کد خبر: ۳۲۷۷
۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

استعدادیابی رایگان نوجوانان توسط بازیگر محله آزادشهر

از همان کودکی به بازیگری علاقه داشت اما غم از دست دادن خواهر و مادرش که در نه و یازده‌‌سالگی‌ رقم خورد، حس و حالی برایش نگذاشت. در مقابل احساس می‌کرد باید بنویسد تا غمش سبک‌تر شود و در حال حاضر جزو نمایشنامه‌نویسان است. حدیثه عدالتجو اکنون در آستانه بیست‌وهشت‌سالگی با افتخار در عرصه معلمی فعالیت دارد و هم‌زمان در فعالیت‌های هنری مشغول است. او فیلم کوتاه «روشن‌تر از خاموشی» را کارگردانی کرده است.

از همان کودکی به بازیگری علاقه داشت اما غم از دست دادن خواهر و مادرش که در نه و یازده‌‌سالگی‌ رقم خورد، حس و حالی برایش نگذاشت که دنبال این چیزها برود. در مقابل احساس می‌کرد باید بنویسد تا غمش سبک‌تر شود. همین موضوع او را به سمت نویسندگی سوق داد و در حال حاضر جزو نمایشنامه‌نویسان است. 

حدیثه عدالتجو اکنون در آستانه بیست‌وهشت‌سالگی با افتخار در عرصه معلمی فعالیت دارد و هم‌زمان در فعالیت‌های هنری مشغول است. او فیلم کوتاه «روشن‌تر از خاموشی» را کارگردانی کرده است. 

مستند «خانه ملک» را ساخته و دستیار کارگردانی چند فیلم کوتاه را در کارنامه خود دارد. نویسندگی برای رادیو زیارت و شبکه خراسان از دیگر فعالیت‌های این شهروند محله آزادشهر به‌شمار می‌رود.


پافشاری برای تحصیل در رشته هنر

ریشه بسیاری از موفقیت‌های امروز حدیثه عدالتجو همان درد و رنج‌های کودکی است. وقتی در یازده‌سالگی به جای مادر و خواهرش، کاغذ و قلم هم‌نشین دردهایش شدند و با قوه تخیلی که داشت موضوعات را پر و بال می‌داد، نمی‌دانست دارد به سمت نمایشنامه‌نویس‌شدن حرکت می‌کند. 

از کودکی رؤیای بازیگری را در سر داشت و این موضوع را در انشاهای آن‌زمان مدرسه به رشته تحریر درآورده بود ولی تقدیر او را به سمتی برد که اکنون علاوه‌بر بازیگری، کارگردانی، نویسندگی و معلمی را هم در کارنامه‌اش دارد.

او تعریف می‌کند: «بعد از فوت خواهر و مادرم، اشتیاق چندانی به درس و مدرسه نداشتم. وقتی در مقطع متوسطه خواستم به جای دبیرستان به هنرستان بروم و در رشته‌های تئاتر و سینما تحصیل کنم، ابتدا خانواده مخالفت کردند اما باپافشاری، رضایتشان را گرفتم و سرانجام وارد هنرستان شدم. سال اول را در رشته تصویربرداری و سال دوم را در رشته دستیار کارگردانی تحصیل کردم. 

سال89 هم در رشته کمک کارگردانی، مقطع کاردانی دانشگاه را گذراندم و سال94 دوره کارشناسی‌ام را در رشته کارگردانی سینما به پایان رساندم. »

او از این پس با گروه‌های هنری آشنا می‌شود و همین موضوع ارتباطش با اهالی هنر و بازیگری را بیشتر می‌کند. سال95 برای شبکه خراسان متن‌های کوتاه طنز می‌نوشت و بعد از آن در ساخت دو فیلم کوتاه، دستیار کارگردانی و منشی صحنه را برعهده داشت. همچنین همان‌زمان برای رادیو زیارت، نویسندگی و گویندگی کرد.

عدالتجو سپس خودش دست به کار شد و مستند «خانه ملک» را در سال96 برای شرکت در مسابقات آموزش و پرورش ساخت که از شبکه خراسان هم پخش شد. هم‌زمان بازیگری تئاتر هم انجام می‌داد و برای چند اجرا در مشهد و شهرستان‌ها به روی صحنه رفت.

 


نوشتن از رنج‌های «سراب»

او پس از مدتی در فیلم کوتاه «جبر» به عنوان بازیگر، دستیار کارگردان و منشی صحنه حضور پیدا می‌کند و در فیلم کوتاه «سلفی با عزرائیل» سمت دستیار کارگردان، دستیار گریم و منشی صحنه را برعهده می‌گیرد.

داوری در جشنواره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان در سال99، طراحی و داوری در جشنواره فتورمان ناحیه7 که در سال‌های 96 و 98 و 99 به مرحله اجرا رسیده است، داوری و پشتیبانی جشنواره تولید محتوای آموزگاران آموزش و پرورش در سال99 دیگر فعالیت‌های او را شامل می‌شود.

این هنرمند اکنون به‌طور گروهی در حال نویسندگی و کارگردانی برای یک تئاتر است که امیدوار است به مرحله اجرا برسد. همچنین رمانی را در دست نگارش دارد. نگارش دو فیلم‌نامه، ضبط داستانک‌های صوتی و عضویت در گروه ساخت سریال عروسکی از دیگر فعالیت‌های اکنون عدالتجوست.

او با اشاره به حاشیه‌هایی که در عرصه تئاتر و سینما مشاهده می‌شود، دوست دارد روزی بتواند به‌طور خودکفا و مستقل، گروهی حرفه‌ای و بی‌حاشیه داشته باشد و با آن‌ها، عرصه نویسندگی، کارگردانی و بازیگری را ادامه دهد.

سراب از دوران نوجوانی در ذهن او ساخته شد و به‌واسطه آن توانست رنج‌های بعضی دختران را به رشته تحریر درآورد

در کنار این سوابق هنری یکی دیگر از افتخارات حدیثه، نوشتن رمان 508صفحه‌ای «سراب» است. «سراب» اسم شخصیت اصلی این داستان است و موضوع آن درباره تجربه‌های تلخ دختری است که با وجود سختی‌ها و تلخ‌کامی‌های بسیار، مثل یک قهرمان می‌درخشد و همه سختی‌ها را با موفقیت پشت سر می‌گذارد. 

به گفته خودش، سراب از دوران نوجوانی در ذهن او ساخته شد و تمام این سال‌ها آن را در ذهنش داشت تا اینکه سال98 به چاپ رسید و به‌واسطه آن توانست رنج‌های بعضی دختران را به رشته تحریر درآورد.

 

استعدادیابی رایگان از دانش‌آموزان

این نویسنده و کارگردان از سال96 وارد عرصه معلمی شده است که به گفته خودش حرفه خانوادگی آن‌هاست. اما در این حوزه هم با توجه به علایق هنری و کاری‌اش بخشی از ساعت کلاس درس را به استعدادیابی دانش‌آموزان می‎پردازد. از آن‌ها به‌طور رایگان تست بازیگری و داستان‌نویسی، خوانش، قصه‌گویی و... می‌گیرد و در این بین استعدادهای زیادی را پیدا کرده است.

او می‌گوید: «سه سال در دبستان تدریس کردم و دو سال در مقطع متوسطه دبیر کارآفرینی و مربی هنر بودم و در این مدت هر سال دانش‌آموزانم در جشنواره‌های فرهنگی و هنری، مقام استانی و کشوری داشتند. امسال هم با وجود اینکه کلاس‌ها غیرحضوری بود، شاید بتوانم بگویم تنها معلمی بودم که مجازی و بدون هیچ چشمداشتی استعدادیابی می‌کردم. »

 

 

عرض ارادت با هنر

عدالتجو سال97 فیلم کوتاه «روشن‌تر از خاموشی» را کارگردانی کرد که در مسابقات فرهنگی و هنری آموزش و پرورش، مقام اول ناحیه7 را به دست آورد.

همیشه دوست داشتم فرصتی فراهم شود که بتوانم با هنرم،‌ ادای دین کنم

این فیلم که درباره امام رضا(ع) است، از ارادت قلبی او به امام هشتم نشئت گرفته و درباره‌اش چنین می‌گوید: «خیلی حاجت‌ها داشتم که به واسطه امام رضا(ع) به آن رسیده‎ام برای همین همیشه دوست داشتم فرصتی فراهم شود که بتوانم با هنرم،‌ ادای دین کنم. فیلم کوتاه «روشن‌تر از خاموشی» گام خیلی کوچکی برای این هدفم بود و در آن داستان شفا‌گرفتن دختری نابینا به تصویر کشیده شد.

او همچنین سال99 یک اپلیکیشن و یک انیمیشن با موضوع بازی و یادگیری ساخته که اپلیکیش مقام سوم استانی را در مسابقات فرهنگی و هنری معلمان آموزش و پرورش کسب کرده است.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
دیانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
2
0
خانم عدالت جو معلم امسال من هست کلاس سوم دبستان خیلی آدم خوبیه
سحر
| Iran (Islamic Republic of)
خانم عدالتجو معلم کلاس ما است به ما داستان
میگه بنویسیم دفترمهارت زندگی
درسال ۱۴۰۲
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
1
0
خانم عدالتجو معلم سال سوم ما است سال۱۴۰۲
اومعلم خوبی است