کد خبر: ۳۹۴۲
۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

جای خالی پارکینگ در چهارراه آسایشگاه

خیابان وحید‌6 که هنوز هم بین خیلی از اهالی به «چهارراه آسایشگاه» معروف است، به‌دلیل واقع‌بودن دو مجموعه بزرگ درمانی شهید‌هاشمی‌نژاد و بیمارستان امام‌حسین‌(ع) در آن، شلوغ و پر‌تردد است.خیلی از قدیمی‌ها هنوز سکونت بیماران جذامی در آسایشگاه محراب‌خان را به یاد دارند. نام «آسایشگاه» از همان ایام بر این خیابان مانده است.

خیابان وحید‌6 که هنوز هم بین خیلی از اهالی به «چهارراه آسایشگاه» معروف است، به‌دلیل واقع‌بودن دو مجموعه بزرگ درمانی شهید‌هاشمی‌نژاد و بیمارستان امام‌حسین‌(ع) در آن، شلوغ و پر‌تردد است.

خیلی از قدیمی‌ها هنوز سکونت بیماران جذامی در آسایشگاه محراب‌خان را به یاد دارند. نام «آسایشگاه» از همان ایام بر این خیابان مانده است. این معبر علاوه‌بر بومی‌ها و شهروندان مشهدی، محل گذر بسیاری از ساکنان روستاهای اطراف است که برای درمان، گذرشان به اینجا می‌افتد.    

مســــجد و حســــینیه موسی‌بن‌جعفر(ع) به‌زودی تکمیل می‌شود. عباسعلی انباز این بنا را سال1366 وقف و حاج‌غلامحسین نیستانی سال ‌1390 بازسازی آن را شروع کرد.

 

 

بیمارستان فوق‌تخصصی شهید‌هاشمی‌نژاد که در سال‌۱۳۳۶ ازسوی مرحوم دریانی وقف شد، از سال‌۱۳۶۴ به‌عنوان مرکز کشوری درمان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 

قهوه‌خانه حسن اژدری عمری پنجاه‌ساله دارد و از پدر به او به ارث رسیده است. حسن‌آقا با یک استکان چای گوش شنوای بسیاری از همراهان بیماران بوده است.

 

این معبر به  خاطر مجاورت با مراکز درمانی محل فروش تجهیزات پزشکی هم هست؛ از وسیله‌های اتاق عمل گرفته تا اقلام طبی و بهداشتی. 
ارسال نظر