کد خبر: ۳۴۸۵
۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

عشق موروثی «نبی‌زاده‌»ها

امیرحسین نبی‌زاده سیزده‌ساله و ساکن محله ایثار است. آوای خوش قرائت او از آینده درخشانش خبر می‌دهد. شاید بتوان به‌واسطه علاقه‌ و ارادتی که به کتاب الهی در خانواده نبی‌زاده هست، گفت این یک عشق موروثی است و از پدر به فرزند رسیده است. امیر‌حسین وقتی به علاقه‌اش پی برد، مانند پدرش دیگر روزش بدون تلاوت قرآن شب نمی‌شد.با پایان اولین سال تحصیلی امیر‌حسین، پدرش که شاهد اشتیاق فرزندش برای یادگیری قرآن بوده است، آموزش او را شروع می‌کند.

امیرحسین نبی‌زاده سیزده‌ساله و ساکن محله ایثار است. آوای خوش قرائت او از آینده درخشانش خبر می‌دهد. شاید بتوان به‌واسطه علاقه‌ و ارادتی که به کتاب الهی در خانواده نبی‌زاده هست، گفت این یک عشق موروثی است و از پدر به فرزند رسیده است. امیر‌حسین وقتی به علاقه‌اش پی برد، مانند پدرش دیگر روزش بدون تلاوت قرآن شب نمی‌شد.


پدرم اولین استادم بود

با پایان اولین سال تحصیلی امیر‌حسین، پدرش که شاهد اشتیاق فرزندش برای یادگیری قرآن بوده است، آموزش او را شروع می‌کند. امیرحسین تعریف می‌کند: تابستان1396 از پدرم خواستم به من روخوانی قرآن یاد بدهد. معلوم بود خوش‌حال شده است و هرچه بیشتر اصرار می‌کردم، لبخند بر لبان پدرم بیشتر نقش می‌بست. درنهایت پدرم اولین استاد من شد و تا پایان تابستان هر روز دو ساعت به من آموزش می‌داد.

با شروع سال تحصیلی جدید وقفه‌ای کوتاه در یادگیری من افتاد، چون یکی از شرایط آموزشی پدرم این بود که هروقت خودم آماده و مشتاق یادگیری بودم، باید به او اعلام می‌کردم. با وجود این، من همچنان هر هفته دست‌کم دو شب همراه پدرم در جلسات قرائت قرآن شرکت می‌کردم. پس از اینکه روخوانی را آموختم، من هم در این جلسات شروع به قرائت قرآن کردم.


حضور در جمع قاریان حرم مطهر

سال1397 فرصت رقابت‌های قرآنی برایش پیدا می‌شود و موفقیت در آن‌ها انگیزه‌اش را بیشتر می‌کند. او می‌گوید: در مسابقات قرائت قرآن کریم ناحیه5 آموزش‌وپرورش شرکت کردم و موفق شدم عنوان برتر ناحیه را کسب کنم. مدتی به‌دلیل کرونا برنامه‌ها و مسابقات لغو شد تا اینکه سال گذشته در مسابقات قرائت جزو پنج نفر برتر اعلام شدم. 

به بزرگ‌ترین آرزو و افتخار زندگی‌ام یعنی حضور در جمع قاریان نوجوان بارگاه منور امام‌رضا(ع) هم رسیدم

پس از مسابقات با نظر مسئولان آموزش‌و‌پرورش نفرات برتر ناحیه برای اعزام به مسابقات استانی باید یک دوره آموزشی را زیر نظر استاد مختار دهقان از قاریان بین‌المللی مشهد پشت‌سر می‌گذاشتند. درنهایت ایشان از جمع ما بهترین را برای مسابقات انتخاب می‌کرد. خوشبختانه من در این دوره پیشرفت زیادی کردم و استادم بارها برای قرائت در محافل مختلف مرا معرفی می‌کرد.

امیرحسین توانست با تکیه بر استعداد و مهارت‌هایی که آموخته بود، به مقام برتر استان دست یابد. او می‌گوید: مسابقات استانی قرائت قرآن آموزش‌وپرورش در اردیبهشت1401 برگزار شد. من توانستم با کسب مقام اول به مسابقات کشوری به‌میزبانی تبریز راه پیدا کنم. مسابقات کشوری قرائت قرآن آموزش‌وپرورش در تیرماه برگزار شد و در پایان من جزو پنج نفر برتر مسابقات اعلام شدم.

اکنون که اوقات فراغت تابستان است، امیرحسین روزی شش ساعت زیر نظر استادانی برجسته‌ مانند استاد حاج‌محمدجواد پناهی، حاج سیدمجتبی سادات‌فاطمی و حاج مختار دهقان آموزش می‌بیند.
او می‌گوید: مجموعه فرهنگی‌قرآنی حضرت مهدی(عج) که پدرم مسئولیت آن را برعهده دارد، تأثیر زیادی در علاقه‌مندی من به این حوزه داشته است. در کنار همه موفقیت‌هایی که در قرآن به‌دست آوردم، به بزرگ‌ترین آرزو و افتخار زندگی‌ام یعنی حضور در جمع قاریان نوجوان بارگاه منور امام‌رضا(ع) هم رسیدم.

ارسال نظر