محیا که دلش می‌خواسته در مراحل بعدی هم شرکت کند می‌گوید: مسابقه کشوری بود و مراحل بعدی نداشت. اما با اعلام همان نتیجه انگیزه گرفتم. امسال هم منتظر بودم مسابقه یا جشنواره‌ای اعلام شود و تمام سال خودم را آماده نگه داشتم اما هیچ مسابقه‌ای برگزار نشد.


اجبار در درس‌خواندن نتیجه عکس دارد

پدر و مادر محیا هر دو فرهنگی هستند. پدرش معلم مطالعات اجتماعی و مادرش مربی تربیت‌بدنی است. راهنمایی‌های مادر و پدر همچنین کمک‌های خواهر بزرگش که امسال کنکوری است، به او کمک زیادی کرده تا بتواند در مسیر دلخواهش حرکت کند. محمود آقا پدر محیا معتقد است اجبار در درس نتیجه معکوس دارد. او می‌گوید: ما هیچ‌وقت از بچه‌ها نخواسته‌ایم بالاترین رتبه را بیاورند بلکه به آن‌ها گفته‌ایم درس‌ها را کاربردی یاد بگیرند.

هیچ‌وقت از بچه‌ها نخواسته‌ایم بالاترین رتبه را بیاورند بلکه به آن‌ها گفته‌ایم درس‌ها را کاربردی یاد بگیرند

محیا در ادامه صحبت پدرش می‌گوید: من خودم دوست دارم همیشه اول باشم. مثلا برای یادگیری زبان انگلیسی سال گذشته بدون اینکه به کلاس بروم فقط از طریق آموزش‌های داخل سامانه شاد یادگیری را شروع کردم و به اندازه کلاس هفتم و حتی بیشتر کاملا مسلط شدم.


رتبه نخست تیمی در رشته بدمینتون

طوبی حصارنوی مادر محیا از کودکی به ورزش فرزندانش توجه خاصی داشته است و به‌دلیل همین توجه محیا از پنج‌سالگی آموزش بدمینتون را شروع کرده و هر سال مقام‌های مختلفی در مسابقات ورزشی کسب کرده است. 

محیا خودش می‌گوید: مدال‌های زیادی در ناحیه، شهر، منطقه و استان دارم. بعد از سال98 به‌دلیل بیماری کرونا مسابقات برگزار نشد ولی قبل از آن در مسابقات بدمینتون زیادی شرکت می‌کردم. در مسابقاتی که از طرف آموزش و پرورش برگزار شد شرکت کردم و با گذراندن مراحل مختلف ناحیه، شهر و استان در نهایت به تیم منتخب استان خراسان رضوی راه پیدا کردم. به‌طور تیمی در مسابقات کشوری شرکت کردیم و رتبه اول را به دست آوردیم.

ارسال نظر