کد خبر: ۳۷۹۷
۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

نیکنامان محله شهید آیت‌الله عبادی 40

این خیابان که در محله شهید آیت‌ الله عبادی قرار دارد. در گذشته جزوی از باغ‌های انگوری آن محدوده بود که مهم‌ترین آن به نام باغ عبدالله شناخته می‌شد. بعد از انقلاب بخشی از این باغ‌ها خیابان‌کشی شد که معبر شهید نیکنام یکی از آن‌ها بود. البته نام فعلی خیابان بعد از شهادت دو برادر ساکن این کوچه به نام آن‌ها نام گذاری شد.

 این خیابان که در محله شهید  آیت‌ الله عبادی قرار دارد. در گذشته جزوی از باغ‌های انگوری آن محدوده بود که مهم‌ترین آن به نام باغ عبدالله شناخته می‌شد. بعد از انقلاب بخشی از این باغ‌ها خیابان‌کشی شد که معبر شهید نیکنام یکی از آن‌ها بود. البته نام فعلی خیابان بعد از شهادت دو برادر ساکن این کوچه به نام آن‌ها نام گذاری شد.

 حسینیه للهیان مجتمعی فرهنگی‌ است که در سال1302 به‌وسیله بیارجمندی‌های (از توابع شاهرود) مقیم مشهد احداث و در سال1387 تجدید بنا شده است.

 

حسین گلی از قدیمی‌های محل است که بیش از چهار دهه در این کوچه زندگی کرده است. او کارگاه تولید تسبیح‌ و باغ‌های میمی عبدالله و کوچه‌های خاکی را خوب در خاطر دارد.

 

دبستان شهید‌مطهری مدرسه‌ای در دو نوبت است که ‌نوبت صبح دخترها و نوبت عصر پسرها در آن تحصیل می‌کنند. این مدرسه که در سال1357 بنا شده، درسال‌های شروع به کارش مقطع راهنمایی بوده است.

 

مجتمع کامیاب ‌تا یک دهه قبل بازار بزرگ گوشت و مرغ بود. در آن نانوایی و خواربارفروشی هم قرار داشت، اما تعطیل شد و از آن موقع تا حالا بی‌استفاده مانده است.

 

 

 

ارسال نظر