کد خبر: ۳۸۳۴
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

امیرعلی علاوه بر قرائت، در خوش‌نویسی هم موفق است

امیرعلی ذوق هنری هم دارد و خطاطی می‌کند. مدعی است این هنر را از خانواده‌اش به ارث برده است. علاوه بر این در پایه ششم ابتدایی رتبه ممتاز ناحیه در رشته اذان را به دست آورده است. او موفقیت‌های قرآنی، درسی و هنری‌اش را مدیون تشویق‌ و پیگیری‌های خانواده در لحظه‌لحظه زندگی‌اش می‌داند. آن‌ها ساکن محله شهید قربانی هستند.

ریشه موفقیت‌های زندگی معمولا به دوران کودکی برمی‌گردد. امیرعلی عطایی چهارده‌ساله از کلاس‌های قرآنی مهدالرضا(ع) به قرآن علاقه‌مند می‌شود. این علاقه راه پیشرفت او را در مسیرهای قرآنی باز می‌کند و به موفقیت‌های خوبی می‌رسد. 

امیرعلی ذوق هنری هم دارد و خطاطی می‌کند. مدعی است این هنر را از خانواده‌اش به ارث برده است.  علاوه بر این در پایه ششم ابتدایی رتبه ممتاز ناحیه در رشته اذان را به دست آورده است. او موفقیت‌های قرآنی، درسی و هنری‌اش را مدیون تشویق‌ و پیگیری‌های خانواده در لحظه‌لحظه زندگی‌اش می‌داند. آن‌ها ساکن محله شهید قربانی هستند.


از مهدالرضا(ع) با قرآن مأنوس شدم

کلاس‌های قرآنی مهدالرضا تأثیر بسیاری در زندگی قرآنی امیرعلی داشته است. تعریف می‌کند: من از مهدالرضا(ع) با قرآن مأنوس شدم و باعث شد روخوانی و روان‌خوانی را دنبال کنم. پس از آن، تلاوت ترتیل قرآن کریم را تا کلاس پنجم ابتدایی ادامه دادم.
حدود یک سال ‌و نیم پیش، امیرعلی با تشویق خانواده تصمیم می‌گیرد جدی‌تر به فعالیت خود ادامه بدهد.

 این‌بار در مؤسسه قرآنی أظهر الجمیل الأعلی مشهد ثبت‌نام می‌کند و با اراده و پشتکار، به موفقیت‌های خوبی دست می‌یابد. می‌گوید: با راهنمایی‌های استاد سروش عظیمی، در سال گذشته موفق به کسب مقام سوم رشته قرائت در مسابقات کشوری ترنم وحی شدم. امسال نیز در مسابقات استانی همین رشته، مقام دوم رابه دست آوردم.

او ادامه می‌دهد: برای رسیدن به مرحله قاری خوب بودن باید تمرین‌هایی سخت‌ و فشرده داشت. تلاوت‌های استاد مصطفی اسماعیل را دنبال می‌کنم. مأنوس بودن با قرآن حلاوتی دارد که نمی‌توانم از آن بگذرم. این کتاب همه نوع دستورالعملی برای زندگی کردن دارد مانند قدردانی از نعمت‌های بزرگی مثل پدر و مادر که بازگو کردن آن‌ها از زبان قرآن برای من لذت‌بخش است.


خوش‌خطی‌ام ارثی است

امیرعلی در کنار فعالیت‌های زیادی که در زمینه تلاوت قرآن دارد، در تحصیل هم موفق است. سعی می‌کند بهترین نمره را بگیرد. در کنار آن، از هنر نیز غافل نیست. خطاطی و طراحی سیاه‌قلم از رشته‌های هنری‌ای است که او در کنار فعالیت‌های مذهبی دنبال می‌کند.

امیرعلی این دو رشته هنری را به صورت خودآموز فراگرفته است و اکنون بخشی از وقت خود را به آن اختصاص می‌دهد. می‌گوید: با آموزش‌های خطاطی‌ای که در مدرسه ارائه می‌شد، به این هنر علاقه‌مند شدم. موفقیت در این رشته را بی‌تأثیر از محیطی که در آن زندگی می‌کند نمی‌داند. تعریف می‌کند: پدرم خطاط خوبی است.

 طراحی سیاه‌قلم هم بین اعضای خانواده‌مان خیلی طرف‌دار دارد. هر سال در زمینه طراحی سیاه‌قلم عنوان اول یا دوم ناحیه را در آموزش‌ و پرورش به دست می‌آورم. فعالیت‌های قرآنی باعث شده است صدای امیرعلی از آمادگی و پختگی خاصی برخوردار باشد و با راهنمایی استادان خود به تولید یا بازخوانی چند اثر ویدئویی هم اقدام کند.

 می‌گوید: این آثار برای ائمه اطهار(ع) تولید شده است. از میان آن‌ها اثر «تا آسمان» که برای حضرت محمد(ص) خوانده‌ام، به این دلیل که بازخورد خوبی از خانواده و اطرافیان گرفتم، برایم متفاوت است و از آن خاطره خوبی دارم.

کلمات کلیدی
ارسال نظر