کد خبر: ۳۵۲۹
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

آپادانا از آبادی تا طرح بازسازی

بیشتر خانه‌های کوچه شهید صادقی2 یا همان آپادانا در طرح نوسازی بافت فرسوده آبکوه تخریب شده است و ساکنانش از محله رفته‌اند. قدمت کوچه آپادانا به بیش از 70سال پیش برمی‌گردد. سازمان بسیج ادارات و کارمندان در این کوچه قرار دارد.قدیمی‌هایی که ماندگار شده‌اند به‌خاطر می‌آورند که از اول تا آخر کوچه باغ تره بود و کارخانه قند آبکوه از همه جا دیده می‌شد.

بیشتر خانه‌های کوچه شهید صادقی2 یا همان آپادانا در طرح نوسازی بافت فرسوده آبکوه تخریب شده است و ساکنانش از محله رفته‌اند. پیرمردها پهلوان باقری را به‌خاطر دارند که در این کوچه ساکن بود و برای خودش کیا و بیایی داشت.قدمت کوچه آپادانا به بیش از 70سال پیش برمی‌گردد. سازمان بسیج ادارات و کارمندان در این کوچه قرار دارد.قدیمی‌هایی که ماندگار شده‌اند به‌خاطر می‌آورند که از اول تا آخر کوچه باغ تره بود و کارخانه قند آبکوه از همه جا دیده می‌شد.این کوچه دو شهید دارد که خانواده‌شان از اینجا رفته‌اند. شهید صنوبری و شهید علیپور.

 

طرح بازسازی قلعه آبکوه به‌خوبی در کوچه نمایان است. خانه‌های قدیمی تخریب شد. مالکانش از محله رفتند و با گذشت 20سال هنوز محله سامان نگرفته است.

 

علی مزدور عبدل‌آبادی متولد 1340است. او 55سال است در این کوچه ساکن است. علی آقا خانه‌های گنبدی را به‌خاطر می‌آورد که پشت‌بام‌هایش به هم وصل بود.

 

بوستان خطی افرا در انتهای کوچه قرار دارد و به لوازم بدن‌سازی مجهز است.

 

اهالی می‌گویند معتادها جلو خانه‌ها و مغازه‌ها لم می‌دهند و تا پول ندهی بلند نمی‌شوند. تا صبح در محله حضور دارند و مواد مصرف می‌کنند. سیاهی دیوارها هم گواه این ماجراست.
ارسال نظر