کد خبر: ۳۲۹۳
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

تلاش و پشتکار از صدرا حقدادی یک فوتبالیست می‌سازد

هر چیزی که مربوط به فوتبال باشد صدرای دوازده‌ساله را مجذوب خود می‌کند. الگوهای ورزشی زیادی دارد و دلش می‌خواهد یک روز جا پای آن‌ها بگذارد و در سطح کشوری و بین‌المللی مطرح شود. همه این‌ها باعث شده که حالا با همین سن‌و‌سال کم در سه تیم مختلف بازی کند و یک روز را هم بدون تمرین به شب نرساند. با صدرا حقدادی نوجوان محله پورسینا در زمین چمن نصرت گفت‌وگو می‌کنیم.

اطلاعات کاملی از تیم‌ها و بازیکن‌ها دارد و تمام بازی‌های فوتبال را دنبال می‌کند. خارجی، داخلی، باشگاهی و... فرقی ندارد! هر چیزی که مربوط به فوتبال باشد صدرای دوازده‌ساله را مجذوب خود می‌کند. الگوهای ورزشی زیادی دارد و دلش می‌خواهد یک روز جا پای آن‌ها بگذارد و در سطح کشوری و بین‌المللی مطرح شود. همه این‌ها باعث شده که حالا با همین سن‌و‌سال کم در سه تیم مختلف بازی کند و یک روز را هم بدون تمرین به شب نرساند. با صدرا حقدادی نوجوان محله پورسینا در زمین چمن نصرت گفت‌وگو می‌کنیم.


بازی در مسابقات لیگ استان

پنج، شش سال بیشتر نداشته که به‌واسطه برادر بزرگ‌ترش به فوتبال علاقه‌مند می‌شود. چند سالی را در تیم‌های ورزشی کرمان بازی می‌کند اما مهاجرت خانواده به مشهد باعث نمی‌شود که دست از فوتبال بکشد و آن را رها کند.

در هشت‌سالگی به همراه برادرش به زمین چمن نصرت می‌آید و با تیم «آفرین» آشنا می‌شود. حسین آفرین مربی این تیم در همان جلسات اول تمرین به استعداد او پی می‌برد. صدرا از همان سن و سال تا به امروز زیرنظر این مربی تمرینش را به‌طور جدی ادامه می‌دهد. تیم آفرین اولین تیم مشهدی بوده که او به‌عنوان مهاجم در آن بازی کرده است.

با همین تیم سال گذشته به مسابقات کمتر از ١٣سال لیگ برتر استان خراسان رضوی راه پیدا می‌کند. بعد از آن با کمک حسین آفرین، عضو تیم ستارگان، هم می‌شود و امسال با این تیم در مسابقات لیگ استان شرکت می‌کند. صدرا حالا عضو باشگاه استعدادیابی مهر عظام هم هست و قرار است شهریور در فستیوالی که توسط این باشگاه در تهران برگزار می‌شود، شرکت کند.


مهم‌ترین دستاورد ورزشی

حسین آفرین دلیل اصلی موفقیت صدرا را استعداد و تلاش خودش می‌داند اما رویکرد مربی هم راه را برای پیشرفت او هموارتر کرده است. مربی صدرا توضیح می‌دهد: «روش کاری من این است که با دیگر تیم‌ها در رده‌های بالاتر ارتباط بگیرم تا بچه‌ها صرفا در تیم خودمان بازی نکنند و تجربه بیشتری کسب کنند. مثلا صدرا در همین چند سال برای تیم‌های مختلفی به‌طور کمکی بازی کرده و مسابقه داده است. مسابقاتش که تمام شده دوباره به تیم خودمان برگشته است. این ارتباط‌گیری‌ها و همکاری‌ها باعث می‌شود استرس خود بازیکن کمتر شود، به طوری که صدرا در همین سن و سال کم تجربه‌های زیادی کسب کرده و در نهایت راه برای پیشرفتش هموارتر شده است. »

خود صدرا هم از این رویکرد مربی راضی است و بازی در تیم‌های متفاوت و کسب تجربه‌های مختلف را مهم‌ترین دستاورد ورزشی‌اش تا به امروزمی داند. او توضیح می‌دهد که حالا هر روز به زمین چمن نصرت می‌آید و حداقل روزی یک ساعت تمرین می‌کند تا درنهایت به نتیجه دلخواهش برسد. او آرزو دارد روزی برسد که در تیم ملی بازی کند و افتخارآفرین باشد.

کلمات کلیدی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Spain
|
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
0
0
❤️?
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
0
0
خیلی خوب ولی پول باشد همه تیم راه مبده
هرچه عالی باشی بدون عیب نیسی