کد خبر: ۳۶۶۲
۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

از مدرسه تا آسیا

«وقتی خط پایانی مسابقه را رد کردم، باورم نمی‌شد مدال طلای آسیا را گرفته‌ام. از خوشحالی گریه می‌کردم. پرچم ایران را بوسیدم و به نشانه احترام، دور استادیوم را با پرچم دویدم. انگار نه انگار که چندصد متر را دویده‌ام. پرچم که دستم بود پاهایم دوباره جان گرفت.»

«وقتی خط پایانی مسابقه را رد کردم، باورم نمی‌شد مدال طلای آسیا را گرفته‌ام. از خوشحالی گریه می‌کردم. پرچم ایران را بوسیدم و به نشانه احترام، دور استادیوم را با پرچم دویدم. انگار نه انگار که چندصد متر را دویده‌ام. پرچم که دستم بود پاهایم دوباره جان گرفت.»

 این‌ها بخشی از گفته‌های سجاد آقایی، نوجوان هجده‌ساله محله چهاربرج  است که به‌تازگی مقام اول مسابقات قهرمانی دوومیدانی نوجوانان آسیایی را کسب کرده است.


استعدادیابی در مدرسه

سجاد از کلاس ششم وارد رشته دوومیدانی شده است. آن‌زمان اصلا فکرش را هم نمی‌کرد که روزی بر روی سکوی قهرمانی مسابقات آسیایی بایستد، اما حالا دارد خودش را برای قهرمانی در مسابقات المپیک و جهانی آماده می‌کند. 

او می‌گوید: کلاس ششم که بودم از طرف آموزش و پرورش برای استعدادیابی به مدرسه‌مان آمده بودند. یک مسابقه دوومیدانی گذاشتند و من در آن مقام دوم را به دست آوردم. 

همانجا معلم ورزشمان گفت تو استعداد خوبی در این رشته داری. بعد هم من را به مسابقات دوومیدانی منطقه تبادکان فرستاد. در این مسابقات بدون هیچ تمرینی، چهار مدال طلا گرفتم. چند ماه بعد هم مسابقات استانی بود که در آن دو مدال طلا گرفتم.

بعد از این موفقیت‌ها، سجاد از طرف آموزش و پرورش به سالن ورزشی باغبان‌باشی معرفی می‌شود تا در آن رایگان تمرین کند. علی کلانتری هم مربی‌اش می‌شود و از این پس تمرینات حرفه‌ای را آغاز می‌کند.

 او چندی بعد در سال98 به مسابقات کشوری اعزام می‌شود و مقام دومی در رشته دو 800متر را به دست می‌آورد. سال99 هم مقام اول دو 800متر کشوری از آن او می‌شود. سجاد سال1400 مقام اول جوانان و مقام اول نوجوانان در دو 400متر و سال1401 مقام اول نوجوانان در دو 400متر را کسب می‌کند.


دوست داشتم نتیجه زحماتم را ببینم

او با داشتن این مقام‌ها گزینه مناسبی برای اردوی انتخابی مسابقات آسیایی شناخته می‌شود و پس از حضور در این مسابقات، چون آنجا هم خوش می‌درخشد به مسابقات آسیایی که در کویت برگزار شد، اعزام می‌شود.

در این مسابقات بدون هیچ تمرینی، چهار مدال طلا گرفتم. چند ماه بعد هم مسابقات استانی بود که در آن دو مدال طلا گرفتم

او می‌گوید: بیش از چهار سال بود که مدام تمرین کرده بودم و دوست داشتم نتیجه زحماتم را ببینم. قهرمانی برایم یک رؤیا بود و در حالی که در مسابقات وقفه افتاده و امسال بعد از چهارسال برگزار می‌شد، راهی کویت شدم و خوشبختانه توانستم مقام اول را به دست آورم. 

سجاد تعریف می‌کند: وقتی سرود ملی کشورم پخش شد و تمام ورزشگاه در سکوت فرورفت و تماشاچیان به احترام پرچم ایران ایستادند، چنان حس خوبی داشتم که هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم.

این نوجوان محله چهاربرج به‌دلیل تلاش‌های چندساله و افتخارآفرینی‌ای که برای کشورش داشته است از سربازی معاف شده و می‌تواند بدون کنکور وارد دانشگاه شود.

اکنون هم کودکان و نوجوانان محله چهاربرج تحت‌تأثیر موفقیت‌های او، ورزش را جدی‌تر گرفته و خیلی‌هایشان منتظرند تا با سجاد تمرینات دوومیدانی را آغاز کنند.

ارسال نظر